حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حافظ زیبایی شهرمان باشیم
    ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
    شناسه : 5487
    بازدید 1301
    11
    دریانیوز// پاییز هزار رنگ فرارسیده است. فصلی که در آن هوای هرمزگان رنگ بوی بهار دارد. پس از گذشت چند ماه گرم در استان، اینک فصل بهار هرمزگان فرارسیده است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز// پاییز هزار رنگ فرارسیده است. فصلی که در آن هوای هرمزگان رنگ بوی بهار دارد. پس از گذشت چند ماه گرم در استان، اینک فصل بهار هرمزگان فرارسیده است. فصلی که در آن شهرهای استان دگرگون شده و چهره بهاری پیدا می‌کند. شهر بندرعباس نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با فرا رسیدن فصل پاییز، رنگ بهاری به خود می‌گیرد. این روزها اگر به خیابان‌های شهر سری زده باشیم، قطعاً تغییرات زیادی را مشاهده کرده‌ایم. کاشت گل‌ها، درختچه‌ها و درختان در سطح شهر افزایش پیدا کرده و چهره این شهر را تغییر داده است. هر سال با فرا رسیدن فصل پاییز، شهر بندرعباس متحول می‌شود.

    این تحول با کشت گونه‌های مختلف گیاهی خود را نشان می‌دهد و حال و هوای شهر را عوض می‌کند. خیابان‌ها، بلوارها، بوستان‌ها و نقاط مختلف شهر دستخوش این تغییرات شده و رنگ و بوی بهاری به خود گرفته‌اند. برای اینکه چهره شهر تغییر کند زحمات زیادی کشیده می‌شود که بخش زیادی از این تغییرات بر عهده سبزبانان شهر بندرعباس است. سبزبانانی که در شرایط آب و هوایی مختلف و در گرما و سرما اقدام به کاشت و نگهداری از فضاهای سبز شهر بندرعباس می‌کنند.

    سبزبانانی که اگر تلاش آنها نباشد این تغییرات به وجود نمی‌آید. شهر بندرعباس به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد در فصل تابستان کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در آن به سختی انجام می‌شود اما با شروع فصل پاییز، کاشت گل‌ها و گیاهان در این شهر سرعت بیشتری به خود می‌گیرد و چهره آن را دگرگون می‌کند و این کاشت تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند و زیبایی را به این شهر به ارمغان می‌آورد. انسان با دیدن این زیبایی‌ها حال و هوای دیگری پیدا کرده احساس خوبی خواهد داشت. انسان هر چیز زیبا را که می‌بیند، باعث آرامش او شده و از آن لذت می‌برد و تا زمانی که این زیبایی وجود دارد، او نیز از این زیبایی بهره می‌برد.

    اما آنچه انسان را آزرده خاطر می‌کند این است که گاهی دیده می‌شود برخی شهروندان اقدام به تخریب این زیبایی می‌کنند. بعضی از مردم فکر می‌کنند اگر این گل ها را از بلوارها کنده و به منزل خود منتقل کنند رشد آنها ادامه پیدا می‌کند اما این گل ها پس از اینکه کنده می‌شوند، به ریشه آنها آسیب وارد شده و پژمرده می‌شوند و از بین می‌روند. این کار آنها موجب می‌شود زیبایی شهر نیز از بین برود. انسان ذاتا زیبا پسند است و هر آنچه زیبا باشد را دوست دارد.

    برای اینکه این شهر زیبا شود، زحمت زیادی کشیده می‌شود و ما نیز به عنوان شهروندان این شهر باید تلاش کنیم در حفظ و نگهداری شهرمان و هر آنچه باعث زیبایی آن می‌شود خود را سهیم دانسته و تلاش نماییم. گل‌ها و گیاهانی که برای زیبایی این شهر کاشته می‌شود، از آن همه ماست به همین دلیل همه ما باید خود را در قبال آن مسئول دانسته و از تخریب و از بین بردن آن خودداری کرده و مانع از بین بردن آن توسط دیگران شویم. شهر خوب ساختنی است و به دست همه افراد جامعه ساخته می‌شود، پس ما نیز زحمت‌هایی که برای ساختن شهرمان کشیده می‌شود را ارج می‌نهیم و برای حفظ آن تلاش می‌کنیم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.