حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3330 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • امتیاز سه و چهار فرزندی ها در ۱۶۱ هکتاری بندرعباس باشد
    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۹
    شناسه : 10170
    بازدید 11147
    13
    دریانیوز// در مهرماه سال 1400که ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شد، از بندرعباسی ها ثبت نام نشد و بعد گفتند هر کس متقاضی مسکن است، می تواند درسایت ثبت نام نهضت ملی مسکن، گزینه شهرک علوی در 50 کیلومتری غرب بندرعباس را انتخاب کند که بعد از اعتراضات گسترده به این جانمایی، بالاخره مسئولان استان و از جمله استاندار هرمزگان خبر از جانمایی اجرای طرح را در اواخر همان سال داد و در نیمه تیرماه سال 1401 از متقاضیان بندرعباسی ثبت نام شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در مهرماه سال ۱۴۰۰که ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شد، از بندرعباسی ها ثبت نام نشد و بعد گفتند هر کس متقاضی مسکن است، می تواند درسایت ثبت نام نهضت ملی مسکن، گزینه شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس را انتخاب کند که بعد از اعتراضات گسترده به این جانمایی، بالاخره مسئولان استان و از جمله استاندار هرمزگان خبر از جانمایی اجرای طرح را در اواخر همان سال داد و در نیمه تیرماه سال ۱۴۰۱ از متقاضیان بندرعباسی ثبت نام شد و به بهانه عدم الحاق اراضی مورد نیاز، اجرای این طرح در بندرعباس به تعویق افتاد تا اینکه در نیمه مردادماه و دقیقا بعد از ۱۳ماه از ثبت‌نام و در واقع در سال سوم فعالیت دولت سیزدهم، طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس در شمال اتوبان شهیدرجایی وارد فاز اجرا شد تا ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس ساخته شود.
    حال که اعلام شده است که با الحاق ۱۶۱ هکتار از اراضی شمال اتوبان شهیدرجایی موافقت شده و این ۱۵ هزار واحد در این محدوده ساخته می‌شود و بارها مسئولان استان اعلام کرده اند که در این ۱۶۱ هکتار، زمین به اندازی کافی برای افزایش تعداد واحدهای مسکونی و واگذاری زمین برای طرح‌های مسکن سازی و… وجود دارد؛ اما گویا برای سه فرزندی ها به بالا در این اراضی، زمین واگذار نشده و زمین های واگذاری در شهرک علوی اعلام شده است و به خانواده های چهارفرزندی زیر ۲۰ سال نیز اعلام شده است که در داخل شهر بندرعباس زمین داده نمی شود و خارج از شهر زمین واگذار می شود.

    اگر که دولت می خواهد از طرح جوانی جمعیت حمایت کند وخانواده ها را تشویق به فرزندآوری کند واز طرفی دیگر بهانه نداشتن زمین در شهر بندرعباس وجود ندارد، پس چرا مسئولان حاضر نیستند که در داخل شهر و اراضی ۱۶۱ هکتاری الحاقی و زمین های مازاد ادارات به خانواده های سه و چهارفرزندی زمین واگذار کنند؟ چه کسی حاضر است در فاصله چندده کیلومتری از بندرعباس خانه بسازد و رفت وآمد کند ودر این جاده های ترانزیتی ناایمن جان شان را ازدست دهند؟ آیا مسئولانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند، خودشان حاضرند در چنین شرایط و مناطقی زندگی کنند؟ شهرک علوی برای کارکنان صنایع غرب بندرعباس و روستاها ویا ساکنان شهرهای اطراف این شهرک شاید مناسب باشد که در آنجا ساکن شوند، اما برای بندرعباسی منطقی نیست در جایی بخواهند زندگی کنند که روزانه صد کیلومتر را رفت وآمد کنند و از طرفی فاقد امکانات لازم باشد. در شهرک علوی بایستی بیمارستان، مدرسه، ورزشگاه، تفریحگاه، اماکن تجاری و… احداث شود تا ساکنان نیازی به تردد چندانی به خارج از شهرک نداشته باشند.
    امام علی علیه السلام می فرمایند : آنچه برای خود می پسندید، برای دیگران هم بپسندید وآنچه برای خود نمی پسندی، برای دیگران هم مپسند.
    موضوع دیگر است که بایستی دولت شرایطی را فراهم کند تا هیچ ایرانی که تاکنون از امتیاز مسکن وزمین دولتی استفاده نکرده، بتواند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نماید و همچنین شرایط ثبت نام سه فرزندی های زیر۲۰سال هم فراهم شود و به آنها زمین یا ملک داده شود. همچنین پالایش ثبت‌نام‌کنندگان سال گذشته طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس که به درازا کشیده است، بایستی سریعتر به پایان برسد و ثبت نام از متقاضیان جدید نیز آغاز شود. از طرفی دیگر اگر کسی از طرح مسکن مهر انصراف داده است و امورات اداری‌اش به پایان رسیده است، نباید بعد از گذشت ۱۴ ماه همچنان، فرم ج وی قرمز باشد و بایستی تدبیری اندیشیده شود تا همان طور که متولیان مربوطه وعده می‌دهند، چند روزه در هیات نمایندگی بررسی و تعیین تکلیف شود تا در طرح های بعدی دولت از جمله نهضت ملی مسکن بتواند ثبت نام شود و حقش ضایع نشود.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “امتیاز سه و چهار فرزندی ها در ۱۶۱ هکتاری بندرعباس باشد”
    1. سلام
      واقعا شهرک علوی برای بندرعباسی ها مناسب نیست .ما که همه کار و زندگیمون بندرعباس هست چه طور این همه مسیر رو روزانه بریم و برگردیم

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.