حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازار مسکن بندرعباس بدون چترنظارت
    ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
    شناسه : 5362
    بازدید 1272
    12

    دریانیوز: بارها گزارش های مختلف و مقالات زیادی را از حوزه مسکن از زوایای مختلف در بندرعباس منتشر کردیم، اما بنظر می رسد جریان نفوذ، سوء مدیریت و نبود نظارت اجازه هیچ تغییری را نمی دهند و روال موجود هیچ تغییر مثبتی نداشته است. همچنان برخی از سازندگان، مشاوران املاک و دلال ها با تبانی، […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بارها گزارش های مختلف و مقالات زیادی را از حوزه مسکن از زوایای مختلف در بندرعباس منتشر کردیم، اما بنظر می رسد جریان نفوذ، سوء مدیریت و نبود نظارت اجازه هیچ تغییری را نمی دهند و روال موجود هیچ تغییر مثبتی نداشته است.
    همچنان برخی از سازندگان، مشاوران املاک و دلال ها با تبانی، قیمت مسکن را حبابی نگه داشته اند واین حباب در حال بزرگ تر شدن است که بر رهن واجاره هم بسیار اثرگذار است و باعث شده بسیاری از خانواده ها از خانه دار شدن ناامید شوند وحتی رهن و اجاره هم برایشان بسیار سخت شده است و مبالغ بسیار بالایی برای ودیعه و اجاره و رهن از مستاجران مطالبه می شود. در این حوزه، مالک، سازنده، مشاور املاک و دلالان هر قیمتی وبدون هیچ ضابطه ای را اعلام می کنند وهیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد. برخی از مالکان می گویند اگر قیمت ملک مان را پایین بگوییم، برخی از مشاوران املاک می گویند خانه تان ارزش بیشتری دارد و گران‌تر می توانید بفروشید یا رهن واجاره دهید.
    از آن طرف برخی مشاوران املاک هم عنوان می کنند که بعضی از مالکان قیمت خانه شان را حبابی و غیرواقعی اعلام می کنند و به مشاوره و توصیه شان توجهی نمی‌کنند. بدلیل عدم ساخت مسکن در هشت سال دولت سابق و افزایش تقاضا، سودجویان از این آشفته بازار سوء‌استفاده نموده و قیمت های نامتعارف و غیرواقعی در بازار مسکن وجود دارد و این شرایط باعث افزایش مشکلات خانواده ها برای پرداخت هزینه مسکن و اختلافات خانوادگی، جدایی و…. شده است. علی رغم این شرایط متاثرکننده، اما بازهم برخی از فعالان مسکن در این شهر بندری، قیمت مسکن را گران نمی دانند ومی گویند جابرای افزایش قیمت ها وجود دارد وبا استفاده از خلاءنظارتی، تلاش می‌کنند به اهداف شان برسند.
    موضوع دیگر اینکه در بندرعباس تعداد دفاتر مشاوران املاک بسیار زیاد است و محدودیتی برای اخذ مجوز وجود ندارد که حتی برخی از مشاوران املاک نیز از این وضعیت ناراضی هستند واز طرفی دیگر برخی از این مشاوران املاک در حوزه ساخت وساز وارد شده اند وبرخی سازندگان هم برای خودشان دفتر فروش یا مشاور املاک راه اندازی کرده اند که مشاوران وسازندگان هم همدیگر را به مداخله در امور یکدیگر متهم می کنند واز آن طرف این وضعیت باعث افزایش قیمت ملک شده وهرکدام بدنبال سود بیشتر است و در این بخش هم هیچ نظارتی وجود ندارد و هیچ نهادی خود را به عنوان دستگاه نظارتی در بخش مسکن نمی داند و رانت هایی در این حوزه وجود دارد که باعث شده است قیمت ها حبابی تر شده و فقط دودش به چشم مردم برود. از طرفی دیگر انتظار می رفت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، این بحران مسکن برطرف شود که بدلیل سوء مدیریت و سلیقه ای عمل کردن در خصوص جانمایی برای اجرای این طرح و تاخیر نه ماه و نیم در ثبت نام از متقاضيان مسکن و عدم الحاق زمین به شهر بندرعباس و… همچنان اجرای طرح بصورت لاک پشتی پیش می رود که بایستی به اجرای این طرح هم سرعت داده شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.