حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2980 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آیا مافیا و دلالان مسکن نفوذ دارند؟
    ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۸
    شناسه : 1568
    بازدید 1810
    9
    در دولت سابق که افتخارشان این بود که یک واحد مسکن نساخته‌اند و این سیاست غلط شان باعث شد قیمت مسکن و رهن و اجاره افزایش چندین برابری در طول هشت سال بیاید و مردم بطور کامل از خانه دار شدن ناامید شدند و حتی بسیاری توان رهن و اجاره را نداشتند و برخی به زندگی در پشت بام ها، کانکس، چادر و... روی آوردند و بعضی ها هم اختلافات در زندگی خانوادگی شان افزایش یافت و برخی به پایان خط زندگی مشترک رسیدند و غزل جدایی و خداحافظی را سرودند و برخی به مرز خودکشی رسیدند و تحمل این مشکلات برایشان بسیار سخت شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در دولت سابق که افتخارشان این بود که یک واحد مسکن نساخته‌اند و این سیاست غلط شان باعث شد قیمت مسکن و رهن و اجاره افزایش چندین برابری در طول هشت سال بیاید و مردم بطور کامل از خانه دار شدن ناامید شدند و حتی بسیاری توان رهن و اجاره را نداشتند و برخی به زندگی در پشت بام ها، کانکس، چادر و… روی آوردند و بعضی ها هم اختلافات در زندگی خانوادگی شان افزایش یافت و برخی به پایان خط زندگی مشترک رسیدند و غزل جدایی و خداحافظی را سرودند و برخی به مرز خودکشی رسیدند و تحمل این مشکلات برایشان بسیار سخت شد. ظلم زیادی را دولت قبل در این حوزه در حق مردم داشت که قابل بخشش و چشم پوشی نیست و مردم تاوان ضعف مدیریت شان را دادند. آیت ا… سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم، اما وعده احداث چهارمیلیون واحد مسکن در طول چهارسال و سالانه یک ميليون واحد مسکن را در سال داد و از ۲۸مهرماه سال گذشته ثبت نام از متقاضيان مسکن در کشور آغاز شد که باعث افزایش امید در اقشار مختلف برای خانه دار شدن شد. اما از همان زمان که بیش از هشت ماه گذشته است و تاکنون ادامه دارد، متاسفانه از بندرعباسی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام صورت نگرفت. در ماه های اول ثبت نام اعلام شد که متقاضیان مسکن بندرعباسی می توانند در شهرک علوی در نزدیکی خمیر ثبت‌نام کنند که این شهرک که دو دهه از عمر آن می گذرد و۵۰ کیلومتر از شهر بندرعباس هم فاصله دارد، مورد استقبال صورت نگرفت و مورد اعتراض اقشار مختلف و حتی نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و حتی شخص استاندار قرار گرفت.

    البته سیاست دولت سیزدهم این بود که در گام نخست زمین های مازاد ادارات در تمام شهرها واستان های کشور برای اجرای این طرح درنظر گرفته شود که متاسفانه در بندرعباس از این موضوع غفلت شد و علی رغم انتشار گزارش هایی در این حوزه در رسانه های استانی، اما مسئولان استانی به این موضوع توجهی نکردند. بعد از اعتراضات گسترده به این موضوع، در سال جاری بارها توسط مسئولان مختلف در دوماه گذشته وعده اختصاص زمین برای اجرای این طرح در بندرعباس داده شد و ثبت نام از متقاضيان مسکن را منوط به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی نمودند. با نهایت تاسف باید گفت در اجرای این طرح ملی در بندرعباس فقط فرصت‌سوزی شد و شاید بتوان گفت که شاید از همان ابتدای اجرای این طرح در کشور، مافیا و دلالان مسکن بر متولیان مسکن در استان اثرگذار بوده‌اند وشاید بر سیاست های مسکن در استان نفوذ کرده اند که تاکنون حتی از متقاضيان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام صورت نگرفته است و فقط در زمان حضور رئیس جمهور در استان در سال گذشته برای چند روز نام بندرعباس در پایگاه ثبت نام طرح ملی نهضت مسکن دیده شد و برخی از شهروندان نیز ثبت نام کردند که بعد هم با درخواست شان با عنوان اینکه زمین برای اجرای این طرح وجود ندارد، مخالفت و درخواست شان رد شد. البته بنظر می رسد که نام بندرعباس در آن چند روز در سامانه ثبت نام قرار داده شد تا از اعتراض بندرعباسی ها در زمان حضور رئیس جمهور در استان جلوگیری شود. آیا متولیان مسکن در بندرعباس اطلاع ندارد که بدلیل عدم اجرای این طرح ملی در این شهر، قیمت ها روز به روز حبابی‌تر می شود و مردم روزبه‌روز از خانه دار شدن ناامیدتر و مستاجران هم با چالش و مشکلات زیادتری مواجهند؟ آیا واقعا نمی دانند که اگر این طرح در بندرعباس کلید خورده بود، حباب قیمتی مسکن و رهن و اجاره ازبین می رفت؟ حدود یک سال از عمر این دولت می گذرد و با شیوه فعلی عملکرد متولیان مسکن در استان که بنوعی همراهی و در جهت تامین منافع مافیا و دلالان مسکن محسوب می شود و منفعت مردم که ثبت نام فوری در این طرح است، نادیده گرفته شده است و امیدی نیست که این طرح در بندرعباس بزودی اجرایی شود و به همین دلیل مردم نمره مردودی را به متولیان مسکن در استان می دهند.

    ادامه این وضعیت فقط باعث افزایش حبابی قیمت مسکن و رهن واجاره و ناامیدی از خانه دار شدن اقشار مختلف شده است که افزایش اختلافات و جروبحث های خانوادگی، طلاق، عدم جرات جوانان برای آغاز زندگی مشترک وازدواج، بچه دار شدن و… از دیگر پیامدهای اجرایی نشدن این طرح ملی در بندرعباس است. البته ضعف مدیریت در استان را در ادوار مختلف شاهد بوده ایم که نتیجه‌اش این شده که استانی که قطب اقتصاد و تجارت کشور محسوب می شود و بیشترین درآمد را به خزانه واریز می کند، اما از آن طرف خود در فقر وفلاکت، محرومیت، بیکاری و گرانی و… در صدر استان های کشور قرار گرفته است. در حوزه طرح نهضت ملی مسکن نیز که در سال گذشته در بسیاری از شهرها از همان روزهای آغازین ثبت نام، عملیات اجرایی این طرح نیز آغاز شد ودر بندرعباس حتی هنوز ثبت‌نام از متقاضيان مسکن صورت نگرفته است. در صورتیکه اولا بایستی کسانی که در این حوزه اهمال و کم کاری وقصور داشته اند،پاسخگوی قصورشان در این حوزه باشند. ثانیا ثبت نام از متقاضيان بایستی با قید فوریت و ابلاغ وزارت راه وشهرسازی آغاز شود و همزمان ساخت و ساز را در زمین های مازاد ادارات و ۳۵۰ هکتاری که اعلام شد برای این طرح در حاشیه شهر بندرعباس درنظر گرفته شده است، آغاز شود و از ادامه فرصت‌سوزی‌ها اجتناب شود و اگر واقعا هم نمی‌خواهند این طرح را در شهر بندرعباس اجرا کنند تا مردم را از خانه دار شدن ناامید تر کنند و همچنان کبک مافیا و دلالان مسکن خروس بخواند، را علنی اعلام کنند. از دستگاه های امنیتی و نظارتی و قضایی انتظار می رود در این حوزه ورود کنند و مقصران عدم اجرای این طرح ملی در بندرعباس را شناسایی کنند واگر مافیای ودلالان مسکن بر روند اجرای این طرح اثرگذار هستند ودر تصمیم گیری ها نفوذ کرده اند که رهبر معظم انقلاب بر خطر نفوذ در بخش های مختلف هشدار داده اند، این نفوذی های احتمالی نیز شناسایی شده و با آنها به‌شدت برخورد شود.

    برای مردم قابل قبول نیست که چرا بعد از گذشت هشت ماه از زمان ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن در کشور، اما در بندرعباس حتی متقاضیان نتوانسته اند نام نویسی کنند و از طرفی می دانند که پالایش متقاضیان نیز زمان‌بر است وبه راحتی یکسال از عمر این دولت به پایان می رسد و عملیات اجرایی پروژه های مسکن در این شهر بندری آغاز نمی شود تا فقط خوشحالی از این وضعیت نصیب دلالان و مافیای مسکن شود و مردم و مستاجران وافراد بی خانمان همچنان افسرده و ناراحت و غمگین بمانند. آنهایی که بدنبال جوانی جمعیت و فرزندآوری و…. هستند، نیز نیم نگاهی به بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر داشته باشند. نبود مسکن باعث می شود آنهایی هم که ازدواج کرده اند با مشکل مواجه شوند وبرخی جدا شوند واگر این طرح ملی مسکن در بندرعباس اجرایی شود، هم از برخی اختلافات خانوادگی و… جلوگیری شده و امید به خانه دار شدن افزایش می یابد وهم اینکه زندگی هایی جدیدی شکل می گیرد و زوجین زندگی شان را آغاز می کنند. پس با این شرایط ضرورت دارد هرچه سریعتر ثبت نام از متقاضيان مسکن در طرح جهش تولید مسکن در شهربندرعباس آغاز و همزمان عملیات اجرایی این طرح ملی در اراضی مازاد ادارات و ۳۵۰ هکتاری و…. در بندرعباس باید آغاز شده و از فرصت سوزی بیشتر جلوگیری شود تا این شائبه ایجاد نشود که سودجویان ومافیا ودلالان حوزه مسکن بر تصمیم‌گیری‌های متولیان مسکن اثرگذارند و وعده رئیس جمهور محترم که باعث امیدبخشی به خانه دار شدن تمام بی خانمان ها شده بود، بایستی هرچه زودتر در بندرعباس نیز محقق شود تا بندرعباسی‌ها نیز به خانه دار شدن امیدوار شوند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.