حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • استخدام های اتوبوسی  از خارج هرمزگان برای صنایع
    ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۲۷
    شناسه : 2330
    بازدید 1978
    11
    متاسفانه در دو سه دهه اخیر همواره معضل تأمین نیروی انسانی صنایع را از سایر استان های کشور در هرمزگان داشته ایم وبه همین دلیل هم مشاهده می کنیم این استان که دارای معادن مختلف، پالایشگاه های نفت و گاز، گمرکات، بنادر، بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک، مناطق تجاری، صنعتی و آزاد، کشتی سازی، فولادها، آلومینیوم و.... می باشد،.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: متاسفانه در دو سه دهه اخیر همواره معضل تأمین نیروی انسانی صنایع را از سایر استان های کشور در هرمزگان داشته ایم وبه همین دلیل هم مشاهده می کنیم این استان که دارای معادن مختلف، پالایشگاه های نفت و گاز، گمرکات، بنادر، بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک، مناطق تجاری، صنعتی و آزاد، کشتی سازی، فولادها، آلومینیوم و…. می باشد،. اما از آن طرف بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد که این تناقض غیرقابل قبول است. در حالیکه انتظار می رود با این شرایط اقتصادی و اشتغالزایی، حتی یک نفر بيکار هم در استان نداشته باشیم، اما اینکه بیشترین بيکار کشور متعلق به هرمزگان باشد، نشانه ضعف مدیریت و تبعیض در استخدام هاست که بومیان همواره از چرخه استخدام حذف شده اند و بجای آن، نیروهای مورد نیاز این صنایع از خارج استان تامین شده اند که یکی از مهمترین دلایل آن هم این بود که مدیران غیربومی و بیشتر هم پروازی، مدیریت این صنایع را در ادوار مختلف برعهده داشتند. هفته گذشته در فضای مجازی آگهی استخدام شركت پالایش نفت آفتاب منتشر شد و این اطلاع رسانی از طریق رسانه های رسمی استان صورت نگرفته است و بیم آن می رود که مدیران این پالایشگاه تصمیم دارند مانند سایر صنایع با اطلاع رسانی اندک، نیروی مورد نیازشان را از سایر استان‌ها تامین کنند که انتظار می رود نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای، نماینده عالی دولت در استان، دستگاه قضایی استان و دستگاه های نظارتی اجازه ندهند باری دیگر خاطره تلخ استخدام نیرو از خارج از استان در هرمزگان تکرار شود.

    احمد مرادی نماینده مجلس نیز بارها از این نوع استخدام ها بخصوص در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس انتقادات شدید داشته اند واز این نماینده محترم مجلس که مطالبه گرترین نماینده استان نیز لقب گرفته است و همواره از حقوق مردم و بخصوص جوانان و بیکاران استان دفاع کرده است، انتظار می رود اجازه ندهند این شرکت پالایشی نیروهای شان را از خارج استان تامین کنند. نتیجه عدم جذب نیرو از داخل استان باعث شده است که جوانان استان به سمت مشاغل کاذب و قاچاق می روند و تصادفات و حوادث مرگباری را به همراه داشته باشد و دهها خانواده داغدار و فرزندان زیادی یتیم شده اند. واقعا چه کسی در یتیم شدن این بچه ها مقصر است؟ زمانی که فرزندان هرمزگان تحقیر می شوند ودر صنایع فعال در هرمزگان جایی برای اشتغال ندارند و نیروی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک از خارج از استان تامین می شود وحتی فرزندان تحصیلکرده وحتی نخبه هرمزگانی که احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس بارها بر این موضوع تاکید کرد، بیکار می مانند و چاره ای جز رفتن به سمت قاچاق نمی بینند، چه کسی مقصر است؟

    وقتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان سال ها بدون مدیری بومی ودلسوز بوده است و استان محلی برای آزمون وخطا بوده و این افراد کسب تجربه کرده اند و مراکز دولتی را واگذار کرده اند و فرزندان هرمزگان را ماهر تربیت نکردند و از آموزش های فنی و حرفه ای محروم شدند وصنایع هم بهانه کردند که هرمزگان نیروی مهارت دیده ندارد، چه کسی مقصر است؟ این وضعیت باعث شده که از گذشته تاکنون روند اتوبوسی استخدامی از سایر استان ها ادامه داشته باشد واز دستگاه قضایی و دادستان بندرعباس انتظار می رود با این پدیده مقابله کنند و اجازه تکرار آن را ندهند و بر استخدام شرکت پالایش نفت آفتاب هم نظارت کافی وجود داشته باشد تا بومیان جذب شوند. در خصوص موضوع جذب نیروها در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس هم تاکنون شفاف سازی نشده است که نیاز به شفاف سازی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.