حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اگر با کانون آشنا نمی شدم، استعدادهایم کشف نمی شد
    ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
    شناسه : 4877
    بازدید 1559
    10
    یک عضو کانون پرورش فکری هرمزگان: برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز کانون خانه دوم شان است و کسانی که با کانون آشنا هستند، تلاش می کنند که ارتباط شان را با کانون و کتابخانه ها و کارگاه‌هایش قطع نکنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز کانون خانه دوم شان است و کسانی که با کانون آشنا هستند، تلاش می کنند که ارتباط شان را با کانون و کتابخانه ها و کارگاه‌هایش قطع نکنند.  کسانی که در هوای کانون تنفس می کنند و کتاب های کانونی را می خوانند وبه امانت می برند و در کارگاه هایش بطور مرتب شرکت می کنند، آینده شان تضمین می شود و می توانند خودساخته شوند. کانون در واقع کودکان و نوجوانان را برای ورود به عرصه‌های مختلف در جامعه آماده می کند و ضرورت دارد مسئولان نگاه ویژه تری را به کانون داشته باشند و از این مرکز آینده ساز حمایت کنند. به همین دلیل هم ضرورت دارد مدارس نیز برنامه ریزی نمایند تا دانش‌آموزان را به مراکز و کتابخانه ها و کارگاه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ببرند و یا مربیان کانون به مدارس بروند و کانون را بیشتر برای دانش آموزان معرفی نموده و برخی از برنامه های کانون را در مدارس اجرا نمایند تا ارتباط دانش آموزان مدارس و کانون بیشتر شده و این قشر آینده ساز کشور با کانون پرورش فکری آشناتر شوند و بخشی از وقت‌شان را در کانون بگذرانند که بر روند تحصیل شان نیز اثرات مثبتی دارد. اعضای کانون بدلیل ارتباط مستمرشان با کتاب و شرکت در کارگاه های کانون که کتاب محور هستند، دانش آموزان موفق تری نیز در تحصیل شان هستند وبه همین دلیل نیاز است که دانش‌آموزان هرمزگان با کانون پرورش فکری آشنا شوند و تا حد امکان از فعالیت هایش استفاده نمایند.

    در استان هرمزگان هم که تعدادی از مراکز کانون فعالیت دارند، اما در چهار شهرستان رودان، پارسیان، بشاگرد و کیش هیچ مرکزی از کانون وجود ندارد که بایستی برای راه اندازی مراکز کانون توسط فرمانداران شان اقدامات لازم صورت پذیرد. همچنین نیاز است در مسکن مهر بندرعباس نیز مراکز کانون راه اندازی شود تا دانش آموزان ساکن در این منطقه نیز از فعالیت های کانون بی بهره نباشند.  از طرفی دیگر نیاز است از مراکز سیار کانون حمایت شود و تریلر جهت فعالیت کانون در مراکز حاشیه ای شهرها و روستاها تامین شود که انتظار می رود استاندار هرمزگان مشارکت صنایع و خیرین را جهت تحقق این مهم فراهم سازند تا کودکان ونوجوانان بیشتری از فعالیت‌ها، کارگاه ها و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هرمزگان بهره مند شوند. در ادامه سلسله گفتگوها با اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، در این شماره نیز گفتگویی را با یکی دیگر از اعضای کانون را منتشر کرده ایم.
    توسط معلم کلاس اولم با کانون آشنا شدم
    دریا: خودتان را بطور کامل معرفی کنید واز چند سالگی و چگونه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدید؟ والدین تان چه نقشی در آشنایی واستفاده از کتابخانه وبرنامه های کانون داشتند؟
    سارا گلشنی زاده سوروئی، ۱۱ ساله از (محله‌ی سورو) بندرعباس هستم. از سن ۸ سالگی توسط خانم زرنگار ی معلم پایه اول دبستانم با کانون آشنا شدم. والدینم نقش بسزایی در این رابطه دارند و همیشه پشتیبان و حامی من هستند.
    دریا: بیشتر در چه دوره ها وکارگاه های کانون شرکت کرده اید و ارزیابی تان از این کارگاه ها ودوره ها چیست ؟ شرکت کنندگان با چه مهارت هایی آشنا می‌شوند؟ بین بچه‌های کانونی وغیرکانونی چه تفاوتی فکر می کنی وجود دارد؟ مربیان کانونی با غیرکانونی بنظرتان چه تفاوتی باهم دارند؟
    در کارگاه هایی مانند قصه گویی، فن بیان، نوشتن خلاق، نمد دوزی ، حافظ خوانی و کارگاه های عمومی شرکت کردم
    و از کارگاه هایی که شرکت کردم مهارت‌های نویسندگی، طریقه خوب صحبت کردن، خوانش اشعار حافظ و خیلی چیز های دیگر را آموختم.  بچه های کانون با مهارت های زیادی آشنا شده و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و مربیان کانون بسیار مهربان ، صبور و دلسوز و با تجربه و با دانش هستند.
    دریا: با توجه به اینکه شما دانش آموز هستید، حضور در کانون چه اثری بر روی تحصیل تان داشته است؟ در روند تحصیل و درس خواندن و… چه تاثیری داشته است؟
    اعضای کانون اعتماد به نفس بیشتری دارند و از آنجایی که در کانون به مطالعه ی بسیار اهمیت می دهند، دایره ی لغاتم افزایش یافته و لغات زیادی به دانش لغاتم اضافه شده و بسیار راحت تر می توانم مطالب درسی را بفهمم و درک کنم و شعر های کتاب درسی را راحت حفظ کنم .
    دریا: باتوجه به مطالعه کتاب های کانون پرورش فکری، بنظرتان وجه تمایز کتاب‌های کانون با غیرکانونی چیست و چه مطالبی را از این کتاب ها آموزش دیده‌اید؟
    من از کتاب های کانون خیلی مطالب را یاد گرفتم. از جمله مهارت های زندگی شامل گذشت،کنترل خشم، همدردی و اینکه با تلاش می توان به موفقیت دست پیدا کرد.
    دریا:گویا با صداوسیمای مرکز خلیج فارس هم همکاری دارید. حضور در کانون چه اثری بر حضورتان در صداوسیما داشت؟ چه برنامه هایی را اجرا می کنید؟
    من در برنامه ی فصل بهارن شاهنامه خوانی نبرد گردآفرید و سهراب را اجرا کردم.
    دریا: در چه جشنواره هایی تاکنون شرکت کرده اید و به چه مقام هایی دست یافته اید؟
    من در جشنواره فردا مقام دوم نقالی خوانی را کسب کردم.
    توصیه به والدین
    دریا: چه توصیه هایی را به والدین و کودکان و نوجوانان برای استفاده و بهره‌مندی از برنامه های کانون دارید؟
    توصیه می‌کنم حتما از برنامه ها و از  مربیان‌های توانمند و دلسوز کانون برای  فرزندان شان استفاده کند.
    دریا: بنظرتان خانواده ها ومسئولان چه میزان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا هستید و چه کار باید کرد تا آنها بیشتر آشنا شوند و چه حمایت‌هایی فکر می کنید از کانون و هنرجویانش بایستی صورت گیرد؟
    آنها خیلی کم با کانون و فعالیت هایش آشنا هستند. باید کانون و فعالیت هایش را به همه شناسانده شود و می توان در مناسبت هایی که در مدرسه، در برنامه هایی که برگزار می‌شود، از کانون و هنرجویانش استفاده کنند.
    دریا:به نظر خودتان اگه با کانون آشنا نمی شدید مسیر زندگی تان چه تغییری می کرد؟
    اگر با کانون آشنا نمی شدم، هیچ گاه استعدادهایم کشف نمی شد و نمی توانستم توانایی ها و علاقه‌هایم را کشف کنم و آنها را پرورش دهم.
    دریا:سوال آخر هم اینکه هرآن چیزی دیگری که در این گفتگو مطرح نشد وتمایل دارید را بیان کنند.
    فقط در آخر تشکر می کنم از تمامی مربیان عزیز و دلسوزم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.