حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تحول در صنعت شیلات با تولیدات دانش بنیان
    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۳۷
    شناسه : 1234
    بازدید 1659
    13
    رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین ساخت، نصب و راه اندازی اولین قفس پرورش ماهی پایه کششی مناسب برای استقرار در دریاهای مواج در قالب یک پروژه پایلوت تحقیقاتی دانش بنیان در آبهای جنوبی جزیره قشم انجام شد‌.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:  با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین ساخت، نصب و راه اندازی اولین قفس پرورش ماهی پایه کششی مناسب برای استقرار در دریاهای مواج در قالب یک پروژه پایلوت تحقیقاتی دانش بنیان در آبهای جنوبی جزیره قشم انجام شد‌. به گزارش خبرنگاردریا، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران حرکت در مسیر شعار سال مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و منویات مقام معظم رهبری را یکی از سیاست های اصلی سازمان شیلات ایران خواند و گفت: خوشبختانه امروز شاهد گام‌های خوب استان هرمزگان در این مسیر بوده ایم.سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، با بیان ترجمان شعار سال در شیلات، افزود: صنعت شیلات را در حال حرکت از حالت سنتی به سمت صنعتی شدن که در این بیان دانش بنیان محوری لازم و اساسی برای این تحول است.وی از این پروژه به عنوان یک پروژه جدید با قابلیت نصب در مناطق با امواج بلند دریا یاد کرد و تصریح کرد: بدون شک این پروژه تحولی عظیم در زمینه توسعه پرورش ماهی در قفس در مگا پروژه ها به وجود آورد. حسینی با تاکید بر توسعه دریا محور گفت: هیچ کدام از این اهداف، به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه در بخش علمی و دانشی تحول ایجاد کنیم و به همین دلیل لزوم استفاده از نتایج تحقیقاتی محققان و محورهای دانش‌بنیان، امروز بیش از پیش احساس می‌شود.

    در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به افتتاح اولین قفس پرورش ماهی پایه کششی TLC مناسب برای امواج بلند در کشور در سواحل جنوبی جزیره‌ قشم گفت: ساختار نیمه مغروق برای در امان ماندن از امواج، قطر دهاته فوقانی شش متری، مخروط شش متری، ۲۴متر قطر اصلی ، ۷۵ تن ظرفیت پرورش، برخورداری از لنگر‌های ۱۵ تنی و … بخشی از مشخصات این پروژه است. دریایی قابلیت استقرار ایمن در امواج بلند دریاهای خشن، فعالسازی ظرفیت یک میلیون تنی پرورش ماهی در قفس در سواحل مکران، ارائه ی یک الگوی موفق و قابل اعتماد از قفس های آبهای خشن برای سرمایه گذاران خصوصی برای ورود به این صنعت،افزایش درآمد ارزی و سهم شیلات در صادرات غیرنفتی کشور با فعالسازی ظرفیت های بالقوه، اشتغال آفرینی، رونق تولید، احیای ذخایر طبیعی آبزیان و تمرکز تولید از طریق پرورش را به عنوان بخشی از مزایای راهبردی این طرح عنوان کرد. وی احداث تعداد ۲۵ قفس ۲۰۰تنی،احداث مرکز تکثیر بچه ماهی، احداث خط تولید غذای ماهی و اشتغال زایی ۱۵۰ نفر مستقیم را به عنوان طرح توسعه پنج هزار تنی این پروژه مطرح کرد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.