حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آتش زیرخاکستر مسکن بندرعباس
    ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۱۰
    شناسه : 6356
    بازدید 1421
    9
    دریانیوز// اواخر هفته گذشته بدلیل پخش شدن شایعه ای در بندرعباس، افراد زیادی از بندرعباس، برخی شهرهای دیگر استان وحتی استان های همجوار به بندرعباس آمدند و اقدام به تصرف زمین های خالی در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس کردند و هرکدام محدوده ای را خط کشی نموده
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// اواخر هفته گذشته بدلیل پخش شدن شایعه ای در بندرعباس، افراد زیادی از بندرعباس، برخی شهرهای دیگر استان وحتی استان های همجوار به بندرعباس آمدند و اقدام به تصرف زمین های خالی در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس کردند و هرکدام محدوده ای را خط کشی نموده و آنرا متعلق به خود دانسته و مدعی شدند که این قطعه مربوط به آنهاست و می خواهند برایش سند بگیرند.

    برخی معتقدندکه اين اقدام بصورت كاملاً برنامه ريزي شده بود و دادستان بندرعباس هم البته به این موضوع ورود کرد. البته موضوع صدور سند که در ماه‌های اخیر مطرح شده که مردم می توانند تا پایان سال برای اخذ سند املاک شان اقدام نمایند، آنطور که مسئولان راه وشهرسازی هرمزگان اعلام کرده اند، مربوط به املاکی است که قبل از سال ۹۴ در محلات و بافت های فرسوده احداث شده است و املاک نوساز و در مناطقی مانند شهرک پیامبر اعظم (ص) را شامل نمی شود. البته تصرف اراضی در مناطق مختلف و با شیوه های مختلف از جمله در آبشورک شنیده شده که با خشکاندن و ریختن نخاله در مسیر رودخانه و… انجام می شود و بعد همین زمین ها خرید و فروش می‌شود.

    اما یک نکته اساسی که همواره مورد غفلت مسئولان استان قرار گرفته است، بی توجهی به تامین مسکن متقاضیان واجدشرایط بندرعباسی است که حتی بیشتر آنها در طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس هم ثبت نام کردند، اما با گذشت یک سال ونیم از اجرای این طرح ملی در کشور، اما هنوز اراضی مورد نیاز این طرح به بهانه عدم الحاق اراضی مورد نیاز به شهر تامین نشده است واجرای این طرح در این شهر بندری ابتر مانده است؛ درصورتیکه با این وضعیت بنظر می رسد برخی ها نمی خواهند این طرح به نتیجه برسد و نهصت ملی مسکن را نمی خواهند در شهر بندرعباس اجرای موفقی داشته باشد تا به عنوان پروژه ی شکست خورده دولت در بندرعباس معرفی شود.

    انتظار می رفت استاندار هرمزگان که اهتمام ویژه ای را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در شهرهای دیگر استان از خود نشان داده وبر اجرای آن تاکید دارند و فرمانداران را موظف به پیگیری واجرای آن نموده‌اند، نسبت به اجرای موفق این طرح در شهر بندرعباس و واگذاری زمین هم اهتمام بیشتری داشته باشند.

    در بندرعباس نه واگذاری اراضی مازاد ادارات برای ابن طرح به سرانجام رسید و نه واگذاری اراضی مورد نیاز والحاق اراضی برای اجرای این طرح در یک سال اخیر که بارها مطرح شده است، به نتیجه رسیده است.

    قبلا گفته می شد در تهران و وزارت راه وشهرسازی بایستی در این خصوص تصمیم گیری شود وحال گفته می شود شورای برنامه ریزی استان باید در این خصوص تصمیم گیری ومصوبه داشته باشد. بنظر می‌رسد عزم لازم در این حوزه وجود ندارد و برخی هم به همین وضعیت راضی هستند تا این طرح به سرانجام نرسد. نتیجه‌اش نیز این می شود که برخی از افراد بی خانمان به شایعات توجه کنند و تصور کنند می توانند با تصرف زمین برای خودشان سرپناه بسازند؛ هرچند برخی هم از این شایعات سوء استفاده داشته و برخی زمین خواران هم شاید پشت شایعات باشند.

    اما به هرحال مسکن یکی از مشکلات اساسی مردم در این شهر بندری است که در حال حاضر اجرای طرح نهصت ملی مسکن در بندرعباس در حد شعار باقی مانده است و هر چند مدتی شایعه می شود که اراضی مورد نیاز در منطقه ای از این شهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یابد. در شرایط موجود ضرورت دارد دستگاه های نظارتی و امنیتی هم به موضوع اجرای این طرح در بندرعباس واکنش مناسبی داشته باشند و دخالت کنند تا زودتر مشکل تامین زمین مورد نیاز برطرف شده و عملیات اجرایی این طرح فوری آغاز شود واین فرصت طلایی در زمستان و هوای مناسب برای ساخت وساز سوخت نشود واز بین نرود که متاسفانه بنظر می رسد با روند فعلی ، این فرصت طلایی بطور کامل سوخت شود. حتی اگر مسئولان اهتمام می کردند، می‌توانستند این طرح را بصورت ویلایی اجرا می‌کردند که حتی برقیمت زمین و ملک در بندرعباس اثرمی گذاشت و حباب قیمتی این بخش ازبین می رفت واز آن طرف مردم به خانه دار شدن امیدوار می شدند.

    اما در شرایط فعلی بسیاری از ثبت نام کنندگان در طرح نهصت ملی مسکن در بندرعباس نسبت به اجرای موفق این طرح در بندرعباس مردد و ناامید شده اند و می گویند هیچکس به آنها پاسخ قانع کننده ای در این حوزه نمی دهد و مشخص نیست آیا واقعا این طرح در بندرعباس اجرا می شود یا نه؟

    یک سال ونیم از آغاز اجرای طرح در کشور می گذرد ودر بندرعباس حتی زمین مورد نیاز تخصیص نیافته است که جای سوال و تامل دارد. یک موضوع دیگر اینکه این تصرفات نشان داد که البته ما نیز بارها از سال گذشته تاکنون بر آن تاکید داشتیم که در شمال و جنوب اتوبان شهید رجایی تا شمال و شرق میدان میوه و تره بار بندرعباس اراضی خالی وجود دارد که می توان طرح نهضت ملی مسکن را در آن اجرا کرد که مسئولان مربوطه عنوان می کنند این اراضی به شهر الحاق نشده و امکان اجرای طرح در آن وجود ندارد. بخشی از اراضی جنوب اتوبان شهید رجایی هم قرار بود با همکاری شرکت گاز برای این طرح اختصاص یابد که مشخص نشد به کجا رسید.

    بطور حتم اگر این اراضی برای اجرای این طرح ملی اختصاص یابد، حتی می توان طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس را هم بصورت ویلایی اجرا کرد که در حال حاضر عزم راسخی برای اجرای آن وجود ندارد. شرایط فعلی در حوزه مسکن آتش در زیر خاکستر است واگر زودتر تصمیم مناسبی اتخاذ نشود و طرح نهضت ملی مسکن اجرایی نشود و ساخت وساز آغاز نگردد تا مردم به خانه دار شدن امیدوار شوند، شاید اتفاقات غیرقابل جبران و یا با هزینه های بالا را شاهد باشیم و ضرورت دارد هرچه سریعتر برای درد مسکن مردم و افراد بی خانمان نسخه ای درمانگر پیچیده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.