حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بندرعباسی ها چشم انتظار آغاز ساخت ۱۵هزار واحد مسکن
    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۵۶
    شناسه : 7856
    بازدید 1238
    3
    دریانیوز//بعد از گذشت 20ماه از آغاز ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در کشور و حاشیه های اجرای این طرح در بندرعباس، بالاخره اعلام شد که الحاق زمین به شهر بندرعباس انجام شده و استاندار هرمزگان هم در شورای مسکن نیز در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس گفت: الحاق هزار هکتار به شهر بندرعباس انجام شده و کارهای نهایی در حال انجام است و احداث 15 هزار واحد مسکونی در آستانه عقد قرارداد قرار دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//بعد از گذشت ۲۰ماه از آغاز ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در کشور و حاشیه های اجرای این طرح در بندرعباس، بالاخره اعلام شد که الحاق زمین به شهر بندرعباس انجام شده و استاندار هرمزگان هم در شورای مسکن نیز در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس گفت: الحاق هزار هکتار به شهر بندرعباس انجام شده و کارهای نهایی در حال انجام است و احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در آستانه عقد قرارداد قرار دارد.

    متاسفانه به دلیل سلیقه گرایی این طرح ملی در بندرعباس ودر حالی که انتظار می رفت در سال ۱۴۰۳، سال واگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باشد، اما در سال جاری وعده آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد به زودی داده شده است که با توجه به خلف وعده هایی که دو سال گذشته در این بخش وجود داشته است، مشخص نیست بالاخره کلنگ احداث این واحدهای مسکونی به زمین خواهد خورد یا نه.

    در نیمه دوم سال گذشته مسئولان وعده آغاز عملیات اجرایی این ۱۵ هزار واحد را داده بودند که عملیاتی نشد و به همین دلیل مقداری بی اعتمادی در این حوزه ایجاد شده است. این خلف وعده ها و بی توجهی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس باعث افزایش حباب قیمت مسکن ورهن واجاره در این شهر بندری شده است. متاسفانه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس نفوذهایی وجود دارد تا اجرای طرح را مختل کنند که متاسفانه تاکنون موفق شده اند، وگرنه در سال ۱۴۰۰بایستی این طرح وارد فاز اجرا شده بود و امسال نیز واجدین شرایط در خانه های شان ساکن می شدند. در این حوزه بنظر می رسد برخی دولتی ها وبرخی از مافیا و دلالان مسکن با اجرای موفق این طرح مخالفند.

    از طرفی دیگر اگر که اراضی مازاد ادارات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس واگذار شده بود و این طرح وارد فاز اجرا شده بود، بطور حتم کارمندان فاقد مسکن و بخشی دیگر از مردم خانه دار می شدند که متاسفانه اراضی مازاد ادارات واگذار نشد. برخی از همان ابتدا تلاش کردند، طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس اجرا نشود وبه همین دلیل تلاش کردند این طرح در شهرک علوی اجرا کنند که با مخالفت و نارضایتی مسئولان، مردم ورسانه ها مواجه شدند.

    حال که وعده آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد در بندرعباس داده شده است، انتظار می رود در روزهای آینده و نه چندان دور، این وعده محقق شود. موضوع دیگری که بارها بر اجرای آن تاکید کرده بودیم، این موضوع بود که صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در استان نیز برای کارگران و پرسنل شان مسکن بسازند تا از حجم تقاضای کارگران صنایع در داخل شهر بندرعباس کاسته شود و حباب قیمت اجاره وقیمت مسکن در شهر بندرعباس کاهش یابد و از طرفی بهتر است که مسکن پرسنل صنایع در نزدیکی صنایع احداث شود تا از ترافیک مسیر شهر بندرعباس و صنایع کاسته شود و شاید بتوان گفت شهرک علوی بدلیل نزدیکی به صنایع،برای ساخت مسکن مناسب است.

    استاندار هرمزگان نیز در شورای مسکن گفت:با صنایع مختلف در جهت احداث مسکن تفاهم نامه امضا شده و یا در دست امضا داریم، ۳ بنگاه بزرگ نفت ستاره خلیج فارس، پالایشگاه نفت بندرعباس و فولاد هرمزگان به این طرح ورود کرده‌اند و باقی صنایع هم بایستی برای رقم زدن رفاه نسبی برای کارکنان و کارگران خود در این طرح شرکت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.