حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3330 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • تیغ جریمه های تعزیرات تیزتر شود
    ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۶
    شناسه : 10508
    بازدید 1258
    7
    دریانیوز// درحالی از اردیبهشت ماه بازدید از مشاوران املاک در کشور آغاز شد که این روند در بندرعباس کم رنگ تر دیده می شود و تنها بازدیدی که رسانه ای شد، مربوط به بازدید «علیرضا مهلی» نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک و مستغلات کشور مربوط به اواخر مردادماه بود وبعد از آن علی رغم پیگیری های چندباره و انتشار گزارش و.... در این خصوص، اما تاکنون مشخص نیست که چه میزان بازدید از مشاوران املاک توسط راه وشهرسازی، تعزیرات حکومتی و... انجام شده است و خبری تاکنون در این زمینه منعکس نشده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی از اردیبهشت ماه بازدید از مشاوران املاک در کشور آغاز شد که این روند در بندرعباس کم رنگ تر دیده می شود و تنها بازدیدی که رسانه ای شد، مربوط به بازدید «علیرضا مهلی» نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک و مستغلات کشور مربوط به اواخر مردادماه بود وبعد از آن علی رغم پیگیری های چندباره و انتشار گزارش و…. در این خصوص، اما تاکنون مشخص نیست که چه میزان بازدید از مشاوران املاک توسط راه وشهرسازی، تعزیرات حکومتی و… انجام شده است و خبری تاکنون در این زمینه منعکس نشده است.

    اما موضوع حائز اهمیت این است که بنظر می رسد جرایمی که در این حوزه برای متخلفان صادر می شود، اثرگذاری لازم را ندارد. زیرا همچنان وضعیت مشاوران املاک تغییری نکرده است. مهلی در آن بازدید از تعدادی از مشاوران املاک بندرعباس از عدم نصب نرخنامه و صدور رسید پرداخت حق کمیسیون، عنوان تابلوهای نصب شده بر سردرب دفاتر مشاور املاک به غیر از مشاور املاک، مشارکت در ساخت یا ساخت وساز املاک توسط دفاتر مشاور املاک بدلیل تداخل صنفی و… به عنوان برخی از تخلفاتی نام برد که در بازديد از مشاوران املاک مشاهده کرد و از طرفی هم برخی از دفاتر بدون مجوز فعالیت داشتند که این هم تخلفی محرز به شمار می رود.

    بعد از آن بازدید انتظار می رفت از یک طرف بازدیدها افزایش یابد واز طرفی دیگر جرایم بازدارندگی لازم را داشته باشد که به کاهش تخلفات مشهود و پنهان بینجامد وبازار مسکن آرام گیرد که این اتفاق نیفتاد. درصورتیکه گشت های مشترک تعزیرات حکومتی ، راه وشهرسازی، اتحادیه املاک و اتاق اصناف و پلیس اماکن از دفاتر مشاور املاک در سطح استان بصورت مرتب انجام شود وافزایش یابد و جریمه متخلفان بازدارندگی لازم را داشته باشد، بطور حتم تاثیراتش را مردم در جامعه خواهند دید. متاسفانه بسیاری از مشاوران املاک بجای خرید وفروش و رهن و اجاره، در حوزه ساخت وساز و دلالی مسکن مشغول هستند وتلاش می کنند قیمت مسکن حبابی و غیرواقعی بماند تا به سودهای کلان دست یابند.

    از طرفی دیگر با قیمت سازی در پلتفرم های مجازی، آتش قیمت های حبابی و غیرواقعی مسکن و رهن واجاره را شعله ورتر ومشکلات مردم را بیشتر نموده وآنها را به خانه دار شدن ناامید می کنند. حال که دولت عزمش را جزم کرده تا بازار مسکن به ساحل آرامش برسد، بایستی نظارت بر مشاوران املاک و برخورد با متخلفان تشدید شده و شناسایی املاک خالی و احتکار شده و اخذ مالیات از آنها بطور جدی مورد توجه قرار گیرد. از طرفی دیگر بایستی طرح نهضت ملی مسکن بصورت جهادی و انقلابی در استان و بخصوص بندرعباس اجرا شده تا متقاضیان ثبت نام شده در سال جاری وسال آینده بتدریج واحدهای مسکونی شان را تحویل بگیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.