حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آموزش های مهارتی در قعر
    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
    شناسه : 553
    بازدید 1827
    38

    یادداشت- دریانیوز// درحالیکه در سال های اخیر زمانی‌که گلایه و انتقاد می شد که چرا جوانان سهمی از اشتغال صنایع و بنگاه های اقتصادی استان ندارند و به همین دلیل نیز هرمزگان در بیکاری رتبه اول کشور را هم به خود اختصاص داده است، صنایع اعلام می کردند که نیروهای ماهر موردنیازشان در استان تامین […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    یادداشت- دریانیوز// درحالیکه در سال های اخیر زمانی‌که گلایه و انتقاد می شد که چرا جوانان سهمی از اشتغال صنایع و بنگاه های اقتصادی استان ندارند و به همین دلیل نیز هرمزگان در بیکاری رتبه اول کشور را هم به خود اختصاص داده است، صنایع اعلام می کردند که نیروهای ماهر موردنیازشان در استان تامین نشده است وبه همین دلیل مجبورند نیروهای‌شان را از خارج استان تامین کنند وبه همین دلیل دهها هزار نفر در این سال ها از استان‌های مختلف استان وارد هرمزگان شدند و از آن طرف جوانان هرمزگان بیکار بودند وبالاجبار به سمت مشاغل کاذب و… رفته و برچسب قاچاقچی وسوخت بر و…. خوردند و تعداد زیادی از آنها در این مسیر هم جان شان را از دست دادند و خانواده هایی داغدار شدند و زنانی بیوه و بچه‌هایی بدون سایه پدر بر سر بزرگ شدندوآسیب‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی را بدنبال داشت. اما متاسفانه مسئولان استان بجای ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی در این حوزه واشتغال زایی برای هرمزگان، فقط برچسب بر آنها زدند و اقدامی برای اشتغال شان انجام ندادند.

    اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در استان هیچگاه مدیریت بومی را تجربه نکرده و کسانی هم که سکان مدیریت آنرا در دست گرفته‌اند، چندان دغدغه تربیت و آموزش نیروهای ماهر را نداشته و به همین دلیل جوانان بومی چندانی برای صنایع، بنگاه های اقتصادی و… در استان تربیت نشده اند وبه همین دلیل نرخ بیکاری استان نه تنها کاهش نیافت که همیشه در صدر قرار گرفت و اگر جوانان مهارت‌های فنی و حرفه ای می دیدند و مشغول به کار می‌شدند، آنگاه برچسب هم نمی‌خوردند و نیازی به ورود نیروی انسانی از سایر مناطق کشور هم نبود که این ورود نیرو باعث گرانی مسکن و… نیز در استان شد که هرمزگان گران ترین استان کشور هم لقب گرفت و همچنان کمبود شدید مسکن در هرمزگان و گرانی خانه و اجاره را شاهدیم و بومی ها به راحتی نمی توانند حتی خانه را رهن واجاره کنند که متاسفانه در این بخش‌ها هیچکدام از دولت‌ها چاره اندیشی نکردند. صنایع نیز برای احداث مسکن نیروهای شان دغدغه‌ای نداشتند و فشار گرانی مسکن بر دوش مردم استان قرار گرفت. تا سال‌های دور مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای ویژه بانوان در بندرعباس داشتیم که تعطیل شد ویک مرکز آموزش فنی و حرفه ای آقایان در حال حاضر در بندرعباس فعال است که در استان های دیگر در هر شهر چند مرکز فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد.

    از آن طرف برای آشنایی و ترغیب جوانان به آموزش فنی وحرفه ای توسط این نهاد اقدامی صورت نگرفت و مصداق این موضوع این است که نه تنها جوانان محلات و مناطق مختلف، حتی جوانان محله نخل ناخدای بندرعباس که این مرکز دولتی در آن فعالیت دارد، با این مرکز چندان آشنایی نداشته و آموزش ندیده اند و بیشترشان به مشاغل کاذب اشتغال دارند. موضوع دیگر واگذاری بیشتر رشته های آموزش فنی و حرفه‌ای به مراکز و بخش خصوصی است که باعث شده است برخی از جوانان علاقمند نتوانند از آموزش های رایگان بهره مند شوند و توان پرداخت هزینه‌ها را نداشته واز آموزش های مهارتی موردعلاقه شان بازماندند. انتظار می رود با سپردن مدیریت اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان به نیروی بومی متخصص و متعهد، تحول وانقلابی در مهارت آموزی در استان در دولت مردمی آیت ا… رئیسی اتفاق بیفتد واز استاندار نیز انتظار می رود این خواسته بحق هرمزگانی‌ها را محقق نمایند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.