حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آقای دادستان به مسکن بندرعباس ورود کنید!
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۷
    شناسه : 2006
    بازدید 1855
    9
    بازار مسکن در شهربندرعباس کاملاً به حال خودش رها شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بازار مسکن در شهربندرعباس کاملاً به حال خودش رها شده است. این بازار در بخش فروش و رهن و اجاره هیچ متولی ندارد و اصلا گرانی و گران‌فروشی و رهن و اجاره و ودیعه گران و غیرمتعارف مورد توجه نیست و مردم هم نمی دانند برای شکایت از این بخش به کجا می توانند مراجعه کند. ملکی برای تمدید گاهی تا چند برابر هم ودیعه و هم اجاره اش افزایش می یابد و هیچکس هم در این حوزه پاسخگو نیست و مصوبه افزایش ۲۰درصدی اجاره‌بها در شرایط کرونایی دو سه سال کرونایی اخیر هم که اجرایی نشد و هیچ برخورد قانونی را مردم شاهد نبودند. از طرفی دیگر برخی از مشاوران و دلالان املاک کاسه داغ تر از آش شده اند و برای اینکه حق کمیسیون شان افزایش یابد، با افزایش ودیعه و اجاره مسکن و قیمت فروش آن موافقند وبازارگرمی می کنند. الان بسیاری از مستاجران برای تمدید یا پیدا کردن خانه با مشکلات شدیدی مواجهند و حتی یافتن خانه در محلات حاشیه ای و بافت فرسوده نیز سخت است و قیمت ها و اجاره و ودیعه بسیار بالاست. حتی خانه هایی که فرسوده اند و برخی سقف شان سوراخ دارد و یا دیوارشان فرسوده است و امکان ریزش دارد، بازهم بدلیل افزایش تقاضا وکاهش عرضه و ۹سال عدم اجرای طرح مسکن در این شهر بندری و ساحلی، قیمت‌ها بسیار بالاست. متاسفانه طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس هنوز اجرایی نشده و از متقاضیان ثبت نام نشده است که از آقای دادستان انتطار می رود گره این کلاف سردرگم را باز کنند و بررسی کنند که چرا با گذشت حدود ۹ماه از شروع ثبت نام از متقاضيان مسکن در کشور، اما هنوز ثبت نام در بندرعباس آغاز نشده تا از حبابی شدن قیمت ها و افزایش اجاره بها و ودیعه مسکن جلوگیری شود و مردم به خانه دار شدن امیدوار شوند. موضوع دیگری که انتظار می رود دادستان محترم بندرعباس در آن ورود کنند، بحث نظارت بر مشاوران املاک و سازندگان است.

    در حال حاضر برخی از سازندگان ملک هم خودشان بنگاه املاک دارند و برخی بنگاه داران املاک در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند که در واقع هر کدام تخصص لازم خود را می طلبد و فعالیت همزمان در هر دو بخش توسط برخی ها باعث شده است که قیمت ها افزایش حبابی یابد و مشاوران املاک نقش مشاوری ندارند و بیشتر در نقش فروشنده ملک هستند که همین وضعیت باعث حبابی شدن قیمت ملک شده است. از طرفی دیگر گاهی از احتکار املاک شنیده می شود که متاسفانه اخذ مالیات از خانه های خالی هم هنوز اجرایی نشده است. انتظارمی رود در جلسه ای با حضور دادستان بندرعباس مانند دادستان قشم و مسئولان اتحادیه و تعدادی از مشاوران املاک و حتی سازندگان املاک، مسئولان نظارتی در بخش مسکن و ساخت و ساز به موضوع ساماندهی مسکن نظم بخشی داده شود و هیئتی برای قیمت گذاری و تعیین اجاره بها تشکیل شود تا از خرید و فروش املاک و اجاره های غیرمتعارف جلوگیری شده و با تایید این هیئت، معاملات در حوزه املاک صورت گیرد. همچنین تدبیری اندیشیده شود تا مافیای مسکن و دلالان این حوزه نتوانند باعث تلاطم در حوزه املاک شوند و دغدغه های مستاجران و افراد فاقد مسکن کاهش یابد. بایستی ثبت نام از متقاضيان مسکن در بندرعباس در طرح نهضت ملی مسکن نیز زودتر آغاز شود و از فرصت سوزی در این حوزه که به موج سواری مافیا ودلالان مسکن و برخی از مشاوران املاک منجر می شود، جلوگیری شده و مردم به خانه دار شدن امیدوار شوند. وضعیت نابسامان مسکن در بندرعباس حتی باعث افزایش اختلافات خانوادگی و… نیز شده است و برخی به آخر خط زندگی مشترک رسیده اند و ضرورت دارد برای رفع مشکلات مسکن در بندرعباس، اقدامات اساسی صورت پذیرد و ورود دستگاه قضایی و شخص دادستان در این حوزه بسیار اثرگذار است.

    حتی برخی زنان سرپرست با چند فرزند یتیم و… هم برای مسکن با مشکل مواجهند و توان تامین ودیعه ای که هر سال افزایش می یابد را ندارند. جوانان جرأت آغاز زندگی مشترک را ندارند و ثبت نام از متقاضيان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن هنوز در این شهر آغاز نشده است و مشخص نیست دلیل این فرصت سوزی چیست و چه کسانی در عدم موفقیت و اجرای این طرح ملی در بندرعباس اثرگذارند و منفعت می برند که اجرا نشود. چرا در اراضی مازاد ادارات این طرح اجرا نشد و چرا مسئولان راه وشهرسازی تلاش کردند که این طرح در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس اجرا کنند و فرصت سوزی شد؟ چرا هنوز از مردم بندرعباس در این طرح ملی ثبت نام نمی شود؟ چرا هیچ نظارتی بر قیمت مسکن در این شهر وجود ندارد؟ مردم از قیمت های حبابی مسکن و اجاره و ودیعه نامتعارف به کجا مراجعه و شکایت کنند؟ چرا بر دلالان و مافیای این حوزه که بدون پرداخت عوارض و مالیات به سودهای بادآورده دست می یابند ونبض بازار مسکن را در دست گرفته اند و با سازندگان و مالکان مسکن گاهی برای افزیش حبابی قیمت ها تبانی می کنند، نظارتی وجود ندارد تا بیش از این خون مستاجران و افراد بی خانمان را در شیشه نکنند؟ خانه اولی ها که تقریبا از فایل خرید مسکن خارج شده اند و حتی خانواده هایی که می خواهند خانه شان را تبدیل به احسن کنند و خانه بزرگتر و مناسب تری تهیه کنند، هم با مشکل مواجهند و تبات قیمتی وجود ندارد و قیمت ها حبابی است. با این شرایط ضرورت دارد دادستان محترم بندرعباس به حوزه املاک و مسکن ورود کنند تا این بازار به سامان برسد که این خواسته بحق مردم است که بایستی محقق شود و با متخلفان و مافیا ودلالان املاک و مشاوران املاک متخلف بایستی قاطعانه برخورد شده و طرح های مسکن بصورت عادلانه در بندرعباس نیز مانندسایر مناطق کشور اجرایی شود.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “آقای دادستان به مسکن بندرعباس ورود کنید!”
    1. سلام
      مسکن هم به تناسب مصالح ساختمانی .حقوق ودستمزد کارگر وتورم بلاخره بالا رفته شکی نیست ولی گران فروشی وهرج ومرج در قیمتها بدتر ازگرانی و همه چیز هست هر بنک دار قیمت خودش تعیین میکنه یکسری اجناس که درج قیمت ندارن دیگه واویلا مثل کولر ولوازم خانگی و البسه

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.