حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • تالاب بین المللی بندرخمیر محل امنی برای تخم گذاری پرندگان مهاجر است
    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۰۲
    شناسه : 4223
    بازدید 1712
    11
    رئیس اداره محیط زیست بندرخمیر: دریانیوز: حجت قاسمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرخمیر گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شهر بندرخمیر وجود بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه است
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: حجت قاسمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرخمیر گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شهر بندرخمیر وجود بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه است.
    به گزارش خبرنگار دریا؛ بندرخمیر دارای بیش از ۱۰۲ هزار هکتار تالاب می باشد که بخش بزرگی از جنگل‌های حرا در همین منطقه قرار گرفته است. بندرخمیر ذخیره گاه پرندگان مهاجر و حیوانات منحصر به فردی است که از اول مهر با آغاز فصل پاییز از داخل کشور و آسیای مرکزی به این شهر مهاجرت می کنند.
    حجت قاسمی با بیان اینکه این پرندگان مهاجر تا فصل بهار مهمان تالاب بندرخمیر هستند تاکید کرد: تالاب و جنگل های حرا محل مناسب و امنی برای تخم گذاری پرندگان مهاجر است از این رو از اول مهر گشت ویژه نظارت و پایش دریایی در تالاب و جنگل های حرا برای حفاظت از این مهمانان طبیعی به صورت روزانه انجام می شود.
    قاسمی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده جنگل حرا و تالاب خورخوران منحصر به فرد است تصریح کرد: تالاب خورخوران علاوه بر پرندگان مهاجر، زیستگاه انواع پستانداران، دلفین، لاک پشت وانواع نرم تنان است. دراین راستا جهت حراست از این منابع ارزشمند و جلوگیری از چرای دام، سرشاخه زنی درختان و آلودگی دریایی به صورت مستمر گشت ویژه نظارت انجام می شود.
    رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرخمیر در ادامه با بیان اینکه محیط زیست به سه قسمت طبیعی، دریایی و انسانی تقسیم می شود تصریح کرد: شهرستان بندرخمیر دارای سه منطقه حفاظت شده کشار، جنگل حرا و هرمود است که جنگل های حرا هم مرز با شهرستان قشم و هرمود هم مرز با استان فارس است. در این سه منطقه گونه های درختی و حیوانی زیاد و کمیابی زندگی می کنند که حراست و حفاظت از این نعمت های طبیعی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: (محیط زیست متعلق به همه است) به صورت مستمر با همکاری مردم و مسئولین محلی انجام می شود.
    وی در ادامه با بیان عملکرد شش ماهه نخست سال اداره محیط زیست شهرستان افزود: در بخش طبیعی گشت و کنترل به صورت مستمر در مناطق حفاظت شده جهت جلوگیری از شکار غیرمجاز انجام شد که درهمین زمینه ۱۰قبضه سلاح غیرمجاز با همکاری پلیس اطلاعات و یگان حفاظت محیط زیست از انواع سلاح غیرمجاز شکاری کشف و ضبط گردید. درحوزه انسانی ۵۷ استعلام مورد بررسی قرار گرفته که با ۴۰استعلام موافقت شد و مابقی هم جهت بررسی بیشتر به استان ارسال گردید. در بازدید مستمر از صنایع شهرستان به ۷ صنایع فعال شهرستان به دلیل رعایت نکردن عوامل زیست محیطی اخطاریه صادر گردیده است.
    قاسمی با اشاره به طرح های فرهنگی و آموزشی محیط زیست بیان داشت: با شروع سال تحصیلی طرح یک ساعت محیط بان با دانش آموزان اجرا می شود که از طرح های آموزشی و فرهنگی آشنایی دانش آموزان با محیط زیست است.
    در پایان حجت قاسمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرخمیر از مسئولین، سمن های فعال درحوزه محیط زیست و مردم دوستدار محیط زیست شهرستان که همیشه همیار محیط زیست بندرخمیر بوده اند قدردانی و خواستار شد که مثل همیشه همیار و محافظ محیط زیست شهر و روستای خود باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.