حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • برگزیدگان مرحله منطقه ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی انتخاب شدند
    ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۲۵
    شناسه : 4646
    بازدید 1333
    7
    پس از رقابت قصه گویان هرمزگان در مرحله استانی ؛ قصه گویان هرمزگانی در مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با یکدیگر به رقابت پرداختند و برگزیدگان این دوره جهت حضور در مرحله منطقه ای این جشنواره انتخاب شدند که پس از رقابت در مرحله منطقه ای، برگزیدگان به مرحله کشوری راه می یابند .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: قصه گویان هرمزگانی در مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با یکدیگر به رقابت پرداختند و برگزیدگان این دوره جهت حضور در مرحله منطقه ای این جشنواره انتخاب شدند که پس از رقابت در مرحله منطقه ای، برگزیدگان به مرحله کشوری راه می یابند . گفتنی است در مرحله منطقه ای، قصه گویان هرمزگانی با قصه گویانی از استان های خراسان جنوبی،  خراسان رضوی، سیستان وبلوچستان، یزد و کرمان رقابت  می کنند و برگزیدگان مرحله منطقه ای جشنواره به جشنواره کشوری راه می یابند ودر شب یلدا با یکدیگر به رقابت می پردازند.
    بیانیه هیئت داوران :
    مهدی عطایی دریایی، ناهید پذیرایی، مجید ذاکری و طلعت کمال زاده (قصه گویی زبان اشاره) به عنوان هیئت داوران این جشنواره با صدور بیانیه ای،اسامی برگزیدگان را اعلام کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است :پس از مدت ها فرصت مبارکی دست دادتا به بهانه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی، همنشین قصه گوها از سراسر استان هرمزگان باشیم. این دوره از مسابقات در ۵بخش بزرگسال، نوجوان، پدربزرگ، مادربزرگ وآیینی و زبان اشاره مورد ارزیابی هیئت داوران قرار گرفت.هیئت داوران با توجه به قصه ها ذکر چند نکته را ضروری می دانند: استفاده هرچه بیشتر از قصه های بومی می تواند به اشاعه فرهنگ وزبان این دیار کمک کند.

    مقوله خلاقیت در قصه گویی وآموزش صحیح باید بیش از پیش لحاظ شود.تکیه، تاکید، سکوت و درنگ مناسب در قصه می تواند سبب جذابیت هرچه بیشتر آن شود.استفاده مناسب از زبان بدن، زبان و فرازبان نیز باید رعایت شود.مناسب سازی قصه برای اجرا شامل فضاسازی، ایده آل، تصویرسازی مناسب، شخصیت پردازی، تخیل و رویا سبب دلنشینی دوچندان قصه خواهد شد.درپایان هیئت داوران ضمن ارزیابی مثبت خود از این دوره خواستار رشد وبالندگی هرچه بیشتر قصه وقصه گویی در هرمزگان است.
    اسامی برگزیدگان :
    با اعلام‌هئیت داوران در بخش زبان اشاره نفر اول«اصغر زارعی» ،نفر دوم «محبوبه سلیمی» ،در بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نفر برگزیده « زلیخا محمدی»،شایسته تقدیر « فرزانه محمدی و عبدالرسول معینی»، در بخش بزرگسال برگزیده نفر اول بزرگسال صحنه ای «یاسمن عباسی»، نفر دوم بزرگسال صحنه ای «سمیه اسلامی»،نفر سوم «شادی آزاد بشمنی»، و شایسته تقدیر «مرضیه فیروزی کنتکانی و عارف کریمی»، بخش آیینی بزرگسال هم نفر اول «ادریس معینی» و نفر سوم « امیرحسین والا»، در بخش نوجوان آیینی برگزیده نفر اول«ساراپری تقی نژاد»، نفر دوم «یکتا سهرابی» و در بخش نوجوان صحنه ای برگزیده اول« مبینا عبدالهی»، نفر دوم «محمد پارسا بان برتینا»، نفر سوم «امیرعلی مزین»، شایسته تقدیر نفر اول« رقیه زارعی و شهربانو ناتمی» انتخاب شدند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.