حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اداره کل استاندارد هرمزگان پیشتاز در اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد
    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۰۷
    شناسه : 7298
    بازدید 1318
    6
    معاون سازمان ملی استاندارد در دیدار با استاندار هرمزگان: دریانیوز// معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با استاندار هرمزگان با قدردانی از اجرای موفق طرح عیدانه گفت: اداره کل استاندارد هرمزگان در اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد پیشتاز است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با استاندار هرمزگان با قدردانی از اجرای موفق طرح عیدانه گفت:اداره کل استاندارد هرمزگان در اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد پیشتاز است.
    دکتر احسان ساده که همزمان با اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد در کشور(۱۵ اسفند۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲)، به هرمزگان سفر کرد و پس از حضور در گلزار شهدای گمنام بندرعباس و ادای احترام به این شهیدان والامقام، به همراه مدیرکل استاندارد هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار هرمزگان نیز دیدار کرد. ساده همچنین از نحوه ارائه خدمات به مسافران در فرودگاه بندرعباس، اسکله شهید حقانی بندرعباس، راه آهن، هتل همای بندرعباس و…. بازدید و سالن شهید علیرضا پورضا در اداره کل استاندارد هرمزگان را افتتاح و از میز خدمت الکترونیکی در استاندارد هرمزگان رونمایی کرد.

    معاون سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با استاندار هرمزگان گفت :اداره کل استاندارد هرمزگان، پیشتاز در اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد و از برنامه پیش بینی شده جلوتر است که قدردانی می شود. دراین دیدار همچنین با پیشنهاد استاندار هرمزگان جهت مشارکت در راه اندازی هنرستان استاندارد در بندرعباس جهت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف استاندارد، موافقت شد و معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از این پیشنهاد به گرمی استقبال کرد و آن را در راستای ماموریت های سازمان ملی استاندارد ایران در جهت نهادینه شدن و ترویج فرهنگ استاندارد خواند.
    در این دیدار همچنین در خصوص نقش و جایگاه استاندارد در استان هرمزگان و لزوم راه اندازی آزمایشگاه نفتی در این استان و تسهیل و ترخیص کالا در هرمزگان بحث وتبادل نظر شد.
    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد همچنین با پیشنهاد استاندار هرمزگان در خصوص مشارکت در راه اندازی هنرستان استاندارد به عنوان هنرستان جوار جهت تربیت نیروی مورد نیاز در بخش های مختلف استاندارد در استان موافقت کرد.
    استاندار هرمزگان نیز اظهارداشت: هرمزگان یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که دارد بندری‌بودن و استقرار گمرکات در آن است، از این رو با توجه به اینکه یکی از مزیت‌های نسبی هر بندری سرعت آن در ترخیص کالاها است، لازم است از تمام ظرفیت‌ها برای تسریع در این امور استفاده شود. وی افزود: در سنجش و ارزیابی کیفیت کالاها، استاندارد نقش بسزایی دارد، بر همین مبنا، سازمان ملی استاندارد می‌تواند با تسریع در آزمایشات خود در رابطه با کالاها سرعت ترخیص بنادر را افزایش دهد و زمان معطلی کالاها را کاهش دهد.
    دوستی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است، گفت: ما باید بتوانیم مزیت نسبی خود را در رقابت با بنادر دنیا حفظ کنیم، ضمن اینکه یک‌سری منافع محلی و رقابت با بنادر داخلی نیز وجود دارد که بر همین اساس کاهش زمان ترخیص کالاها امری ضروری به شمار می‌آید.
    استاندار هرمزگان بیان‌کرد: انجام آزمایشات استاندارد در داخل استان موضوع دیگری است که لازم است مدنظر قرار گیرد، ما ناچار هستیم برخی از نمونه‌ها را برای آزمایش به استان‌های دیگر منتقل کنیم که این امر موجب می‌شود که زمان و هزینه‌هایی بر استان تحمیل شود که لازم است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود، ضمن اینکه دستوراتی نیز برای این مهم صادر شده است.
    وی تاکید‌کرد: تربیت نیروی متخصص در داخل استان موضوع حائز اهمیت دیگری است که باید با همکاری استاندارد و سایر دستگاه‌های مسئول دنبال شود، از این رو امیدواریم در همین فضای موجود در استان بتوانیم بخشی از نیروهای مورد نیاز را جذب کنیم تا بخشی از کارها در داخل هرمزگان
    انجام شود.
    استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سال گذشته هفت هنرستان جوار صنایع برای تربیت نیروی انسانی صنایع و بنگاه های اقتصادی راه اندازی شد و امسال نیز یازده هنرستان جوار در هرمزگان راه اندازی می‌شود؛ گفت: با موافقت استاندارد و تامین کمک‌های نرم افزاری برای راه اندازی هنرستان استاندارد تا مهر امسال، به دانش آموزان مهارت‌های مربوط به استاندارد آموزش داده می‌شود.
    دوستی افزود: هرمزگان به دلیل وجود صنایع و پالایشگاه‌های بزرگ، نیازمند نیروی کار ماهر است.
    وی بر افزایش سرعت صدور مجوز‌های مرتبط با استاندارد در ترخیص کالا‌های موجود در بنادر استان و جلوگیری از انجام آزمایش‌های استاندارد محصولات پالایشگاهی در خارج از استان تاکید کرد. معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این دیدار برای ارائه محتوا‌های آموزشی به دانش‌آموزان هنرستان‌های هرمزگان اعلام آمادگی کرد و گفت: مهارت افزایی نیروی کار مرتبط با مزیت‌های هر استان یکی از مهمترین اهداف سازمان ملی استاندارد ایران است.
    احسان ساده افزود :پيشنهاد خوبی توسط استاندار هرمزگان مبنی بر انجام آموزش های تخصصی مرتبط با آموزش های حوزه استاندارد در مدارس و هنرستان‌ها مطرح شد که فارغ التحصیلان هنرستان‌ها، افرادی مهارت محور باشند که به دانش استاندارد و تکنیک های فعالیت های استاندارد ازجمله بازرسی و آزمون گری و… آشنا شوند و همچنین فارغ‌التحصیلان حوزه دانشگاهی که مقرر شد با محوریت اداره کل استاندارد هرمزگان محتواهای آموزشی برای دانش آموزانی که در هنرستان تحصیل می‌کنند تهیه کنیم.

    وی گفت: با همکاری استاندارد و آموزش و پرورش استان، این آموزش‌ها بصورت هدفمند وبا هدف تربیت نیروی متخصص در استان که نیاز داریم و همچنین اشتغال زایی شده و از همین استان نیروی موردنیاز تامین شود که این در واقع جزو ماموریت های سازمان ملی استاندارد در حوزه ترویج فرهنگ استاندارد و توانمندسازی کادر استاندارد کشور است که با کمال میل سازمان ملی استاندارد پیشنهاد استاندار هرمزگان را می پذیرد و همکاری می کند و این توانمندی در استان هرمزگان وجود دارد. وی افزود: استان های هرمزگان و خوزستان که مبادی ورود و خروج کالاها هستند و ارزیابی ها نشان می دهد عملکرد اداره کل استاندارد هرمزگان بهتر از خوزستان بوده است.
    ساده با اشاره به اهداف دولت مردمی آیت ا… رئیسی به عنوان دولت مردمی و حساسیت رئیس جمهور به حق الناس، افزود: راهبرد کلان برنامه‌های سازمان ملی استاندارد نیز در همین راستاست ویکی از اهداف طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد در حوزه خدمات و احقاق حقوق مردم همزمان با سال جدید وماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری اجرا شده است، در همین راستاست که عملکرد هرمزگان نشان می‌دهد، از برش استانی و برنامه های تعریف شده جلوتر است که جای قدردانی دارد.
    وی افزود: در شورای عالی استاندارد بر مبارزه با کم‌فروشی تاکید داریم و استاندارد به عنوان ضابط قضایی در این حوزه برخورد و اقدام قضایی می کند.
    به گفته ساده با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد زیرنظر رئیس جمهور می باشد که باعث افزایش انتظارات از این سازمان شده است.
    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به ضرورت حمایت استاندار هرمزگان از طرح‌های استاندارد در این استان اظهار داشت: نیاز است آزمایشگاه نفتی در استان راه اندازی شود و هرمزگان بایستی به هاب نفتی کشور تبدیل شود.
    وی همچنین بر تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد دستگاه های نظارتی، فنی و … بصورت متمرکز در این حوزه اقدام نمایند و فعالیت های نظارتی در استان ها تجمیع شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.