حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • آزادی ۱۰زندانی  از چرخه جمعیت کیفری و حقوقی
    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۵۰
    شناسه : 1557
    بازدید 1705
    11
    به همت شرکت بنا گستر کرانه صورت گرفت موضوع مسئولیت اجتماعی در کل کشور مغفول مانده است چراکه بسیاری از بنگاه های اقتصادی و شرکت ها و صنایع در مسئولیت‌های اجتماعی شریک و تاثیرگذار هستند و بی‌شک به جامعه بدهکارند که البته چشم خود را بر این مهم بسته‌اند.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:  موضوع مسئولیت اجتماعی در کل کشور مغفول مانده است چراکه بسیاری از بنگاه های اقتصادی و شرکت ها و صنایع در مسئولیت‌های اجتماعی شریک و تاثیرگذار هستند و بی‌شک به جامعه بدهکارند که البته چشم خود را بر این مهم بسته‌اند.

    مسئولیت اجتماعی چیست؟

    مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (Corporate Social Responsibility) که در ادبیات نوشتاری و گفتاری اقتصاد و مدیریت امروز دنیا به‌اختصار CSR شناخته می‌شود، مقوله‌ای جدید در مدیریت کسب‌وکار است. واژه Responsibility از کلمه Responsi مشتق می‌شود که به معنای پاسخ و پاسخگویی است. پاسخگویی به افکار عمومی مهم‌ترین وجه CSR یا مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها است که باید برمبنای صداقت و راستگویی شرکت‌ها با مشتریان عمل کند. مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد. این نوع مسئولیت ها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که شرکت در آن فعالیت می‌کند و این مسئولیت از جستارهای اقتصادی و مالی فراتر می‌رود.

    در واقع مسئولیت اجتماعی شرکت فعالیت‌هایی است که پیش‌برنده سود و منفعت اجتماعی و فراتر از منافع سازمان و آن چیزی است که قانون بایسته می‌دارد.در موضوع مسئولیت‌های اجتماعی به نظر می‌رسد باید پیش از هر چیز،تعریف درست از رسالت اجتماعی و جایگاه آن در شرکت‌ها و مسئولانه عمل کردن مدیران در قبال جامعه پیرامون و رعایت اخلاق حرفه‌ای کار و مواردی از جمله مسائل زیست‌محیطی و اقتصاد سبز را باتوجه به اهداف و دیدگاه‌های مدیریت ارشد هر سازمان یا شرکت یا کارخانه برای زیرمجموعه تعریف کرد و بعد از آن‌ براساس شرح وظایف، پاسخ و عملکرد اجرایی مناسب درخواست کرد. موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتی در زیرمجموعه مسئولیت‌های جمعی دیده می‌شود و حساسیت آن از فردی بسیار بالاتر است.

    از این رو شرکت بناگستر کرانه با آگاهی از این جایگاه خود و در جهت پایبندی به مسئولیت های اجتماعی خود در اقدامی خیر خواهانه در زندان مرکزی بندرعباس، در روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه جشن گلریزان و آزادسازی ۱۰نفر از زندانیان جرائم عمد و غیر عمد را انجام داد. به گزارش خبرنگار دریا، این مراسم با حضور مصطفی کیشانی مدیرکل زندان های استان، مسعود عسکری رئیس زندان مرکزی بندرعباس و طالب زارع قائم مقام مدیرعامل شرکت بناگستر کرانه برگزار شد.

    زارع در این مراسم به رسالت اجتماعی این شرکت و لزوم پاسداشت این سنت حسنه و توجه به افراد ضعیف و مستمند اشاره کرد و افزود: این سنت پسندیده که اکنون سالهاست توسط این شرکت انجام می گیرد، حاصل توجه ویژه اعضای هیئت مدیره این شرکت بوده و امیدواریم در راستای توجه به مسئولیت های اجتماعی خود گام موثرتر وبزرگتری را برداریم .زارع در پایان صحبت های خود از نگاه مثبت وانسانی مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری، مصطفی کیشانی مدیرکل زندان های استان ومسعود عسکری رئیس زندان مرکزی بندرعباس که شرکت بناگستر را در انجام این امر خطیر کمک نمودند تقدیرو تشکر نمود.

    گفتنی است در این مراسم، کیشانی مدیرکل زندان های هرمزگان نیز از پشتیبانی و همراهی شرکت بناگسترکرانه تشکر و قدردانی نمود و بیان داشت: امیدواریم سایر شرکت ها و بنگاه های اقتصادی نیز در این امر خداپسندانه مشارکت بیشتری داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: در این مراسم ۱۰ نفر از زندانیان جرائم عمد وغیر عمد توسط همکاران مددکار اجتماعی شناسایی شده و پس از پرداخت مبلغ ۵/۳ میلیارد ریال توسط شرکت بنا گستر کرانه، شرایط آزادی زندانیان مهیا شد و به کانون گرم خانواده باز گشتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.