حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نیاز ۶۰۰ میلیاردی برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس
    ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۱۳
    شناسه : 5626
    بازدید 1492
    12
    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد دریانیوز// عملیات اجرایی بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس درحال حاضر متوقف است
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

     دریانیوز  // سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس نیاز به ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار است.
    به گزارش خبرنگار دریا؛ دکتر غلامعلی جاودان در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر این بیمارستان ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل سفر ریاست جمهوری و…، در دهه فجر یا اواخر سال آینده این بیمارستان به بهره برداری می رسد.

    جاودان با بیان اینکه بیمارستان کودکان بندرعباس نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته وتا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ اظهار داشت : عملیات اجرایی بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس در جوار بیمارستان شهیدمحمدی که ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، درحال حاضر متوقف است و نفت ستاره درحال برگزاری مناقصه است. وی اظهارداشت : بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب نیز که ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

    وی خاطرنشان کرد : با پیگیری های دکتر فرشیدی و نمایندگان مجلس، استاندار و دانشگاه علوم پزشکی استان و…، دانشکده های میناب و بندرلنگه مجوز فعالیت گرفتند. دانشکده پرستاری در بندرلنگه و بهداشت در میناب داریم که پذیرش دانشجو خواهیم داشت. آموزش سلامت بستک هم در حال فعالیت دارد.

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: چهار پروژه بیمارستانی ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، بیمارستان شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان کودکان که پالایشگاه بندرعباس می سازد و ۱۶۰ تختخوابی میناب در استان فعال هستند. جاودان افزود: بیمارستان دندانپزشکی هم در پردیس دانشگاه درحال ساخت است.

    وی در پاسخ به خبرنگار دریا که مدیرکل دیوان محاسبات استان محل نگهداری گندم و بندر شهید رجایی را غیربهداشتی خوانده است، چه اقداماتی توسط دانشگاه صورت گرفته است، گفت: متناسب نبودن زیرساخت ها و میزان واردات مواد غذایی به بندر شهید رجایی یکی از مشکلات استان است، اما تیم های نظارتی مان حضور دارند و فاکتورهای سلامت کنترل شده و سپس اجازه ترخیص موادغذایی داده می شود.

    جاودان افزود: کمبود دارو در استان مانند سایر  استان های کشور به دلیل افزایش مصرف دارو با افزایش بیماری های این فصل است و علی رغم اینکه هرمزگان دو درصد از جمعیت کشور را دارد، اما سه درصد از سهمیه دارو را از کشور گرفتیم.
    جاودان اظهار داشت : در کمتر از سه هفته اخیر ۱۶۲ هزار عدد سرم و ۷۲ هزار شربت و قطره استامینوفن به استان وارد شده است و بایستی مدیریت مصرف دارو در استان داشته باشیم و فقط زمانی که علائم بیماری جدی شد، از دارو استفاده شود.وی دریافت هزینه خدمات دارویی برای داروها با نسخه و بدون نسخه نیز قانونی خواند.

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: وضعیت کرونا در استان بهبود یافته است‌؛آنفلونزا و سرماخوردگی را همزمان با کرونا در استان داریم.
    جاودان افزود: خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه های پایه ای نیستند. اما در شش منطقه شهر بندرعباس برخی از خدمات دندانپزشکی دولتی ارائه می شود. وی گفت:بخش خصوصی بیشتر خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهند و امکانات و وسایل و موادمصرفی دندانپزشکی بصورت آزاد است که بیمه های پایه پوشش نمی دهند. جاودان افزود: بایستی اعتبارات ویژه ای توسط مجلس برای حوزه دندانپزشکی بخش دولتی مصوب شود.

    جاودان اظهار داشت : خیرین قرار است بزودی در این بخش به یاری بیماران استان بیایند.  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: ۴۴۹ پزشک متخصص در استان داریم و کل تخت های فعال دولتی استان نیز ۲۶۳۰ تخت است. جاودان افزود:برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی ۶۰۰میلیارد تومان دیگر نیاز است که اگر از سفر ریاست جمهوری به استان تامین شود، سال آینده به بهره برداری می رسد. تاکنون بیش از ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر خیرین هم مشارکت کنند، زودتر به اتمام می رسد. غلامعلی جاودان افزود: علاوه بر نظارت های دانشگاه علوم پزشکی استان، نظام پزشکی نیز بر عملکرد پزشکان نظارت می کنند.

    جاودان اظهار داشت : دستگاه ام آر آی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس نیز تا ماه آینده راه اندازی می شود.  جاودان افزود:جایگاه رسانه در حوزه سلامت برای این دانشگاه بسیار مهم است. وی گفت: نگاه‌مان به رسانه به عنوان همکاران مان در ارائه خدمات است و از ظرفيت رسانه برای اطلاع رسانی استفاده خواهیم کرد.

    غلامعلی جاودان افزود: بایستی همه ابعاد سلامت مورد توجه قرار گیرد وتعامل رسانه و دانشگاه و مطالبه گری از دانشگاه در شرایط فعلی کشور باعث ارتقای خدمات می شود.  جاودان اظهار داشت : مهمترین حوزه در دانشگاه بحث آموزش و پژوهش وارائه خدمات بهداشتی و زمانی است. وی خاطرنشان کرد : اگر کارشناسان مورد نیاز تربیت شوند وآموزش و پرورش بگونه ای آموزش دهند تا نیروی انسانی موردنیازمان برطرف شود، کمبودهای این حوزه برطرف می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.