حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ای کاش عصر شعارهای توخالی به پایان برسد
    ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۴۶
    شناسه : 5497
    بازدید 1416
    8
    یعقوب دبیری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس : دریانیوز// هر کدام از ما که در هر مسئولیت و جایگاهی با کم کاری،زیاده خواهی و جایگاه طلبی، منفعت شهر و کشورمان را فدای راضی نگهداشتن دوستان و چانه زنی های سیاسی نمودیم باید در دنیا و آخرت پاسخگوی مردم باشیم
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز  //  یعقوب دبیری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور شصت و سومین جلسه رسمی شورا ضمن تبریک روزدانشجو گفت : روزدانشجو را محضر همه جویندگان علم و دانش تبریک عرض می نمایم و یاد و نام دانشجویان شهیدی که در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به خون خود غلتیدند و قربانی حضور نحس رئیس جمهور وقت آمریکا در دانشگاه تهران شدند ، سندی شد براین مدعا که ایستادگی در برابر استکبار غرب و آمریکا تنها مربوط به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست ، بلکه دانشجویان هفتاد سال پیش از ما نیز با این خوی وحشی گری و ددمنشی دولتمردان آمریکا آشنا بوده و به مبارزه با آن قیام نموده بودند.

    به گزارش خبرنگار دریا ؛ دبیری نژاد اظهار نمود : امروز وارثان همان دولت بی تاریخ با سرپوش گذاشتن بر سالها استعمار نفتی، کودتای ۲۸ مرداد، ،ایجاد قحطی عمدی در کشور و مرگ ۷ تا ۹ میلیون ایرانی معادل ۵۰درصد جمعیت آن زمان ایران، حالا دلسوز مردم ما شده اند و با واژه های رهایی و آزادی، جوانان و نوجوانان ما را به آشوب و تخریب اموال عمومی تشویق می نمایند.

    وی در ادامه  گفت : و صد البته ناکارآمدی و بی عدالتی برخی مسئولین و دادن شعارها و وعده های پوچ، ایجاد فاصله طبقاتی و هزاران ناکارآمدی دیگر را در مهیا شدن بستر این اعتراضات نباید نادیده گرفت، اعتراضاتی که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی حق قانونی مردم شمرده شده است، اما عدم تمکین مسئولین به این اصل از قانون اساسی باعث شده تا بستری برای سواستفاده اغتشاشگران و اوباش فراهم گردد و صد البته همین بی قانونی مسئولین امر را نیز باید بر کارنامه بی لیاقتی های قبلیشان افزود.

    وی گفت : امروز همه ما در وهله اول به عنوان یک ایرانی و در وهله دوم به عنوان مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقصر بدبینی جوانان و نوجوانان به نظام مردم سالاری دینی کشورمان هستیم.

    دبیری نژاد افزود : هر کدام از ما که در هر مسئولیت و جایگاهی با کم کاری،زیاده خواهی و جایگاه طلبی، منفعت شهر و کشورمان را فدای راضی نگهداشتن دوستان و چانه زنی های سیاسی نمودیم باید در دنیا و آخرت پاسخگوی مردم باشیم.

    شاید امروز جای میرزا تقی خان امیرکبیر بیش از هر زمانی خالی باشد، تا در پی نوشت حکم عزل خیلی از مسئولین مرقوم نماید، “فلانی را عزل کردم تا بداند اداره امور مملکت به توصیه عمه و خاله نمی شود”

    وی در ادامه خطاب به اعضای شورای شهر بندرعباس گفت : همکاران گرامی فراموش نکنید به اندازه حتی یک استکان چای و یک حبه قند که در این جلسه می خورید باید در آخرت پاسخگوی ۷۰۰ هزار شهروند بندرعباسی و ۸۵ میلیون ایرانی باشید، که در این نشست چه حاصلی برای بهبود زندگی مردم و صرفه و صلاح بیت المال از همان یک حبه قند داشتید چه برسد به افزایش بهای ۱۰۰ میلیارد تومانی ساخت یک شهربازی ساده، که کوچکترین شهرهای کشور نیز سال هاست از آن بهره مند هستند.

    وی افزود : ای کاش عصر شعارهای توخالی در این شهر و مملکت زودتر به پایان می رسید و برخی مسئولین می دانستند با استفاده از افعال امری و کلمات باید بشود و باید انجام دهند و انتقادهای بی راهکار، امورات مردم پیش نمی رود، مسئولین زحمتکش اگر کمی خوب دقت کنند می بینند که حلال خیلی از مشکلات خودشان هستند، برای رفع مشکلات مردم فقط کافی است کاری نکنند تا مشکلات برطرف گردد.

    نمونه آن دعوت یکسال پیش از اعضای انجمن معلولین بود که حاتم بخشی نموده و از جیب شهرداری ۱۲ویلچر قول دادند و گفتند شهردار باید بخرد. جهت اطلاعتان انجمن معلولین تا به امروز از عدم تحقق این وعده شما گلایه دارند که چرا وعده بیخود داده اید و هر روز آنها را پاسکاری می نمائید؟  در انتخابات هم همینجور وعده و وعید می دادید؟ البته این قبیل وعده ها به معلولین عزیز مسبوق به سابقه است و محدود به شورای ششم نیست، ظاهرا سرکار گذاشتن جامعه معلولین در ادوار گذشته شورا نیز مسبوق به سابقه است. همین باید و بایدها کشور را به این روز انداخته، ای کاش مسئولین در هر رده ای یاد می گرفتند بجای باید بشود بگویند انجام شد یا نهایاتا در حال انجام است.

    این عضو شورای شهربندرعباس اظهار نمود: مگر بودجه شورا دست خودتان نیست؟ و مگر طبق قانون شما نسبت به آن مسئول نیستید؟ مگر قانون حیطه تعهدات شهرداری نسبت به بودجه شورا را مشخص ننموده؟ مگر ده سال عضو شورا و سه سال رئیس شورا نیستید؟ هنوز فرق باید شهرداری بخرد تا دستور دادن برای خرید از اعتبار قانونی دست خودتان را نمی دانید؟ با آوردن چنین مصوباتی و در مقابل آن سنگ اندازی در اصلاح بودجه ، و بدبین نمودن مردم نسبت به شهرداری چه چیزی را میخواهیم ثابت کنیم؟  به قول صائب تبریزی : هرآنکس چیز می بخشد ، زمال خویش می بخشد  نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را .

    وی در ادامه نشست، خطاب به مدیرکل بهزیستی و همکارانشان در صحن شورا گفت : امیدوارم خروجی این جلسه سمرقند و بخارا نباشد و در حیطه اختیارات قانونی و چه بسا پیگیری های شخصی بتوانیم قدمی برای معلولین عزیزمان برداریم تا ان شالله زکات سلامتی هرکدام از ما و عزیزانمان باشد.

    یعقوب دبیری نژاد  ضمن تشکر از پرسنل حوزه عمرانی شهرداری و شهردار که با کسب مشورت از جامعه معلولین، رضایت نسبی آنان را در مناسب سازی پروژه های در دست احداث، کسب نموده اند گفت :  از شهردار محترم درخواست دارم، از محل ۵۰ دستگاه خودروی ون در حال خرید شهرداری، تعداد دو دستگاه را به جامعه معلولین اختصاص دهند. این اختصاص نه یک وعده جدید، بلکه تحقق همان وعده های توخالی قبلی است که به معلولین عزیز داده شده است و در صورت موافقت ضمنی شهردار بنده خودم شخصاً مسئولیت پیگیری و تحقق آن را به جامعه عزیز معلولین می دهم تا ان شالله به سرنوشت باید و بایدهای قبلی در شورا دچار نگردد.

     

    این عضو شورای شهر در خصوص پیگیری عوارض آلایندگی اظهار کرد  : لازم می دانم خدمت مردم شریف بندرعباس عرض نمایم که با پیگیری های مجدانه استاندار ، معاونت عمرانی استاندار، مدیران و شهردار بندرعباس تاکنون طی نشست های متعدد و تهیه مستندات قانونی و دلایل اثبات آلایندگی و میزان تاثیر گذاری آن بر شهر بندرعباس، اقدامات امیدوار کننده ای صورت گرفته است ؛ همچنین رئیس کل دادگستری قول داده اند تا در صورت تکمیل ادله و مدارک قانونی، بلافاصله حکم قضایی صادر نمایند.

    وی در پایان گفت : همدلی همه این عزیزان و قول مساعد نمایندگان مجلس در پیگیری و تسریع امر در سازمان محیط زیست کشور باعث شده تا بزودی اتفاق خوبی برای شهر بندرعباس رخ دهد، لذا هیچکس حق ندارد روغن ریخته شده را نذر امام زاده نماید و همه این زحمات را با یک شعار توخالی به نفع خود مصادره نماید. برخی افراد اگر هنری داشتند در یک دهه مسئولیت نشان می دادند، نه حالا که مطالبه به حق مردم به روزهای پایانی خود رسیده است فریاد وا اَسفا سر دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.