حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش حجم تبادلات اقتصادی ایران و قزاقستان به ۳ میلیارد دلار
    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۱۲
    شناسه : 4991
    بازدید 1425
    32
    معاون نخست وزیر قزاقستان عنوان کرد معاون نخست وزیر قزاقستان گفت: با تفاهم دو جانبه میان ایران و قزاقستان قرار است حجم تبادلات اقتصادی میان دو کشور به ۳ میلیارد دلار افزایش یابد.
    ارسال توسط : منبع : تسنیم
    پ
    پ

    دریانیوز: معاون نخست وزیر قزاقستان گفت: با تفاهم دو جانبه میان ایران و قزاقستان قرار است حجم تبادلات اقتصادی میان دو کشور به ۳ میلیارد دلار افزایش یابد.
    سریک ژومانگارین معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت قزاقستان در حاشیه بازدید از بندرشهیدرجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و قزاقستان در سمرقند اظهارداشت: تصمیم گرفته شده بین دو کشور این است که روابط اقتصادی و تجاری افزایش و تبادل کالاها تا حجم ۳ میلیارد دلار برسد.
    وی با بیان اینکه به وزرای راه و شهرسازی و جهادکشاورزی جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی داشته‌است، افزود: هدف اصلی ما در توسعه ارتباطات خود با جمهوری اسلامی ایران و انجام این سفر به هرمزگان، توسعه حمل و نقل و تجارت است و قصد داریم در بندرشهید رجایی زمینی را جهت سرمایه‌گذاری دریافت کنیم.
    ژومانگارین بیان‌کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از طریق بندرشهیدرجایی صادرات محصولات خود را به کشورهای ثالث مانند هندوستان، چین و آسیای شرق دور گسترش دهیم چرا که کشور قزاقستان بزرگترین کشور در دنیا است که راهی به آب‌های آزاد ندارد و برای ما حائز اهمیت است که از خاک جمهوری اسلامی ایران مسیری برای صادرات کالاهای خود پیدا کنیم.
    معاون نخست‌وزیر قزاقستان با اشاره به اینکه قزاقستان در چین ترمینالی کانتینری در اختیار دارد، ادامه داد: از این ترمینال برای صادرات کالاهای قزاقستان و همچنین صادرات کالاهای چینی به کشورهایی مانند ترکمنستان استفاده می‌شود که همین استفاده دو جانبه در ایران نیز امکان پذیر است و در کنار اینکه ما محصولاتمان را می‌توانیم از بندرشهید رجایی صادر کنیم ایران نیز می‌تواند محصولات خود را از طریق قزاقستان صادر کند.
    وی با بیان اینکه در ماه فوریه نخست‌وزیر قزاقستان به ایران سفر خواهد کرد، خاطرنشان‌کرد: آینده خوبی برای تجارت بین دو کشور متصور هستیم و در مذاکره با مقامات ایرانی از سرمایه‌گذاران ایرانی دعوت کردیم که از بندر خشک خورگوس که در مرز قزاقستان و چین قرار گرفته است دیدن کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.