حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان
    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۲۳
    شناسه : 1466
    بازدید 11044
    16
    رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان خبر داد امید می رود قزاقستان بتواند در بخش میوه و مرکبات و همچنین در بخش آبزیان از ظرفیت های استان هرمزگان استفاده نماید
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان از گسترش روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان خبر داد. به گزارش خبرنگار دریا ، محمدرضا صفا در نشست با بریک سادیکوف کنسول جدید قزاقستان در بندرعباس که با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی نیز همراه بود، اظهار داشت:از آنجا که دو کشور ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری دارند تاکید ما نیز بر استفاده از ظرفیت ها برای توسعه روابط در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری است و بدون شک ظرفیت های استان هرمزگان برای فعالین اقتصادی در قزاقستان قابل توجه خواهد بود. وی بیان داشت: ظرفیت های استان هرمزگان در ابعاد تجاری، بندری، کشاورزی، معدنی… می تواند فصل جدیدی در توسعه روابط تجاری هرمزگان با قزاقستان ایجاد نماید.

    صفا تصریح کرد: استان هرمزگان با داشتن ظرفیت های اقتصادی بی نظیر و با تولید انواع محصولات کشاورزی و آبزیان و محصولات باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد دارد و جذب سرمایه گذار خارجی از اولویت های ما در اتاق بازرگانی هرمزگان است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ادامه داد: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور در هرمزگان تولید می‌شود و از این حیث در بسیاری از محصولات مهم مانند گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، هندوانه، خرما و مرکبات و همچنین بخش آبزیان رتبه‌ نخست را به خود اختصاص داده است. صفا تاکید کرد: امید می رود قزاقستان بتواند در بخش میوه و مرکبات و همچنین در بخش آبزیان از ظرفیت های استان هرمزگان استفاده نماید.

    وی افزود: ما برای گسترش مناسبات تجاری با قزاقستان هیچ محدودیتی نداریم و می توانیم به بهترین نحو ممکن پذیرای هیات های تجاری از کشور قزاقستان و اعزام هیات تجاری از استان هرمزگان به این کشور باشیم.صفا همچنین از تلاش های شعبان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس و تعامل با بخش خصوصی قدردانی کرد. کنسول قزاقستان در بندرعباس نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: ما به دنبال افزایش مناسبات تجاری با استان هرمزگان هستیم.بریک سادیکوف افزود: ما به دنبال ایجاد خواهر خواندگی هرمزگان با مانگستائو قزاقستان هستیم و بدون شک اتاق بازرگانی هرمزگان در این خصوص نقش مهم و کلیدی دارد. وی بیان داشت: یکی از اهداف مهم دولت قزاقستان برای راه اندازی دفتر کنسولگری در بندرعباس افزایش و ایجاد روابط خواهر خواندگی با استان هرمزگان است و امید است امسال شاهد گسترش روابط تجاری با استان هرمزگان باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.