حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اجل در جاده های هرمزگان
    ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
    شناسه : 6973
    بازدید 1325
    6
    دریانیوز// گرچه که شنیده و گفته می شود در حوادث جاده ای علاوه بر عامل انسانی، عوامل جاده ای و خودرویی نیز اثرگذار است که کمتر از دو عامل جاده ای و خودرویی در تقصیر در حوادث گفته شده و اقدامی صورت می گیرد و رسانه ای می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// گرچه که شنیده و گفته می شود در حوادث جاده ای علاوه بر عامل انسانی، عوامل جاده ای و خودرویی نیز اثرگذار است که کمتر از دو عامل جاده ای و خودرویی در تقصیر در حوادث گفته شده و اقدامی صورت می گیرد و رسانه ای می شود.

    جاده های استان بخصوص در حوزه غرب و شرق و حتی شمال استان و در جزایر همواره شاهد تصادفات مرگبار بوده و کمتر هفته ای است که خانواده هایی در این جاده ها عزادار نشوند و هفته قبل نیز فرزند امام جمعه بندرلنگه نیز در تصادفی در حوزه غرب استان جانش را از دست داد. وضعیت این جاده ها نیز چندان رضایتبخش نبوده وبارها در رسانه ها نیز به این موضوع پرداخته شده و یا برخی از ائمه جمعه و نمایندگان مجلس نیز گهگاهی به این حوزه اشاره می کنند؛ اما علی رغم ترانزیتی بودن جاده های هرمزگان وتردد بالای خودروها در این جاده ها، اما بخش زیادی از جاده ها نیاز به ترمیم، روکش، تعریض، نصب علائم و… دارند و بخشی از تصادفات به وضعیت جاده ها مرتبط است که چندان توجهی به این حوزه نمی شود. اگر اعتبارات دولتی جوابگوی رفع نواقص نمی باشد، بایستی از ظرفيت صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان در این حوزه بهره برد.

    صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک در استان فعال هستند و همچنان در حال توسعه می باشند واز همین جاده ها استفاده می کنند، اما کمتر برای رفع نواقص جاده ها و… مشارکت دارند و سهم مردم از این صنایع فقط آلودگی، ترافیک، گرانی مسکن و… شده است و حتی در دو سه دهه اخیر این صنایع همواره تلاش کرده اند حتی مالیات و عوارض شان را هم در استان پرداخت نکنند که ظلمی مضاعف به استان است و حال با پیگیری های دستگاه قضایی، استانداری، اداره کل امورمالیاتی در دولت جدید، پرونده های مالیاتی بخشی از صنایع فعال در هرمزگان از سایر استان ها به استان محل فعالیت شان برگشت داده شده اند.

    اگر صنایع مالیات و عوارض شان را در استان براساس ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم پرداخت نمایند، می توان در حوزه زیرساخت های استان از جمله جاده ها صرف نمود. از آن طرف هم بایستی این بنگاه های اقتصادی در حوزه جاده ها نیز به ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان توجه بیشتری نمایند که بارها نماینده ولی فقیه در استان نیز از وضعیت ایفای مسئولیت های اجتماعی صنایع در استان اظهار نارضایتی کرده اند که نیاز به انقلابی در اين حوزه در استان وجود دارد تا شاهد کاهش تصادفات در استان بدلیل وضعیت جاده ها باشیم. کشاورزان هم برای انتقال محصولات شان از جاده ها گلایه مند هستند و مشکلاتی دارند و در بارندگی ها این مشکلات مضاعف شده و برخی جاده ها مسدود می شوند. البته عامل خودرویی را هم نمی توان در این تصادفات نادیده گرفت که بیشتر خودروهایی داخلی فاقد ایمنی لازم هستند و برخی از خودروها از کارخانه به تعمیرگاه می روند.

    در حوزه عامل‌ انسانی نیز بایستی به بخش آموزش توجه ویژه ای شود که در این حوزه ضعف هایی وجود دارد. البته بخشی از تصادفات مرگبار در استان به موضوع قاچاق و خودروهای موسوم به شوتی برمی گردد که بایستی در این حوزه نیز آسیب شناسی و تدبیر مناسبی اندیشیده شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.