حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بیمارستان شهید محمدی و خدمات نامطلوب به همراهان بیمار
    ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۴۸
    شناسه : 4921
    بازدید 1474
    9
    بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس بزرگترين بيمارستان استان هرمزگان و بيمارستان مرجع استان مي باشد كه بيماران زيادي از سراسر استان و حتي استانهاي مجاور جهت اقدامات تشخيصي و درماني به اين بيمارستان ارجاع مي شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس بزرگترين بيمارستان استان هرمزگان و بيمارستان مرجع استان مي باشد كه بيماران زيادي از سراسر استان و حتي استانهاي مجاور جهت اقدامات تشخيصي و درماني به اين بيمارستان ارجاع مي شوند. اين مركز آموزشي، تحقيقاتي، درماني و بهداشتي زير نظر دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان مي باشد.این بیمارستان سال ها است که بیماران مختلفی را از سراسر هرمزگان و استان های همجوار مداوا کرده است و طی سالیان گذشته به بخش های مختلف آن افزوده شده است و بزرگترین بیمارستان هرمزگان به حساب می آید . شاید روزی هزاران نفر، این بیمارستان مراجعه کننده داشته باشد.اما اگر نگاهی کوتاه و گذرا به محوطه بیمارستان  شهید محمدی بیندازیم از نظر خدمات رسانی به همراهان بیمار شاید رتبه آخر در کل کشور داشته باشیم.چند سال پیش سالن انتظاری در محوطه بیمارستان برای استراحت همراهان ساخته شد که بعداز  مدت ها به نمازخانه و در حال حاظر به مددکاری تبدیل شده است.خانواده های بستری شدگان باید در حیاط بیمارستان که صندلی، سایه بان و حتی زمین مسطح مناسبی ندارد بر روی زمین بنشینند. بسیاری از قسمت های حیاط که دارای سایه می باشد خاکی است و خانواده ها از سر ناچاری چند روزی تا مرخص شدن بیمارشان وضعیت را تحمل می کنند.در بازدیدی که از محوطه بیمارستان شهید محمدی داشته ایم. بسیاری از همراهان بستری شدگان با زیراندازی که خود آورده اند شب را  تا صبح سپری کرده اند. بسیاری از افراد از شهرستان ها به این بیمارستان مراجعه می کنند و بیمار خود را برای مداوا می آورند.

    مجبور هستند در کنار بیمار خود حضور داشته باشند و امکان رفت و آمد روزانه برایشان وجود ندارد. حتی باید این مسئله رادر نظرداشته باشیم که بندرعباس دارای هوای به شدت گرم و طاقت فرسا است وتحمل گرمای آن برای هر فردی امکان پذیر نیست و حتی ممکن است باعث  گرما زدگی و بیماری هم شود.از طرفی دیگر پارکینگ  ماشین های بیمارستان که در کنار ساختمان آی سی یو قرار دارد هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و قسمت هایی از آن خاکی است. هیچ گونه سایه و آسفالت مناسبی ندارد.در شان ومنزلت بیمارستان مرجع استان نمی باشد که همراهان بیمار بر روی خاک و روی زیرانداز درانتظار مداوای عزیزان خود باشند.اگر بحث بودجه و درآمد هم در این میان از سوی مسئولین مربوطه گفته شد باید گفت، با مراجعه زیادی که روزانه به این بیمارستان می شود درآمد آن در حدی است که بتواند حتی یک مهمانسرا در این مکان ساخته  شود .چه برسد به اینکه دو اتاق کولردار و  سایه بان و چند صندلی برای نشستن ایجاد شود.در چند سال گذشته ساختمان های متعدد و  بخش های مختلفی به این مجموعه افزوده شده است. همین امر باعث می شود تا مراجعه کنندگان هم افزایش چند برابری پیدا کنند. درست است که بیمارستانی دولتی است اما بااین حال دارای درآمد است و باید از بودجه ای که سالیانه برای آن در نظر گرفته می شود و درآمد خود بیمارستان برای رفاه حال بیماران وهمراهانشان استفاده شود.

    باید مسائل رفاهی همراهان بیماران هم در این میان در نظر  گرفته شود. از پارکینگ مناسب، تا صندلی برای نشستن و سایه بان ، آبسردکن و مکانی برای استراحت هم در روز و هم شب از کمترین امکاناتی است که مسولین علوم پزشکی باید برای رفاه حال شهروندان در نظر داشته باشند.در منشور حقوق بیمار در ایران آمده است: رفتار با بیماران و همراهانشان به گونه ای باشد که شایسته شان ومنزلت انسان و با احترام به ارزش ها، اعتقادات فرهنگی و مذهبی باشد و همچنین به همراه  تامین کلیه امکانات رفاهی پایه و ضروری و به دور از تحمیل درد و رنج محدودیتهای غیر ضروری باشد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.