حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اخذمالیات از خانه های خالی  پاشنه آشیل شکست محتکران مسکن
    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۳
    شناسه : 3233
    بازدید 1509
    7
    در حالیکه در این سال‌ها اخباری از وجود دو ونیم تا سه میلیون خانه خالی در کشور منتشر شده است که از آن طرف قانون اخذ مالیات از خانه های خالی هم کماکان اجرایی نشده است و گویا برخی ذینفع هستند تا این قانون اجرا نشود و محتکران همچنان به احتکار املاک شان ادامه دهند که اگر این قانون اجرا می شد، بطور حتم حباب قیمت مسکن اینقدر بزرگ وغیرمنطقی نمی شد و بسیاری از اقشار خانه دار می شدند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در حالیکه در این سال‌ها اخباری از وجود دو ونیم تا سه میلیون خانه خالی در کشور منتشر شده است که از آن طرف قانون اخذ مالیات از خانه های خالی هم کماکان اجرایی نشده است و گویا برخی ذینفع هستند تا این قانون اجرا نشود و محتکران همچنان به احتکار املاک شان ادامه دهند که اگر این قانون اجرا می شد، بطور حتم حباب قیمت مسکن اینقدر بزرگ وغیرمنطقی نمی شد و بسیاری از اقشار خانه دار می شدند. در دولت سابق و از سال ۹۵ بایستی براساس قانون مالیات های مستقیم، قانون اخذ مالیات از خانه های خالی اجرایی می شد که دولت قبلی این قانون را اجرا نکرد. از طرفی دیگر در آن هشت سال هم هیچ طرحی برای احداث مسکن را دولت اجرایی نکرد و افزایش احتکار املاک را مردم به همراه افزایش چند برابری قیمت ورهن واجاره مسکن شاهد بودند که هم از خانه دار شدن ناامید شدند وهم بسیاری از رهن واجاره خانه با قیمت مناسب محروم شدند.

    از طرفی دیگر قرار بود مردم املاک شان را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا میزان خانه های خالی مشخص شود و قانون اخذ مالیات از خانه های خالی درصورت عدم عرضه اجرایی شود که بخوبی اجرا نشد و مردم هم چندان استقبالی را برای ثبت نام در سامانه املاک و اسکان نداشتند. در دولت سیزدهم ودر ماه‌ها و هفته های اخیر تاکید بیشتری به مردم جهت ثبت نام در این سامانه شده است و برخی از شهروندان نیز پیامک هایی را گویا دریافت کرده اند. انتظار می رود با اجرای قانون اخذمالیات از خانه های خالی، شکست محتکران مسکن کلید خورده و املاک خالی عرضه شوند و مسکن از حالت سرمایه ای به مصرفی تبدیل شود. در هرمزگان نیز مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: مالکین خانه های خالی برای تعیین تکلیف مالیات خود اقدام نمایند.مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان اعلام کرد: آن دسته از مالکان واحدهای مسکونی خالی که پیامک مالیاتی دریافت کرده اند، هرچه سریعتر برای تعیین تکلیف پرونده مالیاتی خود اقدام نمایند.

    رضاآخوندزاده گفت: مالکین واحدهای مسکونی خالی می بایست برای پذیرش یا عدم پذیرش مالیات اعلام شده با داشتن مستندات و اقدام های قانونی با ورود به درگاه خدمات مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir تکلیف پرونده مالیاتی خود را مشخص نمایند.وی تصریح کرد: لیست خانه های مسکونی خالی از طریق وزارت مسکن وشهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده است و اعتراض مودیان در صورت وجود برخی ایرادهای وارده همراه با مستندات قابل رسیدگی خواهد بود.همچنین در اطلاعیه مهمی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص واحدهای مسکونی خالی آمده است :حسب اطلاعات واصله از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ در اجرای مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم محاسبه و از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی به اطلاع مالکین واحدهای مذکور رسیده است، لذا مالکین واحدهای یاد شده حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نمایند. در غیر اینصورت برابر مقررات نسبت به مطالبه و محاسبه جرایم مقرر در قانون اقدام خواهد شد.

    در صورت عدم پذیرش مالیات تعیین شده (از جمله خالی نبودن ملک یا عدم مالکیت)، این اشخاص با انتخاب گزینه عدم پذیرش و انتخاب دلیل آن به درگاه سامانه املاک و اسکان کشور وزارت راه و شهرسازی هدایت شده تا نسبت به ثبت، اصلاح و بروز رسانی اطلاعات املاک خود در سامانه اقدام نمایند.بدیهی است حذف یا تعدیل مالیات اعلام شده منوط به اعلام مراتب اصلاح و یا غیرخالی بودن واحد مسکونی از طریق وزارت راه و شهرسازی می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.