حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آمادگی برای جذب سرمایه گذاران قزاقستانی در هرمزگان وجود دارد
    ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
    شناسه : 6893
    بازدید 1311
    9
    استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر ایران در قزاقستان : دریانیوز// مهدی دوستی استاندار هرمزگان با دکتر علی اکبر جوکار سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان دیدار و در خصوص مسائل مختلف به گفت‌وگو پرداخت .
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مهدی دوستی استاندار هرمزگان با دکتر علی اکبر جوکار سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان دیدار و در خصوص مسائل مختلف به گفت‌وگو پرداخت .
    مهندس دوستی در این دیدار با تاکید بر اینکه استان هرمزگان با دارا بودن موقعیت ویژه و استراتژیک آماده جذب سرمایه گذاران قزاقستان است، گفت: در هرمزگان آمادگی کامل برای تسهیل سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی این کشور و تخصیص زمین به سرمایه گذاران کشور قزاقستان وجود دارد. وی هدف از این کار را جذب سرمایه و برقراری ارتباط میان فعالان اقتصادی استان با کشور قزاقستان دانست و افزود: از طرفی هم به دنبال این هستیم در ازای زمین‌های تخصیصی به سرمایه گذاران قزاقستانی، در آن کشور نیز زمینه فعالیت سرمایه گذاران و اعضای اتاق بازرگانی استان هرمزگان نیز فراهم و زمین مورد نیازشان تامین شود.

    استاندار هرمزگان گفت: با توجه به سابقه کشور قزاقستان در حوزه برداشت آب از دریا و نمک زدایی، فرصت بهره گیری از این تکنولوژی‌ و همکاری دو جانبه نیز وجود دارد. مهندس دوستی با تاکید بر ظرفیت‌های کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: سالانه حجم قابل توجهی از محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که درصورت وجود بازار مصرف در قزاقستان آمادگی صادرات محصولات کشاورزی را داریم.علی اکبر جوکار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های سفر خود به هرمزگان گفت: فعالیت اقتصادی استان‌های مختلف با کشور قزاقستان در حال انجام می باشد و زمینه های مختلف برای فعالان اقتصادی در دو کشور نیز فراهم شده است.

    وی با اشاره به جایگاه ویژه هرمزگان در ارتباطات اقتصادی، از هرمزگان به عنوان استانی که می‌تواند مرکز همکاری دو جانبه میان ایران و قزاقستان باشد یاد کرد و افزود: اولویت قزاقستان حمل و نقل، ترانزیت و سوآپ نفت است که هرمزگان می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند. سفیر ایران در قزاقستان اظهار داشت: در حوزه گردشگری و جذب توریست همچنین مباحث علمی و دانشگاهی نیز می‌توان با محوریت هرمزگان کارهای خوبی در حوزه توسعه روابط دوجانبه انجام داد.وی با اشاره به اینکه قزاقستان در حال توسعه و ثروتمند شدن است، گفت: در حوزه یافتن بازار هدف محصولات کشاورزی هم می‌توان میزان مراودات با کشور قزاقستان را با محوریت هرمزگان افزایش داد. جوکار افزود: آمادگی کامل برای تسهیل امور مرتبط با جذب سرمایه و توسعه ارتباط میان کشورهای ایران و قزاقستان وجود دارد و در این زمینه برنامه ‌ریزی های مناسبی صورت گرفته است .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.