حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2980 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • جامعه تشنه روحیه جهادی و بسیجی
    ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۲۵
    شناسه : 5296
    بازدید 1279
    11
    دریانیوز: آنچه که در سال های اخیر موجب بروز مشکلات در جامعه شده است، دور شدن مدیران و برخی دولت‌ها بیشتر، از آرمان های انقلاب وشهدا و نداشتن روحیه بسیجی و جهادی است. اما آنجا که با روحیه بسیجی وجهادی برای رضای خدا کار شده است، هم کارها اثرگذار بوده است و هم مشکلات تا حدودی رفع شده است و هم افزایش رضایت مردم را بدنبال داشته است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: آنچه که در سال های اخیر موجب بروز مشکلات در جامعه شده است، دور شدن مدیران و برخی دولت‌ها، از آرمان های انقلاب و شهدا و نداشتن روحیه بسیجی و جهادی است.

    اما آنجا که با روحیه بسیجی و جهادی برای رضای خدا کار شده است، هم کارها اثرگذار بوده است و هم مشکلات تا حدودی رفع شده است و هم افزایش رضایت مردم را بدنبال داشته است. آنجایی که مدیران ودست اندرکاران در سطوح مختلف با روحیه اشرافی، مادی و فارغ از دغدغه های مردمی خواسته اند مدیریت کنند، بطور حتم نه مشکلی از مردم حل شده است و نه رضایت مردم را به دنبال داشته است. جهادسازندگی اول انقلاب که ای کاش همچنان فعالیتش ادامه داشت، نشان داد که جهادی عمل کردن جهادگران باعث انقلابی در خدمت‌رسانی به مردم در مناطق دور ونزدیک شده بود و همچنان به آن جهادگران در جامعه نیاز داریم.

    مدیران جهادگر در تمام سطوح و بخش های جامعه را نیاز داریم تا فارغ از دیدگاه مادی و دنیوی، بسیاری از امور را با دیدگاه معنوی انجام دهند. اینکه می بینیم همچنان در استانی مانند هرمزگان که صدرنشین استان های درآمدزای کشور است، اما در آن کفه ترازو همین استان در صدر استان های فقیر و فلاکت زده و دارای بیشترین بیکار و گران ترین استان کشور است که در محرومیت و فقر مطلق بسر می برد و بسیاری از هرمزگانی ها در مناطق روستایی و محلات حاشیه ای از کمترین امکانات محرومند که نشان ضعف مدیریت وخلاء مدیریت جهادی وانقلابی در ادوار مختلف بوده است. دلیل اصلی آن هم مدیریت غیرجهادی و جناحی وسیاسی در ادوار مختلف بوده است که باعث شده هرمزگانی ها همچنان رنج و محنت محرومیت را تحمل می کنند. اینکه استانی با این صنایع، معادن، بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک، اما از آن طرف در فقر و محرومیت شدید بسر ببرد که برخی از دانش آموزانش هم مجبور به ترک تحصیل شوند ویا جوانانش سهمی از اشتغال بنگاه های اقتصادی اش نداشته باشند و حتی محلات حاشیه ای و بافت فرسوده مرکز استان از بسیاری از امکانات محروم باشد، نشان می دهد که مدیریت جهادی و بسیجی می تواند باعث رفع مشکلات ساکنان استان شود.

    این نوع مدیریت امیدآفرین است و باعث می شود مشکلات برطرف شود. در راس دولت سیزدهم دیدگاه جهادی و بسیجی دیده می شود، اما برخی از مدیران سابق همچنان در سایر بخش های دولت فعلی حضور دارند که این روحیه و منش را ندارند و به همین دلیل می بینیم بسیاری از مشکلات همچنان در استان وجود دارد و روند محرومیت زدایی به کندی پیش می رود. مردم در حوزه های مختلف با مشکل مواجهند و برخی مدیران بنظر می رسد چندان عزمی برای رفع مشکلات را در استان ندارند و در روزمرگی غرق شده اند. بایستی روحیه جهادی، انقلابی، بسیجی و توجه به آرمان‌های انقلاب و شهدا در جامعه تقویت شود تا منجر به رفع مشکلات مردم شود. مردم محروم هرمزگان همواره حافظ نظام وانقلاب بوده و هستند و بایستی مدیران نیز پاسخگوی نیازهای شان باشند و مشکلات شان را در حوزه های مختلف رفع کنند تا عدالت را در خدمت‌رسانی در حوزه های مختلف شاهد باشند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.