حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • باید کوتاهی‌های گذشته تکرار نشود
    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۱۴
    شناسه : 5145
    بازدید 1307
    5
    رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان در آستانه روز دانش‌آموز ودر بخش پایانی صحبت های شان فرمودند: «آخرین حرف من به شما جوانهای عزیز. ببینید، همه‌ی کارهای شماها و ماها، همه، و حرفهایمان و حرکاتمان یک پیامی به بیرون کشور می‌فرستد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان در آستانه روز دانش‌آموز ودر بخش پایانی صحبت های شان فرمودند: «آخرین حرف من به شما جوانهای عزیز. ببینید، همه‌ی کارهای شماها و ماها، همه، و حرفهایمان و حرکاتمان یک پیامی به بیرون کشور می‌فرستد. مواظب باشیم ببینیم ما چه پیامی می‌دهیم . پیام لازم نیست به زبان باشد؛ گاهی کیفیت نشستن شما پیام دارد؛ گاهی تجمع شما در یک جا پیام دارد؛ گاهی شعاری که می‌دهید پیام دارد. مراقب این پیامی که به دنیا می‌دهید باشید. من می‌گویم مهم‌ترین چیزی که باید از طرف ملت ایران و از طرف جوانان ایران به جبهه‌ی دشمن منتقل بشود، عبارت است از قدرت مقاومت ملت ایران. ملت ایران، جوانان ایران، باید با اقدام‌های خود، با حرکات خود، با شعارهای خود، با کارکرد خود به دنیا بفهمانند ــ که البته دشمن هم خواهد فهمید ــ که ملت ایران قدرت مقاومت دارد، عزم راسخ دارد برای ایستادگی در مقابل زورگویی. البته این، وظیفه‌ی آحاد مردم است. دولتمردان وظایف سنگینی دارند؛ دولتمردان در این زمینه خیلی وظیفه دارند. باید کوتاهی‌های گذشته تکرار نشود.

    بعضی از دستگاه‌های دولتی بشدت بایستی در این زمینه فعال باشند، مِن‌جمله آموزش و پرورش، مِن‌جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، مِن‌جمله وزارت ارشاد، مِن‌جمله وزارتهای مربوط به تولید: وزارت صنایع، وزارت کشاورزی؛ یا وزارت‌های مربوط به همین مسئله‌ی حمل و نقل ــ اینها دستگاه‌های مهمی است ــ یا معاونت علمی که نخبه‌ها را به بنیاد نخبگان [متصل می‌کند]؛ اینها وظایف سنگینی دارند که باید انجام بدهند. عزیزان من! مطمئن باشید اگر من وظیفه‌ی خودم را انجام بدهم، شما وظیفه‌ی خودتان را انجام بدهید، دستگاه‌های مختلف وظایف خودشان را انجام بدهند، هر کدام هر جا هستیم، هر جا ایستاده‌ایم، وظیفه‌ی خودمان را بشناسیم و انجام بدهیم، تمام مشکلات کشور برطرف خواهد شد و کشور به آن آرزوی نهایی خودش خواهد رسید.» رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که باید کوتاهی‌های گذشته تکرار نشود. همه می دانیم بخش زیادی از مشکلات امروز جامعه مربوط به کوتاهی های دیروز و دیروزهاست و بدتر اینکه همچنان برخی ها در بدنه دولت و… بخصوص رده های میانی و پایین همچنان در مقابل اصلاح خودشان و امورات مقاومت می کنند.

    آنها همچنان به همان روش های غلط گذشته عادت کرده اند و می خواهند همان اشتباهات را ادامه دهند وباعث افزایش نارضایتی و اعتراض و… شوند. بایستی برخوردهای جدی تری با این قشر شود تا خودشان را اصلاح کنند و امورات مردم را بخوبی انجام دهند. چرا در انجام وظایف شان کوتاهی می کنند و در انجام امورات مردم سنگ اندازی می کنند و برخوردی با آنها صورت نمی گیرد و یا برخوردها بازدارنده نیست؟ عملکرد ضعیف و نامناسب آنها باعث متعرض تراشی می شود و نباید نسبت به کوتاهی و کم کاری این قشر بی تفاوت بود. اغماض به این کوتاهی ها باعث افزایش اعتراض ها ونارضایتی ها می شود که این واقعیت غیرقانل انکار و کتمان است و باید به موضوع پیشگیری از نارضایتی و اعتراض مردم بدلیل ضعف در عملکرد دستگاه های اجرایی و… توجه بیشتری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.