حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • احداث پیست اتومبیلرانی و موتورسواری استاندارد بندرعباس
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۴۵
    شناسه : 3052
    بازدید 12138
    13
    تحقق آرزوی جوانان هرمزگانی ؛ موتورسواری از رشته های ورزشی است که به خاطر سرعت و هیجان بالایی که در ورزشکاران ایجاد می کند طرفداران خاص خودش را دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: موتورسواری از رشته های ورزشی است که به خاطر سرعت و هیجان بالایی که در ورزشکاران ایجاد می کند طرفداران خاص خودش را دارد.
    در کنار این سرعت بالا مخاطراتی غیرقابل اغماض هم وجود دارند که در صورت کوچک شمردن شان، عواقبی سخت برای ورزشکاران و علاقمندان به این رشته ورزشی را به همراه خواهد داشت. هیات اتومبیلرانی و موتورسواری هرمزگان اقدامات گوناگونی را با هدف کاهش آسیب ها و خطرات این رشته ورزشی انجام داده و یکی از مهمترین این اقدامات، پیگیری های متعدد برای ساخته شدن یک پیست استاندارد اتومبیلرانی و موتورسواری است. اعضای هیات از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان دعوت کرده اند تا در جمع آنها حاضر و با مشکلات و درخواست های آنها آشنا شود تا بتوانند راه حل های قانونی مناسبی را برای رشد این رشته ورزشی پیدا کنند.

    در ادامه گزارشی از این برنامه ورزشی را خواهید خواند.کمی بالاتر از شهرک دریا و مقابل پایانه حمل و نقل ماشین های سنگین، جاده ای فرعی است که چند صد متر اولش خاکی در ادامه جاده خاکی تبدیل به آسفالت می شود. همچنان که ماشین را به سمت پیست موقت می رانم از سمت چپ و راستم موتور های کوچک و بزرگ عبور می کنند که در مدت زمانی کوتاه و خیلی سریع از کنارم می گذرند و چیزی جز صدای گوش خراش موتورشان باقی نمی ماند. جمعیت زیادی برای تماشای تمرینات موتور سواران آمده اند آن قدر زیاد که شاید به چند هزار نفر هم می رسند با وجود خودروهای پارک شده پیدا کردن جای پارک مناسب کمی دشوار است.

    پیست موتور سواری درواقع یک خیابان آسفالت طولانی است که به منظوری دیگر احداث شده و هیات اتومبیلرانی و موتور سواری به دلیل خلوت بودن فعلا از آن به عنوان پیست موقت تمرینات بچه های هیات استفاده می کند تماشاچیان و حاضران در اطراف، حق ورود به پیست را ندارند و تنها می توانند از کناره خیابان رفت وآمد و هنرنمایی ورزشکاران را تماشا کنند. دادستان هم در گوشه ای از پیست در بین حلقه ای از مسئولان هیات و ورزشکاران ایستاده و به صحبت ها و نظرات آن ها با دقت گوش می دهد.

    صف ورزشکاران از قانون شکنان باید جدا شود

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان مهمترین و محوری ترین صحبت هایش در پاسخ به درخواست ها، اجرای قانون و تلاش برای دستیابی به راه حل های قانونی است ومی گوید: صف موتور سواران ورزشکار از قانون شکنان باید جدا شود تا با افراد قانون شکن برخورد جدی صورت گیرد.علیرضا احمدی منش افزود: وظیفه حاکمیت است که زیرساخت ها ی لازم برای ورزش موتور سواری را آماده کند. وی ادامه داد: دادستانی این موضوع را به طور جدی از طریق استانداری هرمزگان، اداره کل ورزش و جوانان، اداره راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل پیگیری خواهد کرد تا اگر شرایط فراهم بود، در همین پیست موقت، و اگر امکان اجرا در مکان فعلی وجود نداشت در جایی مناسب تر مکانی در اختیار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان قرار بگیرند.دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان خاطرنشان کرد: مکانی با یک پیست مناسب، استاندارد و شکیل که در شان بچه های هیات اتومبیلرانی و موتور سواری است باید آماده و ساخته شود.

    احمدی منش اظهار داشت: بحث دیگر که باید پیگیری شود این است که آیا این دوستان موتور سوار موارد قانونی را رعایت می کنند یا خیر؟ هیات موتور سواری و اداره کل ورزش و جوانان می بایست هیاتی را تشکیل دهند تا چالش ها و موانع قانونی مثل موضوع گواهینامه ورزشکاران و وجود مستندات قانونی برای موتورهای مورد استفاده تصمیم گیری شود.وی افزود: نتیجه این بررسی ها می بایست بعد از تعیین و تکلیف ، در شورای تامین و دادستانی بررسی شوند تا ان شاءالله یک راهکار خوب و قانونی پیدا کنیم تا دوستان موتور سوار دغدغه رفت و آمد به پیست و برگزاری تمرین و مسابقات را نداشته باشند.این مقام قضایی اضافه کرد: موضوع بعدی این است که آن دسته از موتور سوارانی که قانون مدار هستند باید از آن دسته از افرادی که قانون را رعایت نمی کنند جدا شوند.

    احمدی منش گفت: موتور های موجود باید سند دار شوند تا به راحتی بتوانند از مبدا تا مسیر رسیدن به پیست رفت و آمد کنند و با آن دسته از موتور سوارانی که در شهر و مکان های عمومی برای امنیت مردم مزاحمت ایجاد می کنند به طور جدی برخورد می شود.وی تصریح کرد: صف موتور سواران ورزشکار از قانون شکنان باید جدا شوند تا با افراد قانون شکن برخورد جدی صورت گیرد.

    زیرساخت های مناسبی نداریم

    معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: وضعیت اتومبیلرانی و موتورسواری استان به لحاظ زیرساختی وضعیت مناسبی نیست ما می بایست به عنوان دستگاه های متولی این موضوع را پیگیری کنیم. لذا نهادهای مربوطه که زمین دراختیار دارند می بایست زمین مناسب را در اختیار ما قرار دهند تا ما بتوانیم آن را برای ورزشکاران این رشته ورزشی بسازیم.زابلی پور تصریح کرد: موتورسواری ورزشی مهیج و پر طرفدار است به طوری که امروز در محل پیست موقت موتور سواری چیزی بالغ بر سه هزار نفر حاضر شده اند. اگر دستگاه های مربوطه اداره کل ورزش و جوانان را همراهی کنند ما
    می توانیم پیستی را تهیه و تجهیز کنیم و در اختیار علاقمندان و ورزشکاران این رشته قرار دهیم.

    استعداد های ناب هرمزگانی

    رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی استان هرمزگان گفت: براساس پیگیری ها و درخواست هایی که ما در هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان داشتیم دادستان هرمزگان با حضور در محل تمرین بچه های موتور سوار دغدغه ها و در خواست های بچه های موتور سوار را شنید و از نزدیک با آنها آشنا شد.شهریار ایرجی ادامه داد: آقای احمدی منش در بازدید از این محل نکاتی را از نظر قانونی و شرایط فعلی محل تمرین تذکر و قول داد که پیگیر موارد و درخواست های هیات باشند تا ان شاالله با در نظر گرفتن نیازها راه حل های قانونی مناسبی را برای بهبود و پیشرفت این ورزش با همکاری سایر نهادهای مربوطه پیدا کنند.

    وی توضیح داد: برای احداث یک پیست خوب و مناسب اتومبیلرانی و موتورسواری یا همین مکان فعلی که پیست موقت است ساماندهی می شود و یا با اختصاص یک قطعه زمین در جایی دیگر پیست جدیدی برای این رشته ورزشی احداث خواهد شد .رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی استان هرمزگان در خصوص ویژگی های پیست مورد نظر این هیات تاکید کرد: پیست مورد نظر ما باید یک مجموعه کامل از تمام رشته های زیر مجموعه هیات اتومبیلرانی و موتورسواری باشد. این پیست باید محلی برای تمرین و مسابقه موتورهای کراس، ریس، ایندرو و آفرود داشته باشد و در بخش اتومبیلرانی خودروهای شتاب، اسلالون، مهارت رانندگی، آفرود و کارتینگ ما باید بتوانند در یک پیست استاندارد ورزش کنند در واقع ما به دنبال یک پیست ورزشی کامل و حرفه ای هستیم.ایرجی در خصوص وضعیت پیست های سایر استان ها گفت: در برخی از استان ها موضوع ساماندهی پیست های ورزشی بخوبی پیگیری شده و نتایح خوبی هم داشته است.

    اولین موضوع بحث واگذاری زمین است که یک بحث حاکمیتی است لذا دولت باید زمین و مکان مناسب را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دهد تا این زمین به دست ما برسد و بعد از آن با همکاری سرمایه گذاران ساخته شود تا جوانان علاقمند جذب رشته های ورزشی اتومبیلرانی و موتور سواری شوند.وی ادامه داد: اگر این مراحل طی شود مثل استان های تهران، اصفهان ، مشهد و فارس ما هم می توانیم یکی از استان هایی باشیم که به طور تخصصی و استاندارد صاحب پیست می شویم.رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی استان هرمزگان با اشاره به موفقیت های متعدد ورزشکاران هرمزگانی گفت: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی استان ما گرم است بچه های ما فقط چند ماه از سال فرصت تمرین و آمادگی برای مسابقات را دارند ولی در همین فرصت کوتاه و با محدودیت های مختلف ، نشان داده اند که توانایی های بالایی دارند.ایرجی یاد آور شد: ما در مسابقات موتورسوارانی و اتومبیلرانی دارای مقام هستیم و حرف های زیادی برای گفتن داریم.

    پارسال مسابقه ای که در بخش های شتاب و درگ برگزار شد بچه های استان هرمزگان هم جزو مقام آوران بودند. پس شک نکنید که بچه های استان هرمزگان در بحث اتومبیلرانی و موتور سواری استعداد های نابی هستند که وظیفه هیات و اداره کل ورزش و جوانان استان است که بتوانیم این افراد را شناسایی کنیم و شرایط ورزش سالم را برای آنها ایجاد نماییم.

    بچه های هیات افرادی قانون مدار هستند

    مسئول کمیته رِیس و دبیر بخش موتورسواری هیات اتومبیلرانی و موتورسواری هرمزگان گفت: ما در رشته موتور سواری استان هرمزگان با مشکل کمبود امکانات اولیه مثل نبود پیست مناسب و مشکل تامین قطعات موتورها مواجه هستیم. موضوع بعدی هم بحث سازماندهی و رفع موضوعات قانونی موتورها است.محمدرضا نمدچی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که جوانانی که به این رشته ورزشی علاقمند هستند و استعداد هم دارند از سطح خیابان های شهر خارج شوند و توانایی و استعداد خود را در پیست موتور سواری به طور مناسب نشان دهند و رسیدن به این موضوع نیازمند، امکانات اولیه، سازماندهی مناسب ورزشکاران و وجود قوانین مناسب است.

    متاسفانه در حال حاضر تنها امکاناتی که در اختیار ما است فقط یک خیابان غیر استاندارد آن هم خارج از شهر بندرعباس است که مشکلات خاص خودش را دارد.مسئول کمیته رِیس و دبیر بخش موتورسواری هیات اتومبیلرانی و موتورسواری هرمزگان یادآور شد: خوشبختانه آقای دادستان دعوت بچه های هیات اتومبیلرانی و موتور سواری را پذیرفتند و امروز از نزدیک درخواست های ما را شنیدند که امیدوار هستیم با پیگیری های ایشان بتوانیم این ورزش را گسترش دهیم و جوانان را از خیابان های سطح شهر به یک پیست استاندارد بکشانیم تا توانایی و استعداد خود را در مکانی امن نشان دهند.نمدچی با اشاره به وجود برخی موانع قانونی و لزوم چاره جویی برای رفع آنها تاکید کرد: اگر بخواهیم همین مکان فعلی را با همین وضعیت ساماندهی کنیم اولین اقدام رفع مشکلات موتورهایی است که از مسیرهای قانونی وارد نشده و تردد آنها در سطح شهر غیر قانونی محسوب می شود که لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود چرا که برای تهیه آنها هزینه های زیادی شده اند و این موتورها ابزار ورزش بچه های ما هستند.

    وی ادامه داد: مرحله بعدی تهیه مجوزهای قانونی معتبر برای تردد این موتورها است تا بتوانند بدون نگرانی در مسیرهای مبدا تا پیست رفت و آمد کنند. بچه هایی که زیر نظر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری فعالیت می کنند اطلاعات و مشخصاتشان به طور دقیق در اداره کل ورزش و جوانان ثبت شده و نزد ما کاملا شناخته شده و افرادی قانون مدار هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.