حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2992 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • از قاچاق سوخت و پرونده های مالیاتی تا ثبت نام متقاضیان مسکن
    ۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۴
    شناسه : 2282
    بازدید 1609
    8
    در نشست خبری هفته قوه قضاییه در بندرعباس مطرح شد دریانیوز// رییس کل دادگستری هرمزگان به تشریح عملکرد این حوزه و برنامه های هفته قوه قضاییه پرداخت وبه سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رییس کل دادگستری هرمزگان به تشریح عملکرد این حوزه و برنامه های هفته قوه قضاییه پرداخت وبه سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
    مجتبی قهرمانی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با تبریک هفته گرامیداشت قوه قضاییه اظهار کرد: امروز چهارشنبه به عنوان روز حمایت قضایی از تولید دانش بنیان و صیانت از حقوق عامه نامگذاری شده که ازیکی از شرکت های دانش بنیان بازدید می شود. قهرمانی گفت: همایش تجلیل از کارکنان قضایی، غبارروبی گلزار شهدا، برپایی میز خدمت در نمازجمعه، دیدار با خانواده معظم شهدای قضایی، دیدار با حقوقدانان و…. از جمله برنامه های این هفته است.وی اظهارداشت : دستگاه قضایی هرمزگان در حوزه های مختلف از جمله مانده پرونده، تکریم ارباب رجوع، قانون حدنگار، برخورد با جرایم خشن، تعیین تکلیف اموال تملیکی با رکورد فروش بیش از هزار میلیارد تومان و…. رتبه اول کشور را دارد. رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: گواهی سوء پیشینه الکترونیکی در هرمزگان از ۵خرداد ۹۸تاکنون برای ۱۴۶هزار نفرصادر شده است.
    وی افزود: ایده های جدید از جمله صدور انحصار وراثت غیرحضوری، حل اختلاف در صلاحیت، احاله را پیشنهاد دادیم و کمیته نظارت، بازرسی و ارزیابی الکترونیک را در حال اجرا هستیم. قهرمانی اظهار داشت: ارجاع لحظه ای دادخواست ها را داریم و همچنین جشنواره رای را مرتب برگزار می کنیم. رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه هیئت های اندیشه ورز را در استان راه اندازی کردیم ، ادامه داد: در صلح وسازش در پرونده های مهم گروه های جهادی تشکیل دادیم که در پرونده های قصاص، و… در ساعات غیر اداری فعالیت می کنند که ۲۹ پرونده قتل منتهی به سازش در یک سال اخیر شد. وی گفت: در حقوق عامه در سطح کشور پیشتاز هستیم که در دو سال اخیر ۲۱۶۰ مکاتبه حقوق عامه انجام شد. رییس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: درحوزه فاضلاب بندرعباس، پرونده های مالیاتی که ۹۲ شرکت بزرگ که مالیات شان را جایی دیگر پرداخت می کردند که ورود جدی کردیم که ۲۴شرکت بزرگ پرونده شان به استان برگشت داده شد که پیگیری بدهی ها را به استان داریم. قهرمانی گفت: ۱۴پرونده ناقص انجام شده است که تکمیل می شود و همچنین با ۵۰ پرونده هم مخالفت شده است. وی اظهار داشت: در حوزه مسکن نیز اقداماتی شده است.

    قهرمانی اظهار داشت: برای تمام ایرانیان فاقد شناسنامه در استان، با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شناسنامه صادر شده است.قهرمانی افزود: با حضور و بکارگیری و اجاره خانه به اتباع غیرمجاز برخورد می شود.وی گفت: بخشی از مردم هم مانند مسئولان استان مطالبه برخورد با قاچاق سوخت دارند و الان قاچاق سوخت در استان به بحران تبدیل شده است و روزانه ۲۵تا ۵۰ میلیارد تومان از هرمزگان، سوخت خارج می شود و از طرفی تصادفات و سوختن هموطنان به معضلی داریم و در این مدت ۴۶نفر جان شان را ازدست دادند.رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: از قاچاقچیان سوخت می توان در بانکرینگ سوخت در قالب طرحی استفاده کرد. گره زدن این شغل با معیشت صحیح نیست.وی افزود: در موضوع شترهای سرگردان هم طرح های اجرا شده اثرگذار نبوده است.

    قهرمانی اظهار داشت: گشت های رضویون را پیگیریم بهتر اجرایی شود و در این حوزه تجدید نظر شود تا منجر به ارتقای امنیت محلات و… شود. در امنیت محلات، جمع آوری معتادان واراذل و اوباش داریم. کمپ ماده ۱۶ راه اندازی شده است. گرچه اقداماتی شده است، اما بر افزایش آن تاکید داریم. وی گفت: محله آیت ا…. غفاری بندرعباس با مشکلاتی مواجه است که خودم هم از این محله دو مرتبه بازدید کردیم و دادستان بندرعباس باید دوباره از این محله بازدید کنند و پیگیر رفع مشکلات این محله بطور کامل باشد. وی گفت: در صورت وجود تخلفاتی در اداره کل فنی وحرفه ای هرمزگان ، اداره کل بازرسی استان بایستی بررسی کند. دادستان بندرعباس گفت: معتادان در استان بیشترشان غیربومی هستند. آنهایی که بهبود می یابند، به استان خودشان برگردانده می شوند و معتقدیم باید در این حوزه بیشتر کار شود.

    احمدی منش گفت: امور در محله آیت ا… غفاری گره خورده است و برای احیای بافت فرسوده در این محله بحث تملک داریم. اسنادش مربوط به شهرداری است. البته شهرداری نمی داند کدام بخش مربوط به این نهاد است. شهرداری و شورای شهر بایستی مصوباتی برای فروش اراضی شان در این محله داشته باشندو مبلغ باید بگونه ای باشد که ساکنان بتوانند پرداخت کنند و تملک صورت گیرد تا بتوان برای بقیه امور اقدام کرد. وی افزود: در حوزه مسکن سیاست تیم قبلی تمرکز بر شهرک علوی بود که برای جامعه کارگری خوب بود. اما موضوع مسکن در بندرعباس قفل شده است و آن سیاست تیم قبلی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، سیاست غلطی بود. بایستی علاوه بر شهرک علوی برای متقاضیان مسکن شاغل در صنایع، برای بقیه متقاضیان در شهر بندرعباس نیز ثبت نام می شد. تیم جدید راه وشهرسازی دیدگاه خوبی دارد وقرار شده است که به زودی ثبت نام از متقاضيان مسکن در بندرعباس شروع شود.وی به دستگاه های اجرایی هشدار داد که امور محوله را بخوبی انجام دهند و منتظر دستور قضایی نباشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.