حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آقای وزیر! مهارت‌آموزی، نخ تسبیح اشتغالزایی است
    ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۵۸
    شناسه : 4895
    بازدید 1417
    9
    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخ تسبیح ایجاد اشتغال است. این جمله را سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرده است. البته باید گفت مهارت آموزی نیز نخ تسبیح اشتغال و اشتغالزایی است و فردی که ماهر است و در رشته های فنی و حرفه ای مهارتی متناسب با نیاز بازار را آموخته است، بطور حتم بيکار نمی ماند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخ تسبیح ایجاد اشتغال است. این جمله را سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرده است. البته باید گفت مهارت آموزی نیز نخ تسبیح اشتغال و اشتغالزایی است و فردی که ماهر است و در رشته های فنی و حرفه ای مهارتی متناسب با نیاز بازار را آموخته است، بطور حتم بيکار نمی ماند.

    اما استان هرمزگان که بدلیل وجود صنایع، بنگاه های اقتصادی و… به عنوان قطب تجارت کشور مطرح می باشد، از آن طرف بدلیل عدم توجه به مهارت آموزی به عنوان استان سرآمد ورکورددار کشور در بیکاری ، فقر وفلاکت و… مطرح است که اگر از گذشته تاکنون به مهارت آموزی در این استان توجه می شد، در حال حاضر در بیکاری رکوردار نمی شدیم که شرم آور است وبایستی در بالاترین نرخ اشتغالزایی کشور افتخارآفرینی می کردیم. در دو دهه اخیر هر زمانی که به صنایع و بنگاه های اقتصادی استان اعتراض می شد که چرا نیروهای تان را اتوبوسی از سایر استان های کشور وارد می کنید، عنوان می کردند که نیروی ماهر در استان نیست و مجبوریم نیروی موردنیازمان را از سایر مناطق کشور تامین کنیم.

    انتظار می رفت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه ها در این دو دهه نیروهای ماهر مورد نیاز صنایع را تربیت کنند که متاسفانه کمتر به این موضوع توجه شد. در سال های اخیر نیز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز بجای توسعه مراکز و کارگاه های دولتی و آموزش رایگان به جوانان هرمزگانی جهت ورود به صنایع و بنگاه های اقتصادی، اقدام به واگذاری کارگاه ها و مراکز دولتی نمود و کسانیکه بیکار و بی پول بودند، بایستی در آموزشگاه های آزاد آموزش می دیدند که برایشان مقدور نبود و به همین دلیل به سمت مشاغل کاذب، قاچاق و…. رفتند و بسیاری از آنها هم جان شان را هم در این مسیر ازدست داده اند و فرزندانی یتیم و زنانی بیوه شدند و افزایش آسیب های اجتماعی را به همراه داشته و این روند همچنان ادامه دارد. متاسفانه تاکنون هرمزگان هیچگاه مدیرکل بومی فنی وحرفه ای نداشته است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای هم در ادوار مختلف در مقابل تحقق این مهم مقاومت کرده است و می کند.

    حال که وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رای نمایندگان انتخاب شده است و صحبت های شان حکایت از توجه به اشتغالزایی دارد، انتظار می رود به مهارت آموزی به‌عنوان نخ تسبیح اشتغالزایی بنگرند و به سازمان آموزش فنی و حرفه ای هم دستور دهند تا مدیرکل بومی متعهد و متخصص که در این سال ها در همین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان کسب تجربه داشته است را به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان منصوب نموده و مراکز و کارگاه های واگذار شده را دوباره به بخش دولتی برگردانند و کارگاه ها و مراکز جدید دولتی را در تمام مناطق استان دایر نموده و نیروی مورد نیاز صنایع و بازار استان را تربیت نموده و فرهنگ مهارت آموزی را در هرمزگان نهادینه کنند تا رتبه اول هرمزگان در بیکاری که برای مسئولان استان و کشور هم خجالت آور است، تداوم نداشته باشد و در همین دولت، هرمزگان در اشتغال رتبه نخست کشور را با توجه به ظرفیت صنایع و بنگاه های اقتصادی استان کسب کند وافتخارش به رکوردشکنی در اشتغالزایی باشد، نه بیکاری.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.