حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را وظیفه خود می‌دانیم
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
    شناسه : 7896
    بازدید 1622
    10
    مدیر عامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریا: دریانیوز// فعالیت صنایع و بنگاه های اقتصادی در هرمزگان باعث شده است که این استان به عنوان قطب اقتصاد کشور مطرح شود و درصورتیکه صنایع به مسئولیت های اجتماعی‌شان بخوبی عمل کنند و برای بومیان اشتغالزایی داشته باشند، بخشی از مشکلات استان برطرف می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فعالیت صنایع و بنگاه های اقتصادی در هرمزگان باعث شده است که این استان به عنوان قطب اقتصاد کشور مطرح شود و درصورتیکه صنایع به مسئولیت های اجتماعی‌شان بخوبی عمل کنند و برای بومیان اشتغالزایی داشته باشند، بخشی از مشکلات استان برطرف می شود.

    از طرفی دیگر بنگاه های اقتصادی بایستی به نیازهای پرسنل شان در حوزه مسکن، رفاهیات و… توجه نموده و هچنین حق و حقوقشان را بموقع پرداخت کنند و طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کنند. در این شماره جهت آشنایی بیشتر و اطلاع از آخرین وضعیت یکی از صنایع فعال در استان که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان نیز می باشد، به گفتگو با سید عباس حسینی مدیر عامل ساعی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نشستیم. با ماهمراه باشید.

    دریا : جناب مهندس سید عباس حسینی، با عرض سلام خدمت حضرتعالی؛ ممنونیم از اینکه این وقت رو در اختیار ما گذاشتید تا به عنوان اصحاب رسانه در مورد موضوعات مربوط به وضعیت صنایع و بالاخص شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان یکی از بزرگترین مراکز صنعتی استان در حوزه تولید فولاد گفتگو کنیم.

    بنده هم خدمت شما اصحاب رسانه خوش آمد عرض می‌کنم و ممنونم از اینکه رسالت خودتان را در اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه مخصوصاً مردم شریف استان هرمزگان با صداقت خبری انجام می دهید. در خدمت شما هستم.

    دریا: در زمان کوتاهی که از تصدی پست شما در شرکت فولاد کاوه می گذرد شاهد تغییرات بسیار خوبی، بالاخص توجه به منابع انسانی و مسائل پرسنلی هستیم. برای تحقق این مهم چه برنامه هایی را در این مدت در دستور کار قرار دادید؟

    صنعت فولاد از سخت ترین صنایع موجود در دنیا است که بالطبع شاغلین این صنعت هم با این سختی‌های خاصی روبه رو هستند. موقعیت مکانی شرکت با وجود گرمای هوا این سختی ها را مضاعف می کند.به همین خاطر باید توجه ویژه ای به منابع انسانی داشت همان طور که مورد تأکید خداوند متعال در قرآن است که انسان را به عنوان خلیفه و جانشین خود معرفی کرده است. « إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً » و تکریم و کرامت را برای انسان قرار داده است « وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ » . از این رو نگاه ما به منابع انسانی در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش همان نگاه قرآن است یعنی منابع انسانی مهمترین سرمایه هر سازمانی محسوب می شود و در نتیجه توجه ویژه به این سرمایه با حفظ کرامت انسانی در شرکت صورت می پذیرد.

    درخصوص مسائل و مشکلات پرسنل و راهکارهای رفع دغدغه کارکنان، با شروع مسئولیت بنده ، در جلسات متعددی که با معاونین، مدیران و کلیه پرسنل برگزار گردید، موضوعات و مسائلی که مطرح بود را بررسی و راهکارهایی جهت رفع آنها معین و تصمیمات جدیدی اتخاذ کردیم. معیشت کارکنان نیز یکی از مهمترین برنامه های ما در حوزه منابع انسانی قرار گرفت که اقدامات مهمی در حال اجرا است و برنامه های خوبی نیز پیش بینی شده است.

    برنامه دیدار مستقیم مدیرعامل با پرسنل به صورت مستمر تهیه شده و در حال اجرا می باشد تا راه های ارتباطی همکاران با مدیریت ارشد سازمان تسهیل گردد که امیدواریم این برنامه‌ها بتواند رضایت پرسنلی را در شرکت بیش از پیش افزایش دهد.

    دریا : در ابتدای امسال شرکت فولاد کاوه دستاورد هایی نیز در حوزه تولید داشته و رکورد های بسیار خوبی را ثبت نموده است. در این خصوص هم توضیحاتی را داشته باشید ممنون می شویم.

    این لطف خداوند است که از وجود پرسنلی جوان و سخت کوش بهره مند باشیم، هر چند که همه ما در شرکت فولاد کاوه، به مضمون آیه شریفه « وَ ما رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لکنَّ اللَّهَ رَمی» معتقدیم هر آنچه تا به امروز به دست آمده لطف خداوند بوده و کار خداست.

    از ابتدای امسال که رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) شعار سال را اعلام نمودند به تمامی معاونین و مدیران عرض کردم که امسال حرکت ما در راستای تولید می بایست تحقق شعار سال و رشد تولید باشد و به همت همین پرسنل و با استعانت از خداوند در مسیر این شعار خوب پیش رفته و انشالله بتوانیم ثابت قدم باشیم.
    ما در فروردین ماه امسال بیش از ۱۸۱ هزار تن تولید شمش داشتیم که رشدی ۲۰ درصدی نسبت به تولید مشابه سال قبل داشت و رکورد تولید ماهانه شرکت را نیز در طول عمر کاری خود به میزان قابل توجهی افزایش داد. ما در همین ماه چندین بار رکورد تولید روزانه شمش را نیز جا به جا کردیم که همه اینها نشان از همت والای پرسنل در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای رشد تولید دارد.

    دریا: یکی از خواسته های تمامی کارگران صنایع استان موضوع طبقه بندی مشاغل است که بدون شک یکی از مطالبات کارکنان شرکت شما نیز می باشد، از آنجا که فرمودید موضوعات پرسنلی را بررسی و برنامه هایی را معین کرده اید؛ آیا در این خصوص که شاید اهمیت بیشتری نسبت به سایر موضوعات در حوزه منابع انسانی دارد برنامه ای دارید؟

    سوأل خوبی بود. طرح طبقه بندی مشاغل از برنامه‌های ما در حوزه منابع انسانی نیز می باشدکه تا به امروز یکسری اقدامات متناسب با معیارهای مورد تأیید وزارت کار انجام شده است، اما در قالب طرح طبقه بندی مشاغل قرار نگرفته است. مطابق ماده ۴۸ و ۴۹ قانون کار و برنامه شرکت، به دنبال اجرای این طرح در سریعترین زمان هستیم اما نکته اساسی اینجاست که بنده معتقدم اگر قرار است طرحی اجرا بشود می بایست به بهترین و قوی ترین شکل ممکن باشد. به همین جهت از ابتدای امسال از مشاورین و مدیران باسابقه ای در این حوزه استفاده شده است.

    کارهای خوبی انجام شده است و در حال حاضر در حال بررسی طراحان مورد تأیید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستیم تا بتوانیم با یک انتخاب مناسب، طرح را به اصولی ترین و کارشناسی ترین حالت ممکن پیاده سازی و اجرا نماییم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته، انشاالله تا پایان خرداد ماه با انتخاب و انعقاد قرارداد با طراح مورد تأیید، این پروژه آغاز می شود و امیدواریم که با استقرار این طرح و بهره مندی پرسنل از مزایای آن اسباب انگیزه و همدلی بیشتری فراهم آید.

    دریا: یکی دیگر از موضوعات مهمی که شامل تمامی صنایع می شود و شما نیز از آن مستثنا نیستید، موضوع مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و صنایع است. شما در این حوزه برنامه های دارید؟

    ما به رسالت مسئولیت اجتماعی شرکت نسبت به استان و مردم عزیز آن معتقدیم و باور داریم می بایست وظیفه خود را در قبال منطقه‌ای که فعالیت اقتصادی ما در آن جریان دارد انجام دهیم و در این راستا نیز برنامه هایی را در حال اجرا داریم و انشالله برنامه های دیگری را نیز در آینده خواهیم داشت و به لطف خداوند، در حال حاضر مدرسه ای در شهرستان سیریک را در حال ساخت داریم.

    طی جلسه ای که با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی زاده برگزارشد، موضوع مسکن محرومین وکمبود اکسیژن در مراکز درمانی عنوان شد، این شرکت بازسازی ۵۰۰ واحد مسکن محرومین را در شهرستان رودان به اتمام رساند و جهت رفع کمبود اکسیژن مراکز درمانی و تأمین آن، تفاهم نامه ای را با دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان امضاء نمود.

    همچنین در حوزه بهداشت و درمان براساس اعلام نیاز استان توسط استاندار محترم، تفاهم نامه دیگری با دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در حضور استاندار محترم جناب آقای مهندس دوستی امضاء شد که طی آن انشالله اطاق عمل بیمارستان های رودان و سیریک تجهیز خواهد شد وبرنامه های دیگری نیز در دستور کار است که در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی خواهیم کرد.

    دریا: در پایان مجدداً تشکر می کنیم از زمانی را که در اختیار ما گذاشتید و همچنین از شفافیت و صمیمیتی که ما در کلام شما دیدیم و شنیدم. اگر نکته پایانی هست در خدمت شما هستیم.
    بنده هم از شما تشکر می کنم. ما در فولاد کاوه به دنبال ایجاد شفافیت در تمامی حوزه ها هستیم. بنده به شفافیت و صداقت در کار اعتقاد خاصی را دارم و معتقدم صداقت دلها را نزدیکتر می کند و شفافیت نیز فساد را در هر حوزه ای باشد از بین می برد. انشالله بتوانیم این امر را محقق کنیم.

    تمام پرسنل ما عضو خانواده بزرگ فولاد کاوه هستند و ما به فکر اعضای خانواده خودمان هستیم. به فکر معیشت آنان، به فکر رفاه آنان، به فکر فرزندان و خانواده آنان و در این راه تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

    برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است که به تدریج اجرایی می شوند و در آینده نزدیک انشالله پرسنل از نتایج آنها بهره مند خواهند شد.همچنین از خانواده های پرسنل فولاد کاوه نیز تشکر می کنم که محیطی را در خانه و خانواده به وجود آورده اند که پرسنل ما بتواند با آرامش خیال وظایف خود را در حوزه کاری خود به بهترین شکل انجام دهند.
    ما با شعار صداقت، صراحت، صمیمیت و شفافیت با یاری خداوند متعال و عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها و همت همه پرسنل تلاشگر شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تمام تلاش خود را در جهت افزایش رشد کمی و کیفی تولید و تحقق شعار سال و« سرآمدی در صنایع فولادی کشور» خواهیم کرد و انشاالله بدان دست خواهیم یافت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.