حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آغاز عملیات اجرائی خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب
    ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۲۷
    شناسه : 3764
    بازدید 11005
    22
    با حضور معاون رئیس جمهور انجام شد دریانیوز// بندرعباس از مشکلات فاضلاب رنج می برد و دولت خود را متعهد به کاهش این رنج و به سرانجام رسیدن طرح انتقال پساب به صنایع غرب می داند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور، استاندار هرمزگان و مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان عمليات اجرايى خط انتقال پساپ تصفيه شده فاضلاب بندرعباس به صنايع غرب این شهر آغاز شد.

    طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه‌شده به صنایع غرب استان یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی در بندرعباس است که در قالب چند فاز اجرا می‌شود و در سومین روز از هفته دولت عملیات اجرایی خط انتقال پساب این طرح آغاز شد. علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با قدردانی از اجرای طرح انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس افزود: بندرعباس از مشکلات فاضلاب رنج می برد و دولت خود را متعهد به کاهش این رنج و به سرانجام رسیدن طرح انتقال پساب به صنایع غرب می داند. وی با تاکید بر مشارکت حداکثری صنایع غرب شهر بندرعباس در تکیمل این پروژه و استفاده از ظرفیت پساب تصفیه شده تصریح کرد، صنایع نیز برای تعهد به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال مردم مرکز استان باید در تسریع این پروژه مشارکت کنند.رئیس سازمان محیط زیست با بیان این که سالیانه ۳۶ میلیون متر مکعب از این شهر فاضلاب وارد دریا می‌شود، ابراز امیدواری کرد، این مجموعه تصفیه‌خانه سریع‌تر مورد بهره برداری قرار گیرد. مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این آیین اظهارداشت: طرح ساماندهی پساب فاضلاب شهر بندرعباس یک مطالبه عمومی بود و از ابتدای دولت سیزدهم کار با جدیت آغاز شده که در حال حاضر با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

    وی افزود: تا به امروز حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای اجرای این پروژه بسته‌ایم که ۹۰۰ میلیارد تومان از آن در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و منابع به خوبی در جهت تسریع در پیشبرد پروژه‌ ساماندهی فاضلاب بندرعباس تخصیص پیدا کرده است.استاندار هرمزگان با اشاره به پیشرفت فاز دوم طرح ساماندهی پساب فاضلاب بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب استان گفت: بیش از ۷۰ درصد نیازهای خط انتقال فراهم شده است و پوشش کار هم بالای ۹۰ درصد است از این‌ رو الان می‌توانیم بگوییم که کل پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.در ادامه این مراسم عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از توجه ویژه دولت بویژه استاندار هرمزگان در تسریع فرایند اجرای این پروژه افزود: انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس با اجرای ٢٢ كيلومتر خط انتقال و هزينه اجرايى بالغ بر ٢٥٠ ميليارد تومان به روش بيع متقابل آغاز شد.به گفته وی، با تکمیل این طرح، پساب حاصل از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس وارد دریا نخواهد شد و با تصفیه تکمیلی در صنایع بزرگ بندرعباس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.حمزه پور گفت: این پروژه توسط شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس متشکل از شرکت ها و صنایع بزرگ واقع در غرب بندرعباس در حال انجام است. شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه پرداخت. گفتنی است، معاون رئیس جمهور در این روز از محل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس نیز بازدید و روند اجرای فاز دوم تصفیه خانه را از نزدیک بررسی کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.