حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اتاق بازی مرکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری در بندرعباس افتتاح شد
    ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۳۸
    شناسه : 4712
    بازدید 1911
    14
    با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ؛ دریانیوز// اتاق بازی مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس با حضور مسئولان افتتاح شد .
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اتاق بازی مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس با حضور مسئولان افتتاح شد .

    با حضور قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، بارانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، یعقوب دبیری‌نژاد عضو شورای شهر بندرعباس و جمعی از مسوولان آموزش و پرورش استان، اتاق بازی مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس افتتاح شد. رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان در این آیین گفت: سه سال پیش طرح آگاهی بخشی در خصوص مشکلات ویژه یادگیری توسط استان هرمزگان به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ارائه شد.شهباز بارانی افزود: در سال دوم با همکاری و همراهی ادارات آموزش و پرورش این مهم در دستور کار قرار گرفت تا این مشکلات در بین دانش‌آموزان بررسی و کاهش یابد. بارانی اظهارداشت: با توجه به بالا بودن اهمیت این طرح، استان هرمزگان به عنوان دبیرخانه طرح معرفی شده و برنامه‌های مختلفی در این هفته برگزار شده‌است.

    در ادامه مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس گفت: مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری به واحدی اطلاق می‌شود که در آن دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری در کنار تحصیل در مدارس عادی، برای رفع مشکلات خاص در یادگیری از خدمات ویژه پاره وقت در این مراکز بهره‌مند می‌شوند. رقیه اخلاقی عنوان‌کرد: دانش‌آموزان بعد از ارجاع به مراکز، با انواع تست‌های هوش و پرسشنامه بالینی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بعد از شناسایی علت اصلی مشکل، برنامه درمانی خاص برای هر دانش‌آموز طراحی و اجرایی شده و با انواع راهکارها و بازی‌های مختلف موجود در مرکز مشکلات ویژه یادگیری رفع و برطرف می‌شود.

    اخلاقی بیان‌کرد: از آنجایی که تحقیقات ثابت کرده‌است بازی‌درمانی بر بهبود انواع اختلال یادگیری از قبیل اختلال کمبود توجه، عدم یادگیری دیکته، ریاضی و همچنین رشد اجتماعی، تقویت حافظه کوتاه مدت، دیداری و شنیداری دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری اثربخش می‌باشد و وجود یک اتاق بازی درمانی لازمه هر مرکز اختلالات می‌باشد، بر آن شدیم یک اتاق بازی در مرکز راه‌اندازی کنیم. وی ادامه‌داد: یکی از اهداف راه‌اندازی اتاق بازی در مرکز، افزایش مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری است زیرا با برطرف شدن مشکلات حرکتی، بسیاری از اختلالات از بین می‌رود و دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند در درس‌هایشان موفق باشند و وجود یک اتاق بازی در تمامی مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری لازم و ضروری است.

    اخلاقی خاطرنشان‌کرد: با حمایت‌های صورت گرفته از سوی بارانی رئیس و رجبی معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان و محمودزاده کارشناس اختلالات یادگیری استان و کمک‌های خیرین و همکاران مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری ناحیه دو بندرعباس این مرکز راه‌اندازی و افتتاح شد. وی اظهارداشت: ما در مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری سعی داریم تا در قالب ساده‌ترین تکنیک‌های ارتباطی یعنی انواع بازی‌ها در مدارس، مشکلات یادگیری را در مقطع پیش‌دبستانی با آموزش‌های لازم به والدین و مربیان، از بروز مشکلات و اختلالات یادگیری جلوگیری نماییم. اخلاقی در ادامه به رونمایی از نرم‌افزار «تاب» (تشخیص اختلال و بازی‌درمانی) اشاره کرد و گفت: به منظور آگاهی‌بخشی به والدین در راستای شناسایی و رفع اختلالات یادگیری دانش‌آموزان، نرم‌افزار «تاب» طراحی و اجرا شده‌است تا خانواده‌ها بتوانند با مطالب و راهکارهایی که در این نرم‌افزار وجود دارد نسبت به رفع مشکلات یادگیری دانش‌آموزان اقدام نمایند.

    این مسوول اضافه‌کرد: هدف از ساخت این نرم‎‌افزار، کمک به افزایش موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان دچار مشکلات ویژه یادگیری در مدارس و ارائه راهکارهای مفید و جذاب و معرفی بازی‌های کاربردی در زمینه رفع مشکلات درسی و زمینه‌ای دانش‌آموزان و بالا بردن آگاهی و معلومات معلمان و والدین در این زمینه می‌باشد. وی بیان‌کرد: نرم‌افزار «تاب» توسط همکاران مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری استان هرمزگان از جمله حسین‌زاده، حسین‌پور، اخلاقی، شجاعی و به سرپرستی آقای رجبی معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان طراحی و رونمایی شده‌است. قابل‌ذکراست؛ در این مراسم از جزوه‌های علمی مربیان و متخصصان اختلالات یادگیری که در کارگروه تخصصی استانی تهیه و تدوین شده‌است نیز رونمایی شد. همچنین در این مراسم امیرعلی ناصری رییس آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس، حوریه حاجی‌زاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، آمنه روبان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس و سمیه شایان‌فر سرگروه آموزشی آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس حضور داشتند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.