حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اجرای ۴۰درصد شبکه فاضلاب بندرعباس مستلزم بازگشایی معابر محلات
    ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۱۱
    شناسه : 2311
    بازدید 1599
    5
    مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خبرداد مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت:حدود 150 کیلومتر از شبکه فاصلاب در بافت فرسوده بندرعباس باقی مانده است که برای اجرای 40درصد از این شبکه بایستی بازگشایی معابر توسط شهرداری بندرعباس انجام شود تا بتوانیم اجرای شبکه را داشته باشیم.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت:حدود ۱۵۰ کیلومتر از شبکه فاصلاب در بافت فرسوده بندرعباس باقی مانده است که برای اجرای ۴۰درصد از این شبکه بایستی بازگشایی معابر توسط شهرداری بندرعباس انجام شود تا بتوانیم اجرای شبکه را داشته باشیم. به گزارش خبرنگاردریا ؛ عبدالحمید حمزه پور به مناسب هفته صرفه جویی درمصرف آب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای شبکه فاضلاب در محلات حاشیه ای وبافت فرسوده بندرعباس از جمله چاهستانی، کمربندی، شیراول و شیرسوم، بخشی از امیرآباد و سورو و… باقی مانده است. حمزه پور اظهارداشت :امسال ۲۰کیلومتر از شبکه فاضلاب در محلات بندرعباس اجرا می شود و همچنین۱۰۰درصد شهری ها و ۹۰درصد روستاییان از آب آشامیدنی برخوردارند. وی گفت: ۵۰درصد جمعیت میناب، رودان وبندرعباس از شبکه فاضلاب بهره مند هستند . مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه در مناطق مختلف در استان
    منابع آبی شور است، افزود: همواره با بحران ها و تنش های آبی مواجه هستیم. وی گفت: در شیرین سازی آب، ۵۰درصد آب شیرینکن ها در کشور مربوط با هرمزگان است و همچنین ۴۰درصد آب بندرعباس نیز از آب شیریکن تامین می شود. مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه امسال در اعتبارات عمرانی ۷۰ درصد معادل ۱۳۰۰میلیارد تومان تخصیص داده شد، تصریح کرد: در حوزه های پروژه های شاخص استان، در شهر میناب برای اولین بار در تیرماه از آب سد سرنی شهروندان میناب استفاده می کنند.

    وی گفت: در سیریک که شهرستان بحرانی است، دو پروژه آبرسانی اجرا شده است و در غرب جاسک هم از آب سد جگین آبرسانی می شود و البته در کهورستان و رویدر پروژه های دیگری در حال اجراست و همچنین رضوان به شبکه آب شیرین کن وصل شده است. مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: آب آب شیرینکن ۱۵ برابر آب معمولی برای مان هزینه بر است. حمزه پور خاطرنشان کرد: مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ایجاد شده ودر ۷۰روستای هرمزگان هم طرح های آبرسانی توسط این مرکز جهاد آبرسانی اجرا می شود. مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: تصفیه خانه میناب بزودی وارد مدار بهره برداری می شود. حمزه پور خاطرنشان کرد: کیفیت پساب فاضلاب بندرعباس بهبود یافته است و در طرحی با اعتبار سه هزار میلیارد تومان از این پساب برای صنایع وفضای سبز اجرا و استفاده می شود. مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه برای قطعی آب برنامه ریزی نداریم، افزود: دولت هزینه ای بابت توزیع آب پرداخت نمی کند و شرکت آبفا درآمد هزینه است. حمزه پور خاطرنشان کرد: چالش آب دادن به درختان و حیوانات با آب شرب را در روستاها داریم.

    وی گفت: ادارات و نیروهای مسلح و شهرداری ها در حوزه آب ۴۰۰میلیارد تومان بدهی دارند واخطارها را شروع کردیم. مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه فرسوده آبرسانی شهری و روستایی و مخازن نیاز داریم. حمزه پور خاطرنشان کرد: ۱۱ سایت نمک زدایی با ظرفیت ۳۴هزار مترمکعب در روز در استان در حال احداث است. حمزه پور خاطرنشان کرد: برنامه بلند مدت برای تامین آب شهرها داریم. در بستک و جناح تأمین آب از آب شیرینکن با ظرفیت ده هزار مترمکعب و در پارسیان آب شیرینکن با ظرفیت ۸ هزار مترمکعب اجرا می شود. در بندر خمیر خرید آب از آب شیرینکن درحال اجراست. در سیریک و کوهستک وقشم برنامه هایی در حال اجراست تا نیاز آبی شان بطور کامل رفع شود.وی افزود: در قشم سه سایت آب شیرینکن با ظرفیت دوازه هزار مترمکعب را در حال اجرا داریم. مشکل آب درگهان نیز برطرف می شود. کمبود آب در هرمز نیز برطرف شده است. ۲۸ مجتمع آبرسانی روستایی نیز اجرایی است. حمزه پور اظهار داشت: ۳۰ درصد تاسیسات و شبکه شهری و ۳۵درصد در روستاها فرسوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.