حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جای خالی مقامات کشوری در آیینی ملی!
    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۳۷
    شناسه : 7772
    بازدید 1287
    6
    دریانیوز// اختتامیه سیزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس که بمناسبت پاسداشت روز ملی خلیج فارس برگزار شد و برنامه محوری روز ملی خلیج فارس در گستره ایران اسلامی به مرکزیت بندرعباس بود، بدون حضور مسؤولین عالی و کشوری برگزار شد که گلایه اهالی فرهنگ و هنر را هم بدنبال داشت.
    ارسال توسط : منبع : فارس
    پ
    پ

    دریانیوز// اختتامیه سیزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس که بمناسبت پاسداشت روز ملی خلیج فارس برگزار شد و برنامه محوری روز ملی خلیج فارس در گستره ایران اسلامی به مرکزیت بندرعباس بود، بدون حضور مسؤولین عالی و کشوری برگزار شد که گلایه اهالی فرهنگ و هنر را هم بدنبال داشت.
    اختتامیه سیزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس به عنوان محوری ترین برنامه روز ملی خلیج فارس در ایران و هرمزگان، در حالی شامگاه یک شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار شد که هیچ مسئول و مقام کشوری در آن حضور نداشت.عالی ترین چهره های حاضر این مراسم مهم که اتفاقا از شبکه خلیج فارس و برخی دیگر از شبکه های سیما پخش می شد، امام جمعه بندرعباس و معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان بودند.

    جای خالی مسؤولان و مقامات کشوری در این قبیل آیین های ملی که اتفاقا در گرامیداشت موضوع مهمی همچون خلیج فارس بشدت به چشم می آید، گاه تداعی کننده بی توجهی آنان به این مقوله مهم و کلیدی برای فرهنگ این سرزمین است که گلایه به حق اهالی فرهنگ و هنر و تاریخ را نیز به دنبال داشته است.

    خلیج فارس هویتی یکپارچه و متعلق به همه ایرانیان است و وقتی دبیرخانه این جشنواره مهم به نام خلیج فارس به طور دائمی در هرمزگان مستقر شده و ویژه برنامه های هر ساله آن نیز با حضور مقامات و مسئولان عالی کشور برگزار می شده و گاهی در سال های پیش رئیس مجلس سخنران این جشنواره بوده، بی توجهی امسال به این جشنواره اقدامی ناصواب و زشت بود.

    نمی شود داعیه دار نام خلیج فارس باشیم اما سالی دو ساعت برنامه باشکوه و ملی با حضور مسئولی تراز اول در کشور پیرامون آن نداشته باشیم! حتی نمایندگان هرمزگان در مجلس نیز در این مراسم حضور نداشتند که البته حضور آنان در جلسه استیضاح وزیر صنعت، دلیل آن بود اما کاش چنین برنامه هایی که هم جنبه هویتی و تاریخی برای کشور دارد و هم محرکی برای برنامه های فاخر فرهنگی در استان بشمار می آید، با دقت نظر ویژه تری از سوی مسؤولان عالی کشوری پیگیری شود.

    البته گفته شده که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه این برنامه بوده و در نشست های خبری روزهای گذشته نیز نام او به عنوان مهمان و سخنران به میان آمد اما وی با وجود این که بارها از هرمزگان عبور کرده و به جنوب کرمان رفته اما ترجیح داد تا در این جشنواره مهم در این روز مهم غایب باشد.

    او از ابتدای دولت سیزدهم هنوز سفری به هرمزگان نکرده و حتی در سفر استانی رئیس جمهور نیز به هرمزگان نیامد. در اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس از خانواده چند شهید خلیج فارس و در نبرد مستقیم با آمریکای جنایتکار نیز تجلیل و چند کتاب پیرامون خلیج فارس رونمایی شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.