حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آقای رئیس جمهور! چرا تبعیض در اجرای یک طرح ملی؟
    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
    شناسه : 730
    بازدید 1762
    36
    رییس جمهور در جلسه با دانشجویان در هفته گذشته اعلام کرد که عملیات اجرایی 900هزار واحد در طرح جهش تولید مسکن در کشور آغاز شده و نیاز است سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رییس جمهور در جلسه با دانشجویان در هفته گذشته اعلام کرد که عملیات اجرایی ۹۰۰هزار واحد در طرح جهش تولید مسکن در کشور آغاز شده و نیاز است سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود.

    این موضوع در حالیستکه بعد از گذشت بیش از هفت ماه از آغاز ثبت نام از متقاضیان مسکن در این طرح ملی در کشور، اما در بندرعباس هنوز از متقاضیان مسکن ثبت نام شان آغاز نشده است و اگر بخواهیم دروغ نگوییم که باید بگوییم فقط در زمان حضور رئیس جمهور در بندرعباس، چند روزی در سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن نام بندرعباس دیده شد و تعدادی از شهروندان ثبت نام کردند که بعد هم با درخواست این متقاضیان مسکن موافقت نشد و اعلام شد که در بندرعباس زمین برای اجرای این طرح درنظر گرفته نشده است.

    متاسفانه در سایه بی تدبیری متولیان مربوطه، بندرعباسی‌ها از قافله ثبت نام در این طرح ملی عقب ماندند و مدتی بحث اجرای طرح برای بندرعباسی ها در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس مطرح شد که با مخالفت مردم مواجه شد. آقای رئیس جمهور! در حالیکه حضرتعالی براجرای این طرح در تمام شهرهای کشور تاکید کرده بودید، اما بندرعباسی ها باری دیگر شاهد تبعیض و بی عدالتی در اجرای این طرح مانند طرح های دیگر مانند رزاق و تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد در سطح استان و… شدند و امید بندرعباسی به ناامیدی تبدیل شد.

    قرار بود در گام نخست اراضی مازاد ادارات برای اجرای این طرح قرار گیرد که این تصمیم مورد توجه مسئولانی استانی قرار نگرفت؛ درصورتیکه می توانستند در زمین های مازاد ادارات و نهادهای نظامی، طرح جهش تولید مسکن را کلید بزنند و مردم را به خانه دار شدن امیدوار کنند. در شمال و جنوب اتوبان شهید رجایی بندرعباس، شمال و شرق میدان میوه وتره بار بندرعباس، اراضی اطراف راه آهن و… زمین جهت اجرای این طرح ملی وجود داشت که متاسفانه دغذغه ای در این بخش وجود نداشت وبعد از گذشت هفت ماه، نه تنها این طرح در بندرعباس وارد فاز اجرا نشد، که حتی ثبت نام از بندرعباسی ها هنوز شروع نشده است و مردم همچنان چشم انتظار اجرای این طرح ملی در شهر بندرعباس هستند.

    بندرعباس شهری مهاجرپذیر است و نیاز به مسکن بسیار بالاست که متاسفانه به این حوزه توجه نشده است و شنیده ها حاکیست برخی صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز در سال های اخیر تعدادی زیادی از املاک را در بندرعباس خریده و یا رهن واجاره گرفته اند تا به عنوان میهمان سرا استفاده کنند و از آن طرف برای کارگران شان و پرسنل شان مسکن نساخته اند واین پرسنل صنایع، خانه مورد نیازشان را از سطح شهر بندرعباس تامین می کنند که باعث افزایش قیمت مسکن و رهن واجاره شده است و بومیان هم توان خرید و رهن واجاره را ندارند و برخی با مشکلات خانوادگی و طلاق و… مواجه شده‌اند. اگر این صنایع نیروی مورد نیازشان را از هرمزگان تامین می‌کردند، هم برای بومیان اشتغالزایی می شد و رتبه نخست بيکاري به هرمزگان تعلق نمی گرفت و هم نیازی نبود که این نیروهای انسانی غیربومی مسکن شان را از داخل شهر تامین کنند وباعث افزایش قیمت مسکن و رهن واجاره شوند.

    سهم بندرعباسی ها از این صنایع فقط بیکاری، آلودگی، ترافیک، گرانی مسکن و… شده است. انتظار می رفت حداقل صنایع برای نیروهای شان مجتمع های مسکونی در اطراف صنعت شان احداث می کردند تا هم نیاز مسکن شان برطرف می‌شود واز ترافیک، آلودگی، صرف وقت و سوخت و… جهت رفت وآمد به مرکز شهر بندرعباس و صنایع محل کارشان جلوگیری می‌شد که در این سال‌ها به این موضوع توجهی نشد. الان که گفته اند شهرک علوی را برای پرسنل صنایع آماده می‌کنیم، امیدواریم که به این وعده توجه و عملیاتی شود و بخشی از نیاز مسکن پرسنل صنایع در این شهرک تامین شده و باری از دوش شهر بندرعباس در حوزه مسکن برداشته شود.از طرفی دیگر کبک دلالان مسکن در بندرعباس در سایه بی تدبیری متولیان مسکن در استان خروس می خواند و جولان می دهند وبه سودهای بادآورده دست می یابند وخون افراد بی خانمان و مستاجر را در شیشه کرده اند وهیچ نظارتی در این بخش هم وجود ندارد.

    بی سروسامانی بازار مسکن در شهرمهاجرپذیر بندرعباس باعث افزایش قیمت ها شد و حتی در محلات حاشیه‌ای و بافت فرسوده نیز رهن واجاره و قیمت املاک بسیار گران شده است که بسیاری از اقشار حتی در این مناطق هم نمی توانند خانه اجاره کنند و به همراه پدر ومادر و خواهر وبرادر و همسر وفرزندانشان باهم در خانه های قدیمی و فرسوده زندگی می کنند و آسایش و آرامش ندارند. این وضعیت در حالیستکه که اگر از ۲۸مهرماه سال گذشته در بندرعباس نیز همزمان با سایر شهرهای کشور از متقاضیان مسکن ثبت نام شده بود وعملیات اجرایی ساخت مسکن در این شهر بندری آغاز شده بود، از یک طرف حباب قیمت مسکن دربندرعباس بسیار کاهش می یافت و از اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده هزاران خانواده صاحبخانه می‌شدند و رهن و اجاره نیز کاهش می یافت واز طرفی دیگر مردم به خانه دار شدن امیدوار می شدند و جوانان می توانستند با امید بیشتری برای تشکیل زندگی مشترک اقدام کنند.

    اما اینکه برخی نخواستند این طرح در بندرعباس اجرایی شود، جای تامل دارد ومشخص نیست چرا در این بخش علی رغم انعکاس گلایه بندرعباسی ها تاکنون اقدامی مناسب صورت نگرفته است. حتی نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و شخص استاندار نیز از عدم اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهر بندرعباس و مطرح شدن شهرک علوی برای بندرعباسی ها اظهار نارضایتی و گلایه کردند، اما متاسفانه هنوز ثبت نام از بندرعباسی و واگذاری زمین برای اجرای این طرح در بندرعباسی ها کلید نخورده است.

    جناب آقای رئیسی نیاز است دستور قاطع بفرمایید تا به این تبعیض و بی عدالتی در اجرای این طرح ملی در بندرعباس پایان داده شود وبا قید فوریت ثبت نام از متقاضیان بندرعباسی آغاز شود و اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح واگذار گردد تا امید برای خانه دار شدن به بندرعباسی ها بازگردد و حباب‌های قیمتی مسکن و رهن واجاره مسکن در بندرعباس بترکد و از طرفی مافیای مسکن نتوانند به اهداف شان در عدم اجرای این طرح در بندرعباس ادامه دهند و مردم را به خانه دار شدن ناامید کنند وبایستی مسئولان و دولت مردم را به خانه دار شدن در شهر بندرعباس امیدوار کنند.

    مردم بندرعباس نیز مانند سایر شهرهای کشور امیدوار بودند بعد از توقف هشت ساله اجرای طرح های ساخت وساز مسکن توسط دولت سابق در کشور ، در دولت سیزدهم با اجرای طرح جهش تولید مسکن خانه دار شوند که متاسفانه تاکنون بندرعباس از قافله اجرای این طرح ملی عقب مانده است و چندان امیدی به تغییر رویه در این بخش وجود ندارند و می طلبد دستور رئیس جمهور برای آغاز ثبت نام و عملیات اجرایی در این طرح ملی، امید به خانه دار شدن را به بندرعباسی ها برگرداند و از تداوم تبعیض و بی عدالتی در اجرای این طرح ملی در این شهر بندری جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.