حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آغاز گام های بلند مسئولیت های اجتماعی فولادکاوه کیش
    ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
    شناسه : 6337
    بازدید 1408
    9
    دریانیوز// شرکت فولاد کاوه جنوب کیش چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی قابل تحسین و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی 18هزار مترمربع ایزوگام برای 500 منزل مسکونی روستایی نیازمندان شهرستان رودان را آغاز کرد که ابتکار عمل زیبایی است
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    شرکت فولاد کاوه جنوب کیش چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی قابل تحسین و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی ۱۸هزار مترمربع ایزوگام برای ۵۰۰ منزل مسکونی روستایی نیازمندان شهرستان رودان را آغاز کرد که ابتکار عمل زیبایی است والبته این طرح را می تواند در سایر روستاهای استان و محلات حاشیه ای بندرعباس و شهرهای دیگر استان اجرا کند. منازل محرومان زیادی در استان، قدیمی و فرسوده هستند و ساکنان هم توان تعمیر وبازسازی شان را ندارند و در هر بارندگی سقف و دیوار برخی از این منازل فرو می ریزند و ساکنان محرومش نیاز به حمایت دارند.

    حال که شرکت فولاد کاوه کیش برنامه هایی را برای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان دارد، انتظار می رود گام های بزرگتر و اثرگذارتری را در حوزه مسئولیت های اجتماعی در بخش های مختلف داشته باشند.

    عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی بندرعباس که سال ها بدلیل کمبود اعتبار متوقف شده است را این شرکت می تواند تکمیل کند. کمبود مدرسه و مکان های درمانی، ورزشی، تفریحی، آموزشی، تریلر و اتوبوس جهت راه اندازی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هرمزگان هم می تواند مورد توجه شرکت فولاد کاوه کیش قرار گیرد واین شرکت می تواند در حوزه راهسازی در مناطق شهری و روستایی و بازگشایی معابر در محلات حاشیه ای بندرعباس مشارکت داشته باشند.

    تامین اقلام توانبخشی مورد نیاز معلولان از جمله ویلچر، ارتوز وپروتز ،سمعک، تامین مسکن معلولان و تامین سهم آورده مسکن شان و… نیز می تواند یکی دیگر از برنامه های فولاد کاوه کیش در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان برای معلولان محروم در استان باشد. همچنین پیشنهاد می شود شورای شهر بندرعباس و شهردار بندرعباس به همراه مدیرعامل شرکت فولاد کاوه کیش بازدیدی را از سطح محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده و قدیمی بندرعباس داشته باشند و مشکلات و نیازها را از نزدیک ببینند و این شرکت در بازگشایی حداقل یک معبر در یکی از معابر مشارکت نموده و این معبر به نام فولاد کاوه کیش نامگذاری شده و همچنین چندین مکان ورزشی، تفریحی، فرهنگی، آموزشی و… را در این محلات احداث نمایند. کانون زبان وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان هم فاقد ساختمان ملکی است و نیاز به حمایت در این حوزه وجود دارد.

    در روستای بلبل آباد بشاگرد که مدارس شبانه روزی اش فرسوده است وهمچنین نیاز به تجهیزات آموزشی و خوابگاهی و مواد غذایی دارند و موسسه قرآنی فعال در این منطقه نیاز به تجهیزات لازم و ساختمان دارد و البته در دیگر مناطق هم نیاز به احداث یا بازسازی مدرسه می باشد که انتظار می رود شرکت فولاد کاوه کیش در حوزه مدرسه سازی و امورات فرهنگی، قرآنی و آموزشی و عمرانی نیز مشارکت نماید.

    از طرفی دیگر بسیاری از محرومان بدلیل هزینه های بالای درمان توان درمان شان را ندارند که ضرورت دارد یک مرکز درمانی مجهز تخصصی و فوق تخصصی خیریه در استان جهت ارائه خدمات درمانی رایگان به محرومان احداث شود و شرکت فولاد کاوه کیش به عنوان حامی محرومان و مستضعفان می تواند اجرای این برنامه را درنظر داشته باشد. با توجه به اینکه مدیرعامل سابق شرکت در فروردین ماه سال جاری در دیدار با امام جمعه محترم بندرعباس اعلام کرده بود در سال گذشته دو درصد و امسال چهار درصد از سود شرکت را برای محرومیت زدایی و انجام مسئولیت های اجتماعی درنظر گرفته اند، بطور حتم این شرکت می‌تواند گام های اثرگذاری را در حوزه مسئولیت های اجتماعی داشته باشد که در رفع فقر و محرومیت استان بسیار اثرگذار است. موضوع دیگر این است که این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان است وانتظار می رود شرایط اشتغال محرومان و مستضعفان هرمزگانی در این شرکت فراهم شود تا
    هرمزگانی ها و بخصوص محرومان سهم مناسبی را از اشتغال این صنعت داشته باشند.

    در صورتی که صنایع فعال در استان مالیات و عوارض شان را بطور کامل وبراساس قانون در استان پرداخت نموده و نقش شان را در انجام مسئولیت های اجتماعی بخوبی ایفا نمایند، بطور حتم هرمزگان در جایگاه نخست فقر وفلاکت وبیکاری نخواهند ماند و وضعیت موجود بهبود خواهد یافت. در اینجا جا دارد از مدیرعامل جدید شرکت فولاد کاوه کیش که اجرای طرح هایی را در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در برنامه دارند، تشکر کنیم و امیدواریم این روند متناسب با نیازهای استان و با جدیت تداوم یابد و اطلاع رسانی مناسبی هم وجود داشته باشد و سایر صنایع که در حوزه مسئولیت های اجتماعی کارنامه موفقی ندارند، نیز در این حوزه وارد شده و به این وظیفه قانونی شان عمل کنند و جوانان استان در اشتغالزایی صنایع نیز سهیم شوند تا مردم استان نگویند سهم مان از وجود صنايع فقط آلودگی، ترافیک، گرانی مسکن و…. است و اثرات مثبت و تاثیرگذار صنایع برای مردم استان بایستی ملموس باشد .

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.