حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آسمان، سقف خانه
    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۵
    شناسه : 7713
    بازدید 1231
    2
    دریانیوز// چند روز پیش با یکی از مدیران کل استانی در خصوص مشکلات مردم در حوزه های مختلف صحبت می کردیم که ایشان اشاره ای داشتند به حضور شخصی در دفترشان و درخواست کمک برای تامین کانکس جهت زندگی در آن که این درخواست واقعا جان نگرانی دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چند روز پیش با یکی از مدیران کل استانی در خصوص مشکلات مردم در حوزه های مختلف صحبت می کردیم که ایشان اشاره ای داشتند به حضور شخصی در دفترشان و درخواست کمک برای تامین کانکس جهت زندگی در آن که این درخواست واقعا جان نگرانی دارد.

    هفته قبل در یکی از محلات حاشیه نشین بندرعباس بودم و خانواده ای که با ودیعه ۲۰میلیون تومانی و به سختی خانه ای در این محله را سال قبل اجاره کرد، به دلیل اینکه سقف و دیوار خانه موریانه زده و احتمال ریزش دارد، صاحبخانه از مستاجرش خواسته خانه را تخلیه کند تا بتواند تعمیر کند ومستاجر هنوز نتوانسته است خانه ای را با این مبلغ بیابد و توان پرداخت هزینه بیش‌تر هم ندارد.

    همسایه اش نیز، مبلغ اجاره اش را صاحبخانه دوبرابر کرده و به سه میلیون تومان افزایش داده است و این خانواده که سرپرستش کارگر روزمزد است، توان پرداختش را ندارد و خانه ای دیگر هم نتوانسته است بیابد. در همین محلات، در برخی خانه ها دو یا سه خانواده و گاهی بیشتر در یک خانه و به سختی فراوان زندگی می کنند. آمار رسمی کشوری اعلام شده بود که ۷۰ درصد درآمد خانواده ها برای مسکن هزینه می شود که این وضعیت شرایط زندگی خانواده ها را سخت تر می کند.

    گرچه دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم طرح نهضت ملی مسکن را در کشور اجرایی نمود و از سال گذشته بهره برداری از واحدهای مسکونی در برخی مناطق شهری و روستایی کشور آغاز ‌شده است؛ اما متاسفانه این طرح در بندرعباس همچنان بلاتکلیف مانده و وضعیت مسکن در حال حاضر در این شهر بگونه ای است که مردم نه تنها از خانه دار شدن ناامید شده اند، که حتی بسیاری از آنها توان رهن واجاره را هم ندارند. قیمت های مسکن و اجاره های حبابی، بی خانمان ها و مستاجران را درمانده کرده است.

    از طرفی دیگر بدلیل بی تدبیری های متولیان مسکن در استان، هنوز طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس اجرایی نشده است و گویا برخی نمی خواهند این طرح در این شهر رنگ اجرا به خود بگیرد و از همان ابتدا در این بخش کارشکنی و مخالفت هایی وجود داشته و این مخالفان که به قدرت و ثروت و رانت و متصل هستند، اجازه نمی دهند بندرعباسی ها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن به خانه دار شدن امیدوار شوند.

    اراضی مازاد ادارات برای این طرح اختصاص نیافت واز آن طرف اجرای طرح به الحاق اراضی موردنیاز به شهر بندرعباس موکول شد و این طرح همچنان در بروکراسی اداری مانده است. بنظر می رسد نفوذهایی وجود دارد که اجرای این طرح عملا متوقف شده است و مردم را ناامید کرده اند. شش ماه قبل مدیر کل راه وشهرسازی در مصاحبه ای که داشتم اعلام کرد بزودی عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد در پنجه علی بندرعباس آغاز می شود که این وعده نیز عملیاتی نشد.

    در بندرعباس زمین خدادادی وجود دارد که اگر مسئولان عزم شان را جزم کنند، حتی می توان طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس را بصورت ویلایی و با واگذاری اراضی به متقاضیان واجدشرایط اجرایی کرد که باعث ازبین رفتن حباب قیمت مسکن و زمین در این شهر می شود، اما بطور حتم مافیای مسکن و دلالان و… که بنظر می رسد بر تصمیم گیری ها نفوذ بالایی در استان دارند، اجازه نخواهند داد این طرح ویلایی سازی در بندرعباس اجرایی شود.

    تا کی بایستی مردم مشکل مسکن داشته باشند و وعده دولت برای خانه دار شدن افراد فاقد مسکن در بندرعباس بلاتکلیف بماند و شرایط بگونه ای باشد که مستاجران بدنبال کانکس، چادر و… برای زندگی باشند وشاید برخی مجبور شدند آسمان را به عنوان سقف خانه شان انتخاب کنند؟ چرا دستگاه های نظارتی و…. در این حوزه اقدامی نمی کنند؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.