حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2964 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • احداث بیمارستان تخصصی کودکان توسط پالایشگاه در بندرعباس
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
    شناسه : 7533
    بازدید 1407
    7
    مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس خبرداد دریانیوز// مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: بیمارستان تخصصی کودکان که توسط پالایشگاه نفت بندرعباس احداث شده است، تا خرداد یا تیرماه سال جاری به بهره‌برداری می رسد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: بیمارستان تخصصی کودکان که توسط پالایشگاه نفت بندرعباس احداث شده است، تا خرداد یا تیرماه سال جاری به بهره‌برداری می رسد.
    هاشم نامور در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح های مختلف این پالایشگاه در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان گفت: این بیمارستان در ۵طبقه و ده هزار مترمربع زیربنا و ۴۰۰ میلیارد تومان احداث شده و توسط وزارت بهداشت نیز تجهیز می شود و به بهره برداری می‌رسد.
    وی خاطرنشان کرد : بیمارستان تخصصی کودکان در کمتر از دوسال اجرا و هفت ماه کمتر از برنامه پیش‌بینی شده آماده بهره برداری می شود. نامور افتتاح مجموعه ورزشی روستای هلرقشم با ۱۵ میلیارد تومان در اسفندماه سال گذشته را دیگر طرحی خواند که در راستای مسئولیت های اجتماعی پالایشگاه اجرا شده است و افزود: احداث باند دوم جاده ارتباطی شهرتازیان به بندرعباس به طول ۲۰ کیلومتر، ساخت تجهیز مجتمع آموزشی ۱۲ کلاسه در محله چاهستانی های بندرعباس، ساخت مجموعه ورزشی فرهنگی روستای چاهو بندرعباس، مشارکت در ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و آزمایشگاهی و دانشگاهی، جابجایی و انتقال روستای جمال احمد، کمک به زلزله زدگان و سیل زدگان و… از دیگر اقدامات پالایشگاه بندرعباس در سال های گذشته در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی بوده است.

    مدیرعامل شرکت پالایش نفت گفت: در حال حاضر درحال احداث اورژانس جاده ای تازیان به بندرعباس هستیم. وی افزود: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیرساخت برای تصفیه فاضلاب داده ایم.
    نامور در پاسخ به خبرنگار دریا در خصوص برنامه های پالایشگاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سال جاری و نیاز به مشارکت در تکمیل اماکن فرهنگی و کتابخانه مرکزی بندرعباس که سال ها بدلیل مشکلات مالی نیمه تمام مانده است؛ اظهار داشت: طرح‌های مختلف در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی پالایشگاه در مجمع عمومی شرکت که اوخر تیرماه هرسال برگزار می شود، بررسی و پس از تصویب اجرا می شوند که موضوع کتابخانه مرکزی بندرعباس نیز اگر درخواستش را دریافت کنیم، در مجمع عمومی مطرح می کنیم؛ تاکنون برای ساخت کتابخانه‌های میناب و هشتبندی مشارکت کردیم و برای کتابخانه مرکزی بندرعباس نیز این آمادگی وجود دارد.
    نامور گفت: در ایران در حوزه ایفای نقش مسئولیت اجتماعی پیشرو هستیم و اگر هر صنعت و شرکت فعال در استان، ۲۰تا۳۰ درصد پالایشگاه نفت بندرعباس در حوزه مسئولیت های اجتماعی ایفای نقش داشتند، هرمزگان گلستان می شد.
    وی گفت: در صنایع پشتیبان نیز فقط پالایشگاه بندرعباس سال گذشته مشارکت داشت و از تیم‌های ورزشی و ورزشکاران حمایت کرد.
    مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با تشریح مراحل پیشرفت طرح تولید کُک اسفنجی در این واحد صنعتی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، ایران طی سه سال آینده از واردات این فرآورده راهبردی بی نیاز می شود.نامور افزود: دانش فنی تولید کُک اسفنجی در اختیار ۶ کشور جهان است و ایران هفتمین کشوری است که به این فناوری دست یافته است. وی ادامه داد: برنامه تولید کک اسفنجی در قالب طرح ارتقای کیفیت فرآورده های پالایشگاه بندرعباس تعریف شده و مراحل مختلف آن در سه طرح جداگانه و همزمان اجرا می شود. وی میزان سرمایه گذاری طرح یادشده را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرد که محل تامین آن مشخص و نهایی شده است.
    به گفته وی، سرمایه گذاری ارزی طرح با درآمد ۷۵۰میلیون دلاری تولید سالانه ۴۰۰ هزارتن کک اسفنجی و روغن های صنعتی پایه ۲ و سه، طی سه سال جبران شده و پس از آن علاوه بر خودکفایی، شاهد سودآوری طرح خواهیم بود.
    مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تولید کک اسفنجی از اسفندماه سال گذشته اضافه کرد: این طرح در زمان ساخت هشت هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و در زمان بهره برداری نیز ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در آن مشغول به کار می شوند. نامور تولید سالانه ۱۴ هزار تن پروپیلن، افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار لیتر بنزین و افزایش تولید گازوییل به میزان هفت میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه با کیفیت یورو پنج را از دیگر دستاوردهای این طرح دانست.
    نامور خاطرنشان کرد: پالایشگاه نفت بندرعباس هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه بیش از ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام را پالایش کرده و ۱۹ درصد از سبد سوخت کشور را پس از پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان تأمین می‌کند. وی سهم پالایشگاه بندرعباس در تولید بنزین کشور را ۵۰۰ هزار بشکه در روز و معادل ۲۰ درصد بنزین تولیدی کشور اعلام و خاطرنشان کرد: تامین ۳۴ درصد نفت گاز و ۱۹ درصد نفت کوره کشور نیز بر عهده پالایشگاه بندرعباس است.وی از مصرف بی حد سوخت در کشور انتقاد کرد و گفت: خودروهایی که در دنیا ساخته می شود، به ازای هر ۱۰۰کیلومتر، چهارلیتر بنزین مصرف می کنند و در کشورما ۱۰تا دوازده لیتر است.

    وی گفت: دومیلیون خودروی جدید هم امسال قرار است در کشور ساخته و تحویل مردم شود که همین میزان مصرف بنزین را دارند. خودروهای فرسوده هم مصرف سوخت بیشتری دارند.
    نامور افزود: حمل ونقل عمومی درون و برون شهری نیز بایستی تقویت شود. در کشورمان بنزین ارزان‌تر از آب معدنی و دوغ است و ضرورت دارد در خصوص مصرف سوخت توسط رسانه‌ها فرهنگ سازی شود. وی میزان سود خالص این پالایشگاه در سال گذشته را ۲۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمام حساب هایمان در بندرعباس است و مالیات و عوارض مان را به همین شهر پرداخت می کنیم.
    مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: تنها صنعت در کشور هستیم که تندیس نقره ای دوستاره در بخش انرژی دریافت کرده ایم. وی افزود: حمایت از توان و ساخت داخل کشور همواره یکی از سیاست هایمان بوده است.
    نامور گفت: ۴۵درصد از محیط پالایشگاه را به فضای سبز اختصاص داده ایم. وی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این پالایشگاه خبرداد.
    نامور افزود: درمسیر ایجاد ساختار دانش بنیان، پیشروترین پالایشگاه هستیم. اسحق جعفری رئیس هیئت مدیره پالایشگاه نفت بندرعباس نیز در این جلسه با اشاره به جذب نیروی انسانی مورد نیاز این پالایشگاه از طریق برگزاری آزمون در دانشگاه هرمزگان گفت: اولویت جذب با بومیان بوده است و در سال های اخیرنیز این موضوع محقق شده است.

    جعفری گفت: در برخی رشته ها کمبود نیروی انسانی بومی وجود دارد و در رشته های شیمی، برق، مکانیک و… اگر جوانان هرمزگانی در مقطع کاردانی هم تحصیل کنند، جذب می شوند. جعفری گفت: هرمزگان قطب پالایشگاهی کشور است و ۶۰ درصد بنزین کشور در هرمزگان تامین شده و نیاز است دفاتر ارتباط با صنعت در استان فعال تر شوند.
    گفتنی است، نشست خبری مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با بازدید خبرنگاران از این واحد صنعتی و ضیافت افطاری پایان یافت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.