حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ایمن سازی تردد در ۲۱۷ مدرسه حاشیه راه‌های هرمزگان
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۵۴
    شناسه : 6678
    بازدید 1242
    5
    در راستای ارتقای ایمنی صورت گرفت دریانیوز// ایمن سازی تردد در 217 مدرسه حاشیه راه های هرمزگان طی 16 ماه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان صورت گرفت.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ایمن سازی تردد در ۲۱۷ مدرسه حاشیه راه های هرمزگان طی ۱۶ ماه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان صورت گرفت.
    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در خصوص اقدامات شاخص حوزه ایمنی و ترافیک این اداره در دولت سیزدهم گفت: «باتوجه به موقعیت ویژه استان هرمزگان و استقرار دو بندر بزرگ رجایی و باهنر به‌عنوان یکی از مبادی اصلی ورود انواع بارهای عادی، سنگین و فوق سنگین و به‌منظور ارتقاء ایمنی عبور و مرور برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای حوزه ایمنی و ترافیک، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اقدامات ارزنده‌ای را در این راستا انجام داده است».
    عباس شرفی با اشاره به اهم اقدامات این اداره در حوزه ایمنی و ترافیک تشریح کرد: «خرید و نصب دو دستگاه باسکول ثابت محور کش در محور بندرعباس -لار انجام‌شده که کمک شایانی به پلیس‌راه و با تمرکز بر نقاط گلوگاهی تردد ناوگان جاده‌ای و کشف جرائم اضافه تناژ می‌کند.
    عباس شرفی افزود: «تشکیل و راه‌اندازی گشت‌های دروازه‌ای در راستای کنترل سلامت فنی ناوگان، تجهیزات ایمنی ناوگان، اخذ اسناد حمل، نظارت بر مراکز معاینه فنی بر اساس قانون هوای پاک، آموزش راکبین موتورسوار و توزیع کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ دار، اجرای طرح ایمنی عبور و مرور احشام (شتر)، آشکارسازی وسایل نقلیه هدف، ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه، آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و توزیع اقلام ایمنی، طراحی سامانه جامع تصادفات بر پایه GIS از دیگر اقدامات مهم این حوزه در مدت ۱۶ ماهه دولت سیزدهم است.
    وی در پایان با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی جاده‌ای محدوده مدارس حاشیه راه‌ها، گفت:«به‌منظور افزایش ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و مدیریت سرعت ناوگان در محدوده مدارس حاشیه راه‌ها و درنتیجه کاهش تلفات مربوط به دانش آموزان در حاشیه راه‌ها، این اداره کل، اقدام به ایمن‌سازی ۲۱۷ مدرسه از سال ۸۹ تاکنون نموده است و در این مدت ۱۶ ماهه، ترویج فرهنگ ایمنی عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم که تاکنون ۶۵ مدرسه در سطح استان، آموزش‌های ترافیکی و توزیع اقلام ایمنی به آن‌ها صورت پذیرفته است».
    گفتنی است که حوزه ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با برقراری گشت‌های منظم کنترل دروازه‌ای به‌صورت مشترک با پلیس‌راه و انجمن‌های صنفی در خصوص بازدید و کنترل از ناوگان عمومی، مسافری،باری، محمولات خطرناک و ترافیکی نموده است که طی ۱۰ماهه اخیر ۶۴۴ گشت دروازه‌ای، تعداد ۱۵۱۷۴ بازدید که تعداد ۶۹۸ تخلف به گروه مربوطه معرفی گردیده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.