حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۷ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 7 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3990 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 127×
  • تقویم شمسی

    آذر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰  
  • افزایش تورم؛ عامل کاهش تاکسی  در بندرعباس
    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
    شناسه : 13500
    بازدید 1508
    15
    دریانیوز// همواره رانندگان تاکسی به واسطه ارتباط مستقیمی که با شهروندان در سطح شهر دارند آیینه تمام نمای سازمان هستند و نحوه برخورد و تعامل شما با شهروندان نشان از هویت سازمان دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// همواره رانندگان تاکسی به واسطه ارتباط مستقیمی که با شهروندان در سطح شهر دارند آیینه تمام نمای سازمان هستند و نحوه برخورد و تعامل شما با شهروندان نشان از هویت سازمان دارد.
    یکی از دغدغه های سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس، علاوه بر خدمات رسانی به شهروندان، رفاه تاکسیرانان هم می‌باشد.حمیدرضا حیدری پوری رئیس سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس در گفتگو با خبرنگار دریا گفت: حدود ۱۰ الی ۱۵ سال پیش، ۲۴۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بندرعباس فعال بودند، این در حالی است که هم اکنون ۶۷۰ دستگاه تاکسی در شهر به شهروندان بندرعباسی خدمات ارائه می‌دهند، کاهش این تعداد تاکسی دلایل متفاوتی دارد، افزایش میزان رشد تورم در کشور، اولین دلیل کاهش تاکسی در شهر بندرعباس است، در پی افزایش تورم، راننده تاکسی در رده قشر ضعیف جامعه قرار می‌گیرد و با درآمد ماهیانه قادر نیست مایحتاج زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین کند لذا به اجبار، تاکسی خود را می‌فروشد و از صنف خود فاصله می‌گیرد و این مشکل تنها مختص شهر بندرعباس نیست.

    مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس تأکید کرد: باید این را بپذیریم که خدمات ناوگان اتوبوسرانی، خدمات عمومی است لذا از نگاه درآمدی آن باید فاصله گرفت و دولت نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشد و سالیانه به ناوگان حمل و نقل شهری خدمات ارائه دهد.وی با تأکید بر اینکه به دلیل چالش‌های ایجادشده ناشی از تورم، تعداد تاکسی‌های شهر بندرعباس به سرعت رو به کاهش است، تصریح کرد: در چنین شرایطی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل شهری، تعداد ۱۰ اتوبوس و ۲۸ دستگاه ون به چرخه حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس اضافه شد، البته به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، امکان ندارد که تمامی اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل و نقل عمومی شوند لذا برای جلوگیری از ترافیک در مرکز شهر، فقط تعدادی از اتوبوس‌ها وارد عرصه خدمات‌رسانی می‌شوند.

    وی گفت: رکود اقتصادی سبب شده تا تعداد تاکسی و اتوبوس کاهش یابد، از طرفی مردم توقع دارند که، قیمت کرایه تاکسی نسبت به سایر وسایل نقلیه کمتر باشد، اگرچه مردم، حرف منطقی می‌زنند اما سازمان حمل و نقل عمومی، توان حمایت از تاکسیرانان را ندارد، از این رو نمی‌توان توقعی از رانندگان داشت.مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس اذعان داشت: بعضاً رانندگان تاکسی خواستار حمایت سازمان حمل و نقل عمومی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل هستند اما این توان در سازمان وجود ندارد لذا باعث می‌شود که رانندگان تاکسی به مرور از سازمان حمل و نقل عمومی فاصله بگیرند.

    توانمندی سازمان حمل و نقل در افزایش ناوگان حمل و نقل شهری وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری بندرعباس توانمندی خود را ثابت کرده و تاکسی و اتوبوس را افزایش داده است، گفت: هرچند تمامی این دستگاه‌ها وارد میدان خدمت شوند، این سازمان، خدمات یک نوع شهر را آماده می‌کند، شهر دوم (شهرک پیامبر اعظم) باز هم با چالش کمبود وسیله نقلیه عمومی مواجه است، اگر از سهمیه ناوگان شهر بندرعباس به شهرک پیامبر اعظم داده شود، باز در محلات با مشکل روبرو خواهد شد، از طرفی، در شهر بندرعباس یک تشکیلاتی که بتواند خدماتی ارائه دهد وجود ندارد، لذا مردم به سمت سازمان حمل و نقل عمومی می‌آیند و این سازمان نیز باید به مردم خدمات‌رسانی کند، مدارس، تکایا، پایگاه‌های بسیج، مساجد، ادارات و … برای جابجایی نیروهای خود، از سازمان حمل و نقل عمومی تقاضای وسیله نقلیه عمومی دارند و سازمان به اینها نیز باید خدمات بدهد.

    حیدری‌پور ابراز داشت: بنابراین سازمان حمل و نقل عمومی باید از سهمیه ناوگان حمل و نقل شهری، وسیله نقلیه عمومی تهیه کند تا بتواند به تقاضای مطرح‌شده پاسخ دهد، در این صورت، بازهم مردم معترض خواهند شد و اذعان دارند که «در ایستگاه منتظر ماندند اما ماشین نیامده است»، این درحالی است که سازمان، رضایت متقاضیان را جلب کرده اما نتوانسته به مردم خدمات‌رسانی کند و رضایت مردم را از دست داده است. به عبارت دیگر، توازن برقرار نیست و مردم در جریان این مسئله نیستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.