حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2970 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تجهیز شهرداری هنگویه، انتفاع منطقه فرامرزان
    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۲۳
    شناسه : 6706
    بازدید 1466
    14
    شهردار هنگویه در گفتگوی اختصاصی با روزنامه دریا مطرح کرد دریانیوز// هنگویه در پسکرانه های خلیج‌فارس و در منطقه فرامرزان شهرستان بستک قرار دارد و چند سالی است که به رتبه شهری ارتقا پیدا کرده است.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هنگویه در پسکرانه های خلیج‌فارس و در منطقه فرامرزان شهرستان بستک قرار دارد و چند سالی است که به رتبه شهری ارتقا پیدا کرده است.
    جمعه حراسی، جوانی از دیار هنگویه که ابتدای سال‌های جوانی خود را به امر مقدس آموزش و پرورش گذرانده است و ۱۶سال در این مسیر گام برداشته و وظیفه خطیر تعلیم و تربیت جوانه‌های دیار خود را بر عهده داشته است، به لطف وظیفه شناسی و عرق به سرزمین مادری‌اش دو دوره (دوره چهارم و پنجم شوراها) به عنوان عضو شورای روستایی برگزیده می شود تا صدایی باشد برای مطالبه گری به حق مردم دیارش. با تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای شورا و همچنین همراهی و پیگیری های ویژه جناب مهندس جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و البته سایر مسوولین امر، در اواخر سال ۱۳۹۸ هنگویه از روستا به شهر ارتقا پیدا می کند. پس از مدتی اعضای شورای شهر هنگویه تصمیم می گیرند که مدیریت شهر را به فردی کاردان و بومی بسپارند، فردی که از دل همین آب و خاک رشد کرده و دغدغه و نیازمندی های شهر را به خوبی می داند و لمس می کند. از اینرو جمعه حراسی از خرداد ۱۴۰۱به عنوان شهردار شهر هنگویه برگزیده می‌شود تا مدیریت شهرداری را بر عهده بگیرد. ما در این شماره به سراغ آموزگار مهربان اهل هنگویه که اکنون مسوول مدیریت شهر هنگویه را نیز برعهده دارد، رفتیم تا تغییرات و روند توسعه این شهر را در مدت کوتاهی که جناب حراسی بر مسند شهرداری هنگویه نشسته است را مورد بررسی قرار دهیم.


    جمعه حراسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دریا گفت: طرح هادی روستای هنگویه در اوایل سال ۱۳۹۸ بازنگری شد و در اواخر سال۱۳۹۸ هنگویه از روستا به شهر ارتقا پیدا کرد که در ابتدا بر اساس همان طرح هادی مسیر رشد و توسعه شهر پایه گذاری شد و همچنان طرح هادی شهر نیز در دست مطالعه و بررسی است که به زودی تصویب می شود و اساس کار قرار می گیرد. شهردار هنگویه بیان کرد: تاکنون توانستیم ۸۲۰ متر از بلوار خلیج فارس که بلوار اصلی شهر می باشد را تعریض، جدول گذاری، زیرسازی پایه های روشنایی و دکوراتیو و آسفالت را انجام دهیم که این پروژه در حدود ۸ میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه داشته است. وی افزود: همچنین از محل قیر سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲هزار متر آسفالت کوچه و معابر سطح شهر انجام شده است. شهردار هنگویه ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که در این مدت صورت گرفته است ایجاد دیوار حفاظتی رودخانه های فصلی است که در فاز اول ۲۵۰ متر دیوار حفاظتی بر روی یکی از رودخانه ها با اعتباری در حدود یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان اجرا کردیم. حراسی تصریح کرد: با همکاری شهرداری و شرکت آب و فاضلاب، آبرسانی به شهرک جوانان انجام شده است، این پروژه مشارکتی حدود ۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار داشته است و حدود ۸ و نیم کیلومتر لوله کشی صورت گرفته که اتصالات اجرا شده است و گودبرداری کاملا توسط شهرداری انجام شده است. گفتنی است، اراضی این شهرک در سال ۱۳۹۲-۱۳۸۹ به جوانان واجد شرایط واگذار شده است.


    این مقام مسوول عنوان کرد: هنگویه در گذشته شهری متمرکز بوده و با توجه به جمعیت گستردگی مناسب را نداشته است که با پیگیری جناب جباری و مسوولین وقت و برنامه ریزی های انجام شده کم کم به سمت گسترش منطقه شهر پیش رفتیم که گسترش و توسعه شهر روند روبه رشد مناسبی پیدا کرده است.آب و برق شهرک تأمین شده و با فرایندهای تشویقی مانند تخفیف و یا اقساط پروانه ساختمانی سعی در یاری رساندن به مردم شهر در این زمینه داریم.
    شهردار هنگویه اذعان نمود: متأسفانه نکته ای که حائز اهمیت است، بحث زیبایی بصری و منظر سازی معماری این شهرک می باشد که فقدان آن به روشنی دیده می‌شود و امیدواریم به سمتی پیش برویم که بتوانیم در حوزه معماری مشاوره در اختیار مردم قرار دهیم و فرهنگ سازی در این زمینه را غنی کنیم.
    حراسی گفت: البته مسأله هویت دغدغه بنده به عنوان شهردار نیز می باشد که در ساخت و سازها هویت معماری اقلیمی و بومی را در این منطقه زنده نگه داریم و به سمت ترویج آن برویم به گونه ای که معماری شهر هنگویه بیانگر اصالت و هویت همشهریانمان باشد و بتوانیم از طرق مختلف مانند مشاوره و یا بسته های تشویقی مردم را به این سو هدایت نماییم.
    هنگویه قلب فرامرزان است
    حراسی ادامه داد: از زمانی که شهرداری در هنگویه مستقر شده این شهر رشد و توسعه خوبی پیدا کرده است که البته نیازمند برنامه ریزی و توجهات بیشتری است تا بتوانیم سرعت توسعه را بالاتر ببریم.
    شهردار هنگویه تصریح کرد: بر این باورم که شهرداری هنگویه فقط مختص مردم این شهر نیست هنگویه قلب فرامرزان است و منطقه فرامرزان منطقه کوچکی است که همه با هم همدل و همراه هستندو همواره پشتیبان و طرفدار نظام بودند و هستند و در تمام رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … همراه هستند و به همین دلیل معتقدم که برکت این شهرداری باید به کل منطقه فرامرزان برسد. حراسی گفت: باتوجه به اینکه هنگویه شهری تازه تأسیس است در برخی زمینه ها کمبودهایی وجود دارد، یکی از مواردی که باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد تجهیز ماشین آلات لوجستیکی شهرداری می باشد. چراکه در حال حاضر با استفاده از تراکتور و ماشین‌آلات قدیمی زباله های شهری را جمع آوری می‌کنیم. وی افزود: به طور جد نیازمند ماشین مکانیزه حمل زباله هستیم تا به‌واسطه آن بتوانیم زیرساختهای بهتری فراهم نماییم چراکه در حال حاضر مبالغ زیادی صرف اجاره ماشین آلات می‌شود و اگر لودر داشته باشیم نه تنها نیاز شهر خود را برطرف می کنیم بلکه کمک بزرگ هم برای روستاهای اطراف نیز هستیم.


    هدیه ای به مردم هنگویه بدهید
    حراسی گفت: تقاضا داریم استاندار و مجموعه ی دفتر امور شهری در زمینه ی تجهیز ماشین آلات عمرانی با اولویت لودر و ماشین مکانیزه ی حمل زباله را در دستور کار خود قراردهند و این هدیه را به مردم نجیب شهر هنگویه اعطا نمایند.شهردار هنگویه تأکید کرد: امروزه هر خدمتی که از سمت شهرداری هنگویه برای مردم و شهر هنگویه انجام می شود در واقع توجه نظام را به مردم می رساند. وی افزود: در جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری پیشنهادات و مطالعاتی در حال انجام است که امیدواریم با حمایت استاندار محترم و دفتر امور شهری و سرمایه‌گذاری بخش های خصوصی گام بلندی در زمینه کسب درآمد پایدار برای شهرداری باشیم.
    حراسی خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری به ویژه شخص استاندار، جناب مهندس مدرس معاون امور هماهنگی، جناب مهندس صادقی پور در مجموعه دفتر امور شهری، سازمان برنامه بودجه، مجموعه فرمانداری و شهرداری کمال تشکر و قدر دانی را دارم که در این مسیر پر فراز و نشیب همراه و یاور ما بودند و از هیچ اقدامی در جهت رشد و توسعه و آبادانی شهر زیبا و کوچک هنگویه دریغ نکرده اند.
    شهردار هنگویه ضمن تشکر از حمایت ها و همراهی مردم شهر در جهت نیل به اهداف و برنامه های شهرداری از جناب مهندس جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی که در استقرار و ایجاد شهرداری در هنگویه و همچنین در مسیر رشد و توسعه این شهر تلاش هاو پیگیری های زیادی انجام داده است، قدردانی نمود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.