حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اورژانس و آتش‌نشانی، نیازهای جاده بندرشهیدرجایی
    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
    شناسه : 7869
    بازدید 1237
    4
    دریانیوز//استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می شود. این استان به دلیل داشتن بنادر بزرگ، پالایشگاه‌ها، صنایع و ... دارای موقعیت استراتژی در کنار خلیج همیشه فارس و دریای عمان می باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می شود. این استان به دلیل داشتن بنادر بزرگ، پالایشگاه‌ها، صنایع و … دارای موقعیت استراتژی در کنار خلیج همیشه فارس و دریای عمان می باشد.
    هرمزگان از دیرباز دارای مشکلاتی است که علیرغم درآمدهای بسیار زیاد برای کشور این مشکلات همچنان ادامه دارد و عزم زیادی برای از بین بردن مشکلات آن دیده نمی‌شود. بندر شهید رجایی یکی از بزرگترین بنادر کشور است که صادرات و واردات زیادی سالانه از این بندر انجام می‌شود. وجود پالایشگاه‌ها و صنایع در کنار این بندر، امکان صادرات و واردات محصولات را آسان کرده است. در این بین تردد در جاده منتهی به این بندر و شرکت های دیگر و در امتداد آن تا کشتی‌سازی و انبار شرکت‌ها، مشکلاتی را برای کارگران و رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند به وجود آورده است.

    متاسفانه تصادفات بسیار زیادی در این جاده رخ می‌دهد و حتی شاهد هستیم که تعدادی از کارکنان شاغل در این مناطق جان خود را از دست می‌دهند. وجود ترافیک بسیار سنگین از محله سورو در شهر بندرعباس تا بندر شهیدرجایی و حتی کشتی سازی در ساعاتی که تردد برای رفت و برگشت این مناطق انجام می‌شود وجود دارد که بسیاری از شهروندان از این موضوع کلافه هستند. عدم وجود اورژانس و آتش نشانی در بین مسیر کار را برای حادثه‌دیدگان در این جاده سخت کرده است.
    این مسیر به دلیل این که تردد زیادی در آن انجام می شود و علاوه بر خودروهای سبک، خودروهای سنگین نیز در این جاده تردد می‌کنند نیاز است که تمهیدات ویژه‌ای برای ایمنی این جاده اندیشیده شود. نبود آتش‌نشانی و اورژانس در این جاده که روزانه شاهد تصادفات و حوادث گوناگونی می‌باشد بازی با جان مردم است. صنایع بزرگ در این منطقه مشغول به فعالیت هستند و نیاز است که در راستای مسئولیت های اجتماعی خود ساخت درمانگاه در این مسیر و استقرار اورژانس و آتش نشانی را در دستور کار قرار دهند تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این مسیر باشیم.
    زمانی که حادثه‌ای در این جاده رخ می‌دهد و نیاز به حضور آتش‌نشانی می‌باشد باید از داخل شهر بندرعباس یا آتش‌نشانی مستقر در بندر شهید رجایی و صنایع به محل اعزام شود. اما اگر در خود این مسیر ایستگاه آتش‌نشانی و اورژانس وجود داشته باشد سریع‌تر می‌تواند امدادرسانی را انجام دهد.

    حضور اورژانس نیز برای امدادرسانی به حادثه دیدگان تصادفات بسیار مهم است هرچند که ساخت درمانگاه یا یک مرکز درمانی در این مسیر می‌تواند بار درمانی که بر دوش مراکز درمانی درون شهر وجود دارد را کاهش دهد که این امر نیز نیازمند توجه صنایع حاضر در این منطقه می‌باشد چرا که آنها باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود همانگونه که از امکانات این شهر و استان استفاده می‌کنند، خدماتی را نیز به مردم ارائه نمایند این خدمات می‌تواند با ساخت درمانگاه، استقرار اورژانس و آتش‌نشانی در این جاده و خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی در این مسیر باشد هر چند که در سال‌های اخیر شاهد مشارکت صنایع در راستای مسئولیت‌های اجتماعی هستیم که ساخت بیمارستان و مدرسه توسط صنایع در شهر بندرعباس نمونه این کارهاست اما استقرار آتش‌نشانی و اورژانس نیز یکی از نیازهای اساسی این مسیر است که کارکنان این صنایع در آن تردد می‌کنند و خوب است صنایع مستقر در غرب شهر بندرعباس به این امر نیز ورود نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.