حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آغاز بیست و دومین سال انتشار دریا
    ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۳۳
    شناسه : 5711
    بازدید 1391
    7
    دریانیوز// روزنامه دریا در حالی از امروز وارد بیست و دومین سال انتشارش می شود که چهارسال هم از درگذشت بنیانگذار روزنامه مرحوم حاج ایوب دبیری نژاد می گذرد
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// روزنامه دریا در حالی از امروز وارد بیست و دومین سال انتشارش می شود که چهارسال هم از درگذشت بنیانگذار روزنامه مرحوم حاج ایوب دبیری نژاد می گذرد. نشریه ای که بنیانگذاری اش برای حمایت از مردم و انعکاس دغدغه های هرمزگانی های محروم بوده و همواره تلاش شده است در همین مسیر گام برداریم؛ مسیری که بسیار پرفراز و نشیب بوده است. علی رغم. اقدامات صورت گرفته. اما حق مردم هرمزگان متاسفانه در بخش های مختلف تضییع شده است وبه همین دلیل استانی که عنوان قطب اقتصاد و تجارت کشور را یدک می کشد و جایگاه مهمی را در سطح منطقه و بین المللی دارد، اما از آن طرف همین استان در صدر استان های با رتبه نخست فقر وفلاکت، بیکاری، گرانی و… قرار دارد؛ یعنی استانی که هم غنی است برای کشور و فقیر ومحروم است برای مردمانش و این تناقض ها را بارها نوشته ایم و با گزارش ها و… به تصویر کشیده ایم.

    این وضعیت حتی در مورد رسانه ها ونشریات ومطبوعاتش هم صدق می کند. این استان که از یک طرف شاگرد اول فقر وفلاکت و بیکاری است را وزارت ارشاد جزو استان های برخوردار قلمداد کرده است و محرومیت ها و محدودیت هایی را برای نشریاتش اجرا کرد که البته برخی توانستند این محدودیت و محرومیت را دور بزنند و برخی همچنان در این محدودیت و محرومیت قرار دارند. مرکز پژوهش های مجلس، هرمزگان را جزو صدرنشین ترین استان با فقر و فلاکت قرار داده است وبارها آمارهای مختلف نیز این استان را دارای بالاترین آمار بیکاری استان های کشور خوانده است، اما از آن طرف وزارت ارشاد مشخص نیست بر اساس کدام شاخص، هرمزگان را برخوردار خوانده است.

    اگر که بر اساس درآمدزایی این استان و مالیات ستانی اش است، که هیچ نفعی برای استان و مردمانش ندارد. اگر براساس میزان تجارت و بنگاه های و اقتصادی اش هم باشد که بیشتر این صنایع حتی تلاش کرده اند مالیات و مالیات برارزش افزوده شان و… را برخلاف قانون مالیات های مستقیم در استان پرداخت نکنند و بیشتر این بنگاه های اقتصادی حتی نقش موثری را در انجام مسئولیت های اجتماعی شان هم ندارند و به همین دلیل روستاها و محلات حاشیه ای همچنان در فقر مطلق بسر می برند.

    در این سال ها ما نیز گزارش‌های متعددی را از محرومیت های استان در حوزه ها ومناطق مختلف به تصویر کشیدیم، اما دولت ها در ادوار مختلف این فقر و محرومیت ها را ندیدند و اقدامات موثر مورد نیاز را انجام نداده اند. اما روزنامه دریا بر اساس رسالت خود همواره در کنار مردم خواهد ماند و مطالبات شان و خواسته های شان را منعکس خواهد نمود واز آن طرف اقدامات دولت و نهادهای مختلف را نیز به اطلاع عموم خواهد رساند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.