حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تسريع در اجرای نهضت ملی مسکن  و ویلایی سازی در بندرعباس
    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
    شناسه : 5138
    بازدید 11631
    12
    درخواست هرمزگانی ها از دولت برای خانه دار شدن درحالیکه متاسفانه با 9ماه ونیم تاخیر ثبت نام از بندرعباسی ها در طرح نهضت ملی مسکن از نیمه تیرماه سال جاری آغاز شد، از آن طرف درخصوص تامین زمین مورد نیاز این طرح بارها وعده هایی داده شد و اگر که وزارت راه و شهرسازی سریعتر با الحاق اراضی برای اجرای این طرح موافقت کند، بطور حتم روند ساخت وساز سرعت گرفته و واحدهای مسکونی هرچه سریعتر احداث شده و به متقاضیان واگذار می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالیکه متاسفانه با ۹ماه ونیم تاخیر ثبت نام از بندرعباسی ها در طرح نهضت ملی مسکن از نیمه تیرماه سال جاری آغاز شد، از آن طرف درخصوص تامین زمین مورد نیاز این طرح بارها وعده هایی داده شد و اگر که وزارت راه و شهرسازی سریعتر با الحاق اراضی برای اجرای این طرح موافقت کند، بطور حتم روند ساخت وساز سرعت گرفته و واحدهای مسکونی هرچه سریعتر احداث شده و به متقاضیان واگذار می شود. بندرعباسی ها گلایه مندند که چرا این طرح ملی در این شهر بصورت ویلایی اجرا نمی شود تا مردم از آپارتمان‌نشینی رهایی یابند و بتوانند در حیاط خانه شان نفس آزاد بکشند و تعدادی درخت برای خودشان در حیاط بکارند تا در تابستان گرم، هوای خانه شان تلطیف شود؟ آنها این شیوه اجرای طرح را عادلانه نمی دانند که برخی ویلایی نشین شوند وآنها آپارتمان نشین شوند در شهری که زمین به وفور وجود دارد و گره اش فقط الحاق است که مسئولان استانی و کشوری بایستی‌ زودتر این مشکل را برطرف کنند تا موجب افزایش رضایت مردم شوند. همچنین زمین های مازاد ادارات هم اگر برای اجرای این طرح براساس دستور رئیس جمهور واگذار شود، می توان طرح نهضت ملی مسکن را بصورت ویلایی در بندرعباس نیز اجرایی کرد.

    از متولیان مربوطه انتظار می رود پیگیری های مجدانه ای را داشته باشند تا این طرح در بندرعباس بصورت ویلایی اجرایی شود. از طرفی دیگر برخی از شهروندان می گویند در زمان ثبت نام در یکی از بندهای شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن آمده است: متقاضی و افراد تحت سرپرستی، فاقد زمين مسكوني يا واحد مسكوني (از۰۱/۰۱/۱۳۸۴ به بعد) بوده و از تاريخ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هيچ يك از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مربوط به تأمين مسكن شامل زمين، واحد مسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني استفاده نكرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)»، که این موضوع باعث می شود برخی از مردم که خانه کوچکی دارند، اما تاکنون از تسهیلات و زمین دولتی استفاده نکرده اند، نمی توانند در این طرح ثبت نام کنند. واقعا این شرایط ناعادلانه است. اگر کسی قبل از سال ۸۴ دارای خانه و زمین به هر متراژ و تعداد باشند، می تواند ثبت نام کنند. اما اگر کسی بعد از سال ۸۴ دارای یک خانه ۳۰،۴۰،۵۰ متری سنددار هم در محله ای حاشیه نشین یا مجتمعی ویا روستایی باشد که با دو سه یا چهار بچه شرایط سختی را در این خانه داشته باشد، اما نمی تواند ثبت کند و خانه بزرگتری داشته باشد که این عادلانه نیست. اولا اینکه دولت باید اجازه دهد هر ایرانی بتواند یک مرتبه از خانه و زمین دولتی استفاده کند. ثانیا وقتی یک خانواده چند بچه دارد و برایشان سخت است در خانه ای کوچک زندگی کنند، چرا دولت اجازه نمی دهد خانه بزرگتری داشته باشند که بچه هایش آسایش داشته باشند وبتوانند راحت تر درس بخوانند و… ؟ ثالثا چرا تاریخ شرایط ثبت نام را گذاشته‌اند سال ۸۴ به قبل؟ از مسئولان می خواهیم در این بخش هم تدبیری بیندیشند.

    محمدی شهروند دیگری است که می گوید اگر خانه های طرح نهضت ملی مسکن زودتر ساخته وبه مردم تحویل داده شود، برقیمت مسکن ورهن واجاره اثرگذار خواهد بود. وی از مشاوران املاک هم که باعث گرانی خانه و رهن واجاره شده اند وهیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد، گلایه دارد ومی گوید: صاحبخانه مان در محله شیراول بندرعباس عذرمان را خواسته است. یک خانه دیگر در همین محله پیدا کردیم که اول گفتند اجاره‌اش ماهی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و روز بعد صاحبخانه گفت از بنگاه داران پرسیده ام و آنها گفته اند با دوبرابر قیمت ودیعه واجاره می توانند برایش مشتری بیاورند و همین باعث شده است که به ما می‌گویند حداقل دومیلیون باید اجاره بدهیم. من که کارگر هستم و با دو بچه مدرسه ای، چطور می توانم دو میلیون اجاره بدهم؟ هیچ نظارتی بر مشاوران املاک نیست که قیمت‌ها را بالا می برند وآنها هم فقط به سود خودشان فکر می کنند و به شرایط ما نگاه نمی کنند؟ آیا ما باید در خیابان، کوچه وپارک زندگی کنیم؟ من که نمی توانم سهم آورده طرح نهضت ملی مسکن را تامین کنم و ثبت نام نکردم. حالا اگر دولت برای دیگران که ثبت نام کرده‌اند، خانه‌ها را زودتر بسازد و تحویل دهد، حداقل اجاره ها کمتر می شود وما می توانیم خانه اجاره بگیریم. ما که هیچ وقت خانه دار نمی شویم و امیدی نداریم، به اجاره هم راضی هستیم والان با این شرایط، اجاره دادن هم برای مان سخت است وای کاش برای خانواده هایی مانند ما، دولت فکری می کرد.

    هیچ متقاضی واجدشرایط در نهضت ملی مسکن بی خانه نمی ماند

    مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: بگونه ای برنامه‌ریزی کرده ایم تا تمام متقاضیان مسکن هرمزگانی که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و شرایط لازم را داشته باشند، در قالب این طرح خانه دار شوند وهیچ فرد واجدشرایطی بی خانه نماند. عباس کمالی با تاکید بر اینکه متقاضیان واجد شرایط مسکن می توانند در سامانه ثبت نام کنند تا خانه دار شوند؛ افزود: از ۱۰۴ هزار نفری که تاکنون در سامانه نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند، در پالایش اولیه ۲۵هزار نفر و در نهایت ۱۳هزار و۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند. کمالی با بیان اینکه تعهد دولت برای ساخت مسکن در این طرح برای هرمزگان ۴۹ هزار و ۹۵۰ واحد در چهارسال است، اظهار داشت : در حال حاضر ازاین تعداد، ۲۵ هزار واحد در حال ساخت آپارتمان ویا واگذاری زمین جهت ساخت مسکن ویلایی به متراژ ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر مربع در شهرهای زیر۲۵هزار نفر است.
    وی افزود: تلاش می کنیم تا حد امکان زمین مورد نیاز را تامین و پروژه در شهرهای مختلف بصورت ویلایی باتوجه به تاکید وزیر و استاندار واگذار کنیم که در بندرعباس بدلیل کمبود زمین، درحال حاضر این امکان وجود ندارد. وی گفت: البته همانطور که به مردم و وزیر راه وشهرسازی قول داده ایم، تا پایان سال جاری کل سهمیه استان وارد فاز اجرا یا واگذاری زمین می شود.

    کمالی خاطرنشان کرد: زمین در رودان، سیریک و حاجی‌آباد، میناب تحویل داده شده است ومابقی شهرها نیز بزودی زمین جهت ساخت مسکن ویلایی واگذار می شود. مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان تصریح کرد: درحال حاضر به بیش از ۵۰ درصد تعهدات مان عمل کرده ایم و بزودی برای ۳هزار متقاضی مسکن در رودان و دوهزار متقاضی در حاجی آباد نیز زمین جهت ساخت مسکن ویلایی واگذار می شود. وی با اشاره با انجام مراحل الحاق ۲۰۰هکتار زمین در پنجه علی به شهر بندرعباس جهت ساخت ۱۵هزار واحد آپارتمانی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: بزودی عملیات اجرایی این واحدها نیز شروع می شود. کمالی درخصوص گلایه بندرعباسی ها نسبت به عدم اجرای طرح نهضت ملی مسکن بصورت ویلایی در بندرعباس علی رغم وجود زمین در مناطق مختلف شهر از جمله شمال و جنوب بلوار شهید رجایی، شمال وشرق میدان میوه وتره بار، اطراف راه آهن و…؛ اظهار داشت : زمین ها به شهر الحاق نشده است و پیگیر الحالق آنها هستیم که زمان‌بر است ودر حال حاضر نمی توانیم این طرح را بصورت ویلایی در بندرعباس اجرا کنیم و واحدها باسرعت بصورت آپارتمانی احداث می شود.

    مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با استقبال از مشارکت انبوه سازان در احداث پروژه های نهضت ملی مسکن و همچنین اجرای این پروژه بصورت ساخت وساز نوین درصورت استقبال متقاضیان که باعث تسریع در اجرای پروژه می شود و اندکی شاید قیمت ساخت در شیوه نوین را بالا ببرد؛ تاکید کرد: تعدادی از واحدهای ساخته شده تا پایان سال به مردم واگذار می شود و مابقی واحدها نیز در سال آینده و سال بعدش به تدریج واگذار می شود. وی گفت: بخشی از واحدهای پروژه نهصت ملی مسکن نیز در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس احداث می‌شود. کمالی در خصوص آخرین وضعیت اراضی ۳۵۰ هکتاری که قرار بود جهت اجرای این طرح ملی در بندرعباس اختصاص یابد، نیز گفت: این اراضی هنوز جزو شهر نشده و تعیین تکلیف نگردیده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که برخی از متقاضيان مسکن که در سامانه ثبت نام کرده اند و از هیچ تسهیلات و زمین دولتی نیزتاکنون استفاده نکرده اند و سامانه فرم جیم آنها را قرمز اعلام می کند؛ نیز قول دادکه این مشکل متقاضیان هم در سامانه بزودی بطور کامل برطرف شود.
    وی از متقاضيان مسکن که برایشان پیامک واریز سهم آورده اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان ارسال شده است، هم خواست این مبلغ را واریز کنند تا ارتباط و لینک حساب‌شان با بانک برقرار شود.مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان افزود: مابقی متقاضیان واجدشرایط نیز منتظر دریافت پیامک جهت واریز سهم آورده شان باشند. وی در خصوص واگذاری اراضی مازاد ادارات به راه وشهرسازی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: علی رغم اینکه به ادارات اعلام کردیم با واگذاری اراضی مازاد شان، اولویت ساخت مسکن با پرسنل فاقد مسکن خودشان است، اماتاکنون ادارات زمین های مازاد‌شان را واگذار نکرده اند وما نیز اقدامات قانونی را در این خصوص انجام داده ایم.کمالی گفت: تا ماه قبل هرمزگان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه دوم را در کشور داشت: به احتمال زیاد در حال حاضر رتبه نخست را در این بخش داشته باشیم. کمالی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در ازبین رفتن حباب قیمت و رهن واجاره مسکن بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: به همین دلیل تلاش مان بر تسریع در اجرای این طرح در استان است تا دغدغه مسکن مردم تا حد زیادی برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.