حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جای خالی اسقاط خودروهای فرسوده در طرح های یکپارچه
    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
    شناسه : 7564
    بازدید 1472
    4
    دریانیوز// درحالیکه طرح های مختلف برای ثبت نام متقاضیان خودرو درحال انجام است، اما برای اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای نو در این طرح ها توجهی نشده است و این در حالیستکه تعداد خودروهای فرسوده و حتی موتورسیکلت های فرسوده کشور در حال افزایش است که باعث آلودگی هوا و مصرف بالای سوخت و افزایش تصادفات بدلیل نقص های فنی و.... این خودروهای فرسوده می شود وتاکنون دولت و مجلس به این حوزه توجهی نداشته اند و دستگاه های مختلف نیز توپ این مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری می کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه طرح های مختلف برای ثبت نام متقاضیان خودرو درحال انجام است، اما برای اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای نو در این طرح ها توجهی نشده است و این در حالیستکه تعداد خودروهای فرسوده و حتی موتورسیکلت های فرسوده کشور در حال افزایش است که باعث آلودگی هوا و مصرف بالای سوخت و افزایش تصادفات بدلیل نقص های فنی و…. این خودروهای فرسوده می شود وتاکنون دولت و مجلس به این حوزه توجهی نداشته اند و دستگاه های مختلف نیز توپ این مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری می کنند.

    جانشین رئیس پلیس راهور فراجا نیز چند ماه قبل در مصاحبه ای با اشاره به این که مکررا گفته می‌شود گواهی اسقاط وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود ۱۷ میلیون وسیله نقلیه فرسوده در کشور باشد، بعد گواهی خودرو فرسوده نباشد؟ این نشان می‌دهد که فرایند اسقاط خودرو اشکال دارد؛ مگر می‌شود سال بگذرد و تعدادی خودرو فرسوده شوند، ولی گواهی آن وجود نداشته باشد؟ این فرایند باید اصلاح شود.

    وی افزود: حوزه اسقاط تبدیل به یک حوزه پر از رانت و فساد و انحصار شده و سود این فرایند ناقص را یک تعداد انگشت شمار و فرصت طلب می‌برند و آسیب‌های آن شامل توده مردم می‌شود.» واقعا متاسفم دستگاه‌های متولی به جای پیگیری اسقاط خودرو، سر محل واریز پول به جای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با هم دعوا می‌کنند !» در واقع وقتی اسقاط صورت نگیرد، تعداد خودروهای فرسوده روز به روز بیشتر می‌شود و بایستی متولیان مربوطه برای اسقاط وسایل نقلیه فرسوده تدبیری بیندیشند.

    در طرح های یکپارچه ثبت نام خودرو ضرورت دارد علاوه بر سهمیه جوانی جمعیت، سهمی هم برای تعویض خودروهای فرسوده درنظر گرفته شود تا بخشی از جمعیت کشور بدلیل آلودگی هوا و تصادفات ناشی از فرسودگی خودروهای فرسوده جان شان را از دست ندهند. در طرح قبلی ثبت نامی خودرو برای تعویض خودروهای فرسوده سهمیه ای درنظر گرفته نشده بودکه انتظار می رود در مرحله دوم ثبت نام که قرار است از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شود، ثبت نام از دارندگان خودروهای فرسوده نیز انجام شود تا بخشی از خودروهای فرسوده در قالب این طرح تعویض شوند و این روند نیز بایستی ادامه یابد تا خودروهای فرسوده نیز نو شده و از آلودگی هوا و مصرف سوخت زیاد کاسته و میزان تصادفات نیز کاهش یابد؛ زیرا وقتی اسقاط صورت نگیرد، تعداد خودروهای فرسوده روز به روز بیشتر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.