حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آرای صادره از دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست
    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
    شناسه : 7083
    بازدید 1369
    6
    معاون اداره کل حقوقی سازمان تامین اجتماعی: دریانیوز// همایش آموزشی تخصصی مشترک کار و تأمین‌اجتماعی با حضور قضات دیوان عدالت اداری برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// همایش آموزشی تخصصی مشترک کار و تأمین‌اجتماعی با حضور قضات دیوان عدالت اداری برگزار شد .
    همایش حقوقی با محوریت اداره کل امور حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی و با حضور معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور در امور کار و تامین اجتماعی و قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد.

    معاون امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی در این همایش، هدف از برگزاری این نشست را ایجاد تبادل نظر و بحث بین اعضای هیات‌های تشخیص و حل اختلاف، بهره‌برداری از نظر قضات دیوان عدالت اداری و حفظ حقوق بیمه‌شدگان در صندوق تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: این نشست با پنل تخصصی با حضور معاون دفتر حقوقی، اعضای هیات‌ها و نمایندگان ادارات مستمری‌ها و نام‌نویسی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که هریک در حوزه‌های تخصصی آموزش‌های خود را ارائه دادند.اسدی اظهارداشت: برگزاری این همایش در جهت تعامل و همسویی بیش از پیش با هیات های نظارت ادارات کار، سازمان تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری برگزار شد.وی بیان کرد:استفاده از سخنان و راهکارهای قضات دیوان عدالت اداری می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری های خود یاری نماید چراکه این آرا برای ما لازم الاجراست.

    اسدی خاطرنشان‌کرد:به همین دلیل باید با آرایی که صادر می‌شود هم‌سویی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم از جامعه هدف حمایت کنیم. وی اظهارکرد: اگر ما طبق قانون رفتار نموده و کارهای خود را براساس قانون انجام دهیم از شکایت‌ها و مشکلاتی که در این زمینه ممکن است به وجود بیاید کاسته خواهد شد.اسدی در پایان با اشاره به پرونده‌های دعاوی مشاغل سخت و زیان آور گفت: حدود سه تا چهار درصد از کل دعاوی که علیه سازمان تامین اجتماعی دردیوان عدالت اداری تشکیل می‌شوند مختص به مشاغل سخت و زیان آور هستند و البته عدد قابل ملاحظه‌ای است.
    ۳۲درصد پرونده‌های مستمری امسال سخت و زیان‌آور بود


    در ادامه مدیر کل تامین اجتماعی استان هرمزگان در این همایش گفت: در استان هرمزگان بالغ بر یک میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود. عباس اکبری افزود: در استان هرمزگان ۳۰ هزار کارگاه در حال فعالیت است که این امر باعث می‌شود ۳۰ هزار کارفرما به جامعه هدف سازمان در استان افزوده شود که طیف گسترده ای از افراد و گروه ها در استان هرمزگان با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط هستند.

    اکبری بیان کرد: با توجه به گستردگی مخاطبان و تنوع خدمات سازمان ممکن است بین سازمان و طیف بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان اختلافاتی به وجود بیاید که این امر باعث طرح سوق دادن موضوع و تشکیل پرونده‌هایی در دیوان عدالت اداری گردد.وی خاطرنشان‌کرد: تصمیماتی که در هیات های سازمان و حوزه اداره کار گرفته می‌شود هم بر سازمان تامین اجتماعی و هم بر زندگی افراد تاثیرگذار است و به همین دلیل باید تلاش شود تصمیماتی که اتخاد می شود هم بر طبق قانون بوده و هم بهترین تصمیم باشد. اکبری عنوان کرد: اگر در هیات‌ها، آرا با دقت نظر بیشتری صادر شود، ورودی پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری کاهش خواهد یافت. اکبری در پایان اظهارداشت: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱، چهار هزار و ۸۴۲ پرونده مستمری در استان هرمزگان برقرار شده است که هزار و ۵۰۷ پرونده مربوط به مشاغل سخت و زیان آور می‌باشد که ۳۲ درصد از پرونده های مستمری در این مدت را شامل می‌شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.