حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بررسی توسعه نیروی انسانی از منظر حقوق اجتماعی
    ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۵۱
    شناسه : 5684
    بازدید 1401
    9
    دریانیوز// استان هرمزگان دارای ظرفیت و‌پتانسیل های فراوانی برای توسعه همه جانبه است هر چند به تناسب ظرفیت ها از توسعه همه جانبه دور مانده و با استانداردهای توسعه فاصله داریم
    ارسال توسط : نویسنده : سعید نصیری منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// استان هرمزگان دارای ظرفیت و‌پتانسیل های فراوانی برای توسعه همه جانبه است هر چند به تناسب ظرفیت ها از توسعه همه جانبه دور مانده و با استانداردهای توسعه فاصله داریم . یکی از ضرورت های که می بایست به آن توجه ویژه ای شود ، آموزش و پرورش نیروهای انسانی متخصص ، ماهر و متعهد در تمام رشته ها و مهارت ها می باشد ، بنابراین لازم است بر مبنای پژوهش ضمن شناخت خلاهای نیروی انسانی متخصص و ماهر در استان در تمام سطوح و برای تمامی سازمان ها و نهادها و مراکز صنعتی و کارگاهی ، بتوان تصمیم و اقدام متناسب برای تحقق این هدف برنامه ریزی نمود.

    پیشنهاد می شود : ۱- شورای هماهنگی متشکل از استانداری ، سازمان مدیریت برنامه و بودجه، آموزش و پروش ، آموزش عالی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و .. ، جهت مطالعات و برنامه ریزی در این خصوص تشکیل شود .۲- ایجاد اندیشکده های تحت عنوان اندیشکده پیوند مدرسه با دانشگاه با محوریت آموزش و پرورش و آموزش عالی که اعضای این اندیشکده ها همانا دانش آموزان در تمام سطوح و دانشجویان می باشند جهت شناخت بیشتر دانش آموزان و آگاهی بخشیدن برای کشف استعدادها و توانمندی ها و علایقشان با حضور کارشناسان تعلیم دیده و زبده برای این منظور و همینطور ایجاد اندیشکده پیوند مدرسه با مراکز فنی – حرفه ای تا فرصت برای تمام دانش آموزان از پایه ابتدایی تا متوسطه برای آشنایی با مهارتها و درک بهتری از علاقمندی و استعدادهای خود داشته باشند و ضرورت دارد این اندیشکده ها دارای ساختاری تعریف شده با ایجاد دبیرخانه ای باشند .

    لازم به ذکر است که پیشنهاد اندیشکده پیوند مدرسه با دانشگاه بطور غیر رسمی به یکی از دانشگاه‌های استان اخیرا مطرح نمودم . ۳-نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سبقه تاریخی و سوابق ارزنده ای که دارد در کشف و رشد استعدادها بر کسی پوشیده نیست و قطعا در تحقق این برنامه و نائل شدن به اهداف عنوان شده ضرورت دارد کانون نیز مورد توجه و حمایت همه جانبه قرار گیرد ضمن آنکه لازم است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تحول و توسعه برنامه های خود اقدام همه جانبه نماید به همین منظور پیشنهاد می شود : الف- بهره مندی کانون برای ارائه برنامه های آموزشی در راستای وظایف ذاتی خود از رسانه ملی ( صدا و سیما) با اختصاص زمان هایی برای ارائه برنامه های آموزشی در کشف استعداد و پرورش کودکان و نوجوانان و آموزش های هدایتی به خانواده ها بسیار حائز اهمیت است که شایسته است در این بخش کانون حمایت شود . ب- کانون در برگزاری نشست های علمی و آموزشی با سمن های که در حوزه فرهنگی و آموزشی فعالیت می کنند بیش از پیش اهتمام داشته باشند .ج- کانون منتظر حضور خانواده ها و صرفا ثبت نام فرزندان توسط خانواده ها نباشند بلکه برای معرفی بیش از پیش خود با بهره گیری از رسانه ها و امکانات و تجهیزات رسمی در ارائه برنامه های خود بصورت محله به محله و منطقه به منطقه عمل نمایند تا موجب شناخت و ترغیب خانواده‌ها با برنامه ها و اهداف آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردد.

    قطعا کانون ها برای فعالیت های آموزشی و در راستای رسالت خود بطور همه جانبه نیازمند حمایت و توجه همه جانبه مسئولان و مدیران بالادستی و استانی می باشند که امید است عنایت لازم در این حوزه صورت گیرد . توجه به آموزش و‌ پرورش نیروی انسانی متخصص ، ماهر و متعهد برای هر جامعه و منطقه ای و نیز خودکفا شدن آن جامعه در این خصوص از ضرورت های حقوق اجتماعی است که در همین راستا افراد جامعه از خدمات مطلوب ناشی از تخصص و توانمندی فرزندان خود و تسهیل در ارائه خدمات کمی و کیفی بهره مند خواهند شد، بنابراین اهتمام به این مهم ضروری و اجتناب ناپذیر است .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.