حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جشن گلریزان آزادی زندانیان  غیر عمد برگزار شد
    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
    شناسه : 1013
    بازدید 1925
    14
    با حضور اقشار مختلف بسیج ؛ جشن گلریزان اقشار مختلف بسیج برای آزادی زندانیان غیر عمد هرمزگان برگزار شد
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: جشن گلریزان اقشار مختلف بسیج برای آزادی زندانیان غیر عمد هرمزگان برگزار شد به گزارش خبرنگار روزنامه دریا؛ با با حضور نماینده ولی فقيه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، دادستان مرکز استان ، جانشین سردار فرماندهی در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، مسوول بسیج حقوقدان هرمزگان و مسوول بسیج کارگران و کارنجات استان و نمایندگان اقشار مختلف بسیج مراسم گلریزان و ضیافت افطاری اقشار مختلف بسیج ویژه آزادی سازی زندانیان جرایم غیر عمد با مشارکت بسیج حقوقدانان و بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در محل سپاه امام سجاد(ع) برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسی پولادی نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، گفت: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یکی از کارهای نیک و معنوی است که باید در جامعه بیش از پیش گسترش یابد تا موجب آزادی بیشتر این زندانیان شود.

    وی در ادامه افزود: وقتی می‌خواهیم برای آزادی یک زندانی از بند زندان کمک کنیم برای یک نفر تصمیم نمی‌گیریم بلکه برای یک خانواده و زنجیره تصمیم می گیریم؛ زیرا آبرو و عزت خانواده است. حجت الاسلام والمسلمین پولادی با اشاره به روایتی از یکی از معصومین، خاطر نشان کرد: وقتی انسان از دار دنیا رفت و پرده ها برداشته شدند از سه چیز سوال می کند که یکی از سوال ها در رابطه با اموال و املاک است. وی گفت: اموال و املاک در پاسخ می‌گویند شما مالک ما نیستید که بخواهیم برای شما کاری انجام بدهیم و فقط اعمال می‌توانند به داد شما رسند و خوشا به حال کسانی که اعمالشان سراسر از نور است. نماینده ولی فقيه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان عنوان کرد: ما در این دنیا باید به اندازه ای توانمان از اموال مان جهت انجام اعمال نیک و خیر استفاده کنیم تا در آخرت این اعمال به داد ما رسند. علیرضا احمدی منش دادستان مرکز استان هرمزگان در ادامه مراسم گفت:  مراسم گلریزان فرصت ویژه ای جهت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد است. وی در ادامه افزود: همیشه و در همه حال اقشار مختلف مردم از جامعه مهندسین گرفته تا فرهنگیان، اصناف و پزشکی و…  در کنار آحاد جامعه بودند و نقش آفرینی داشته اند.

    کمک‌ به آزادی زندانیان غیر عمد مساوی با کاهش آسیب‌های اجتماعی

    سردار هدایت الله امیری جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از برپایی این مراسم با حضور اقشار مختلف بسیج، گفت: امیدواریم با کمک مردم و خیرین زمینه بیش از پیش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فراهم شوند تا این زندانیان روحیه و جان دوباره بگیرند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان باز گردند. وی در ادامه افزود: همه ما باید در این راه تلاش کنیم؛ زیرا خیر دنیا و آخرت را دارد و موجب کمک پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می شود. در ادامه این مراسم نیز احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه هرمزگان، گفت: یکی از سازمان‌های انقلابی که از برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته؛ ستاد مردمی دیه است که دارای برجسته‌های خاصی است که موجب خدمتگزاری به جامعه هدف است. وی در ادامه افزود: ستاد دیه در کشور است از سال ۱۳۶۹ شروع به فعالیت کرده است و این ستاد مردمی در استان هرمزگان از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز کرده و در این بازده زمانی موفق شدیم سه هزار و۴۸۳ زندانی با بدهی بالغ بر ۵۴۸ میلیارد تومان را از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردانیم.

    ستاد دیه حامی و چتری برای زندانیان غیر عمد است

    احمد مرادی نژاد ستاد مردمی دیه را حامی و چتری برای نجات زندانیان جرایم غیر عمد خواند و عنوان کرد: هدف ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان مالی و دیه در جرائم غیرعمد، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به سلامت جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و گذشت است.

    سال گذشته ۱۸۵ زندانی غیر عمد آزاد شدند

    مدیر نمایندگی ستاد دیه در هرمزگان، بیان کرد: در سال گذشته توانستیم ۱۸۵ زندانی جرایم غیرعمد را با بدهی ۱۴۱ میلیارد تومانی که داشتند را از بند زندان‌های استان آزاد کنیم.

    در حال حاضر ۳۳ زندانی جرایم غیر عمد داریم مرادی نژاد، گفت: حوادث مربوط به قشر خاصی نیست و گلریزان در واقع گلی از شاخسار زندگی است و درحال حاضر ۳۳ زندانی جرایم غیرعمد این استان با بدهی ۲۶ میلیارد تومانی چشم انتظار کمک‌های خیران برای بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان هستند. وی افزود: از این تعداد ۱۷ نفرشان دارای محکومیت مالی و ۱۶ نفر دیگر دارای بدهی مهریه هستند و خیران می‌توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق واریز به شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی ، شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه استان هرمزگان و یا شماره گیری کد دستوری # ۷۷۷۷۰۷۶ *۷۸۰ * اهدا نمایند.

    پدر ادامه این نشست سرهنگ دوم پاسدار امیر ارسلان شهبازی مسوول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با تبریک هفته کارو کارگر، گفت: این سازمان در راستای حمایت از قشر پرتلاش و زحمتکش کارگر در سال گذشته بنابر فرمايشات حضرت آقا در طرح مواسات و همدلی ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، تشکیل صندوق خیریه شهید سلیمانی که در این رابطه مبلغ  ۵۰۰ میلیون تومان را بصورت بلاعوض جهت اشتغال و درمان و … محرومین پرداخت کردیم و مبلغ یک ملیارد تومان وام جذب شده است. وی در ادامه به اقدامات دیگر این سازمان اشاره کرد و افزود: کمک ازدواج آسان جوانان، سرپرستی ۲۰۰ خانواده محروم و کمک به ساخت و تعمیر منازل بخشی از کمک های این سازمان بوده است.

    آزادی چند زندانی غیر عمد کارگر

    سرهنگ دوم پاسدار امیر ارسلان شهبازی اهمیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مهم دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع در هفته کارگر ابلاغ شد و امیدواریم بتوانیم زمینه آزادی چند زندانی کارگر را فراهم کنیم تا به آغوش گرم و صمیمی خانوادهایش باز گردانیم. مسوول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، گفت: آزادی این زندانیان موجب کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده جامعه می‌شود و همه هرچند به اندازه کوچک در این کار نیک سهیم باشیم.

    هدف خدمت صادقانه و بی منت است

    سرهنگ پاسدار محمد ترابی مسوول بسیج حقوقدانان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان نیز در این مراسم ،ابراز داشت: هدف ما در بسیج حقوقدانان خدمت صادقانه و بی منت به مردم است و در این راه این سازمان سه هدف اصلی شامل جذب، ساماندهی و آموزش را دنبال می‌کند. وی در ادامه افزود: آموزش نهضت همگانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین صنوف و نهضت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به خانواده‌های آنان از اهداف این سازمان در طول سال ۱۴۰۱ است. سرهنگ پاسدار ترابی در پایان، گفت: بی شک آزادی زندانیان غیر عمد می تواند زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و امروز این مراسم گلریزان با مشارکت بسیج حقوقدانان و بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برگزار شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.