حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3330 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اتوبوس ها و آمبولانس ها در بنادر
    ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۵۲
    شناسه : 9985
    بازدید 1315
    6
    روز یکشنبه گذشته که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از بنادر شهید باهنر و رجایی بازدید کردند، علاوه بر دستور برای ترخیص هزار دستگاه خودروی نوهیوندای النترا که ماه‌ها در بندر شهید باهنر بندرعباس معطل مانده بود، تعدادی اتوبوس را هم مشاهده کردند که در آستانه اسقاط شدن بود که دستور دادند این اتوبوس ها به شهرداری تهران داده شود تا برای حمل ونقل و جابجایی مسافران استفاده شود
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// روز یکشنبه گذشته که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از بنادر شهید باهنر و رجایی بازدید کردند، علاوه بر دستور برای ترخیص هزار دستگاه خودروی نوهیوندای النترا که ماه‌ها در بندر شهید باهنر بندرعباس معطل مانده بود، تعدادی اتوبوس را هم مشاهده کردند که در آستانه اسقاط شدن بود که دستور دادند این اتوبوس ها به شهرداری تهران داده شود تا برای حمل ونقل و جابجایی مسافران استفاده شود که ای کاش مسئولان استان تعدادی از این اتوبوس ها را برای شهرداری بندرعباس می گرفتند، زیرا این شهر نیز با کمبود شدید خودروهای عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی مواجه است.

    از طرفی دیگر هرمزگان با کمبود شدید آمبولانس مواجه است و آمبولانس های موجود هم فرسوده هستند و در دهه۹۰ بارها وعده تامین صدها آمبولانس برای استان داده شد که هیچگاه محقق نشد. این درحالیستکه در انبارهای گمرک تعدادی آمبولانس وجود داشت و مشخص نیست چرا این آمبولانس ها ترخیص نمی شوند تا مورداستفاده بیماران قرار گیرند. موضوع دیگر که همواره مورد گلایه بوده است، رسوب کالاها در بنادر استان است که بخشی از کالاها با این مدت زمان طولانی ماندگاری و رسوب کالاها ازبین می رود.

    در برخی انبارها هزاران تن برنج وجود داشت که گویا هنوز اجازه ترخیص داده نشده بود و حتی یکی از مدیران به معاون رئیس جمهور گفت که التماس کردیم تا اجازه ترخیص دهند که مجوز داده نشد. در آنجا بیان شد که فقط با دستور وزیر جهادکشاورزی، اجازه ترخیص این برنج ها داده می شود. متاسفانه علی رغم گرمای شدید هوا در بندرعباس، اما همچنان حتی کالاهای اساسی در انبارهای روبسته و روباز نگهداری می شوند و ممکن است بخشی از آنها صدمه ببینند یا فاسد شوند و علی رغم اینکه در این سال ها اقداماتی برای تسریع در ترخیص کالاها صورت گرفته است، اما همچنان رسوب کالاها و… را در بنادر داریم.

    زمانی که بازدیدی از سطح محوطه بنادر و انبارها و کانتینرها داشته باشیم، متوجه می شویم که گلایه فعالان اقتصادی برای روند ترخیص کالاها و… بحق است که بارها در جلساتی که با حضور مسئولان استانی و کشوری و مسئولان قضایی استان و دادستان بندرعباس در اتاق بازرگانی هرمزگان مطرح کرده اند و ضرورت دارد تدابیری اندیشیده شود تا کالاها و اجناس و… که بخش خصوصی و بخش دولتی وارد می کنند، در سریعترین زمان ممکن ترخیص شوند ؛ اما بررسی ها و آزمایشات و… لازم نیز انجام شود. از طرفی دیگر بخش خصوصی و دولتی نباید کالاهای فاسد ومعیوب را وارد کنند که جهت جلوگیری از ورود اینگونه کالاها اقدامات پیشگیرانه و لازم بایستی صورت گیرد وبا متخلفان نیز باید برخوردها تشدید شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.