حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تاکید معاون سازمان ملی استاندارد  بر تقویت امکانات آزمایشگاهی هرمزگان
    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۲۹
    شناسه : 2656
    بازدید 11008
    5
    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: در حوزه صادرات، تقویت امکانات آزمایشگاهی هرمزگان را در برنامه داریم تا فعالیت تسهیلگری برای صادرکنندگان داشته باشیم و آنها بتوانند آزمایش های کیفی را مطابق استانداردهای ملی وبین المللی انجام دهند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: در حوزه صادرات، تقویت امکانات آزمایشگاهی هرمزگان را در برنامه داریم تا فعالیت تسهیلگری برای صادرکنندگان داشته باشیم و آنها بتوانند آزمایش های کیفی را مطابق استانداردهای ملی وبین المللی انجام دهند. به گزارش خبرنگار دریا ؛ احسان ساده پس از بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت :تفاهم‌نامه ها با کشورهای مقصد صادراتی را داریم تا همسان سازی استانداردها و کیفیت ها، بگونه ای باشد که صادرکنندگان وقتی که تاییدیه استانداردها و آزمایشگاه و گواهی بازرسی را از آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی را در داخل کشور اخذ کردند، بتوانند در سایر کشورها نیز فعالیت های صادراتی خودشان را انجام دهند و آن گواهی ها مورد پذیرش قرار گیرند. معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: در استان هرمزگان اداره کل استاندارد هرمزگان داریم که هرمزگان به لحاظ میزان بالای واردات و صادرات، اداره کل استاندارد در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ساده افزود : در سیاست های جدید سازمان ملی استاندارد، این سازمان به عنوان دستگاهی فرابخشی است که رئیس این سازمان به عنوان معاون رئیس جمهور است. ساده اظهار داشت : تاکیدمان بر تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی است که بخشنامه هایی در این دوره جدید مدیریتی و تحولی نیز صادر کردیم.  وی گفت: سازمان ملی استاندارد در حفظ ایمنی و سلامت مردم در بهره مندی از کیفیت بالای کالاهایی که وارد می شود، نقش آفرین است و به همین دلیل همکاران مکلفند ضمن رعایت تمام اصول فنی و ضوابط و مقررات استانداردی که با سلامت مردم ارتباط دارد که تمام زواید اداری را حذف کنیم و آزمایشگاه ها مکلفند که در اسرع وقت نمونه ها را پاسخ دهند معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات نیز تقویت امکانات آزمایشگاهی هرمزگان را در برنامه داریم تا فعالیت تسهیلگری برای صادرکنندگان داشته باشیم و آنها بتوانند آزمایش های کیفی را مطابق استانداردهای ملی وبین المللی انجام دهند.

    ساده اظهار داشت: تفاهم‌نامه ها با کشورهای مقصد صادراتی را داریم تا همسان سازی استانداردها و کیفیت ها، بگونه ای باشد که صادرکنندگان وقتی که تاییدیه استانداردها و آزمایشگاه و گواهی بازرسی را از آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی را در داخل کشور اخذ کردند، بتوانند در سایر کشورها نیز فعالیت های صادراتی خودشان را انجام دهند و آن گواهی ها مورد پذیرش قرار گیرند. معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: در واقع اصل هدف سفرمان، بازدید از فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد در فرآیند تسریع و تسهیل در کالاهای اساسی در هرمزگان بود و بازدیدهایی را از گمرکات و بندر شهید رجایی به عنوان مهمترین و پرمبادله ترین بندر در حوزه صادرات و واردات انجام دادیم. وی افزود: چند نکته در سیاست های سازمان ملی استاندارد است که در این سفر نیز بر آن تاکید کردیم. به عنوان سازمان ملی استاندارد برای حفظ کیفیت، ایمنی و سلامتی کالاها و خدمات، وظیفه نظارتی و حاکمیتی داریم. ساده گفت: به عنوان عضوی از بدنه دولت و حاکمیت که تلاش می کنند کالاهای اساسی مردم را تامین کنند، سازمان ملی استاندارد نیز در این جهاد برای تامین کالاهای اساسی مشارکت ونقش مهمی دارد.ساده افزود : البته ماهیت نظارتی مان نباید به گونه ای باشد که با زواید اداری غیرضروری منجر به اطاله زمان در انجام فعالیت ها شده ودر تامین کالاهای اساسی خللی ایجاد شود. ساده تاکید کرد :همزمان با نظارت ها و رعایت استانداردها، بروکراسی اداری را حذف می کنیم و همچنین برخی امورات را می‌توان هوشمندسازی کرد تا منجر به کاهش زمان و صرفه جویی در وقت شود. معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اظهار داشت :باید نهادهای بخش خصوصی مانند آزمایشگاه ها و شرکت هایی که با ما همکاری دارند را مکلف کنیم که از سیاستهای جدید تبعیت کنند.

    وی گفت: بخشنامه ای که دو ماه پیش صادر شده و به استان نیز تاکید کردیم که با دقت کافی این بخشنامه اجرایی شود که آزمایشگاه ها مکلفند فرآیند آزمایش‌ها را از زمان تحویل نمونه ظرف مدت ۵ روز و برای آزمایش های میکروبی ظرف مدت ۷ روز انجام دهند. وی گفت: همچنین تاکید کردیم که هر اقدامی که می توانند انجام دهند تا پروسه فعالیت‌های استاندارد با سرعت بیشتری انجام شود، بایستی مورد توجه قرار گیرد. ساده افزود: نمونه برداری قبل از اظهار مهم است و نیازی نیست منتظر شویم تا پروسه اظهار انجام شود و به محض اینکه متوجه شدیم که محموله ای وارد شده است، مطابق دستورالعمل ها و با رعایت قانون، نمونه برداری را انجام دهیم و ارسال به آزمایشگاه انجام شود و اعلام نتایج به موقع در سامانه coc انجام شود. ساده تاکید کرد: فرآیندهای نمونه برداری، بازرسی، آزمون و اعلام نتیجه برای ترخیص کالاهای اساسی باید بدون تأخیر انجام و تاخیرات به صفر برسد. این مقام مسئول با اشاره به اهمیت بازدیدهای میدانی مسئولان در حوزه های مرتبط اظهار داشت: بازدیدهای میدانی کمک می کند تا مشکلات و مسائل را ببینیم. وی افزود: همچنین در بخشنامه جداگانه، بر داشتن ماهیت کار ۲۴ ساعته تاکید کردیم که حتی در روزهای تعطیل کارکنان مرتبط با پروسه ماموریت های سازمان در دسترس باشد؛ زیرا شاید محموله کالای اساسی در روز تعطیل برسد که همکاران اگر در همان روز، امورات مرتبط را انجام دهند، بطور حتم در پروسه انجام امورات چند روز تسریع می شود و به همین دلیل افراد مرتبط با صادرات و واردات بایستی ۲۴ ساعته آماده باشند و افراد مرتبط هم در دسترس باشند.

    ساده بر ارتباط دو استان مهم هرمزگان و خوزستان به پژوهشکده استاندارد تاکید کردو افزود : به علت ارسال آزمایش‌های زیاد به پژوهشگاه استاندارد وزمانبر بود اعلام نتایج شان ، بایستی آزمایش‌های کالاهای اساسی در اولویت باشند. وی بر تکمیل سریعتر آزمایشگاه‌های بنزین و کولرگازی و مجتمع آزمایشگاهی اداره کل استاندارد در استان هرمزگان تاکید کرد. ساده گفت: درصورتیکه زودتر آزمایشگاه کولرهای گازی تکمیل شود، می توانیم اجازه ندهیم کولرهای وارد شوند که مصرف انرژی بالایی دارند.معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد تاکید کرد : با همت بالا و روحیه جهادی می توان بسیاری از امورات را در کمترین زمان ممکن و بازدهی بالا انجام داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.